از امروز شبکه اجتماعی شکست خورده گوگل پلاس بسته می‌شود

از امروز شبکه اجتماعی شکست خورده گوگل پلاس بسته می‌شود

گوگل به صورت رسمی پروسه‎ی بستن و حذف حساب‎های کاربری مشتریان را روی پلتفرم شبکه اجتماعی گوگل پلاس شروع می‎کند. این پلتفرم که برای رقابت با فیسبوک و توییتر ساخته شده بود با شکست بزرگی مواجه شد. سخنگوی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که بستن این پلتفرم از امروز آغاز می‎شود. 
به دلیل مشکلات امنیتی و میزان استفاده‎ی بسیار پایین از گوگل پلاس، شرکت گوگل تصمیم به بستن آن گرفته است. این شرکت به دو نشت داده‏ی بسیار مهم اشاره کرد که توسط آن‎ها اطلاعات ده‎ها میلیون کاربر گوگل پلاس به دست توسعه دهندگان خارجی رسیده است. اولین نشت داده که گوگل آن را تا ماه‎ها مخفی نگاه داشته بود باعث شد تا گوگل تصمیم به بستن گوگل پلاس بگیرد و نشت داده دوم باعث شد تا این شرکت تصمیم بگیرد سریع‎تر این کار را انجام دهد. 
در هردو مورد گوگل گفته بود که هیچ مدرکی دال بر این که توسعه دهندگان از این باگ‎ها خبر داشته بودند و یا از آن سوء استفاده کرده بودند وجود نداشت. دسترسی به APIهای گوگل پلاس از هم اکنون توسط گوگل مسدود شده‎اند. گوگل اعتراف کرده که گوگل پلاس نتوانسته انتظارات این شرکت را برآورده کند. این شرکت گفت:« با این که تیم مهندسین ما تلاش بسیار زیادی در طول سال‎ها برای ساخت گوگل پلاس کرده‌اند اما نتوانستند مخاطبین زیادی پیدا کنند.» در حال حاضر نود درصد کاربران گوگل پلاس تنها کمتر از پنج ثانیه در این پلتفرم زمان می‌گذرانند. 
در روزهای اولیه گوگل پلاس، گوگل کاربران را مجبور می‎ساخت تا یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی بسازند تا درمورد دیگر سرویس‌های گوگل مثل یوتیوب نظر دهند. گوگل پلاس حتی به روند ساخت حساب جیمیل نیز اضافه شده بود. اجبار به ورود در یک شبکه‎ی اجتماعی ناشناس اصلاً برای کاربران جذاب نبود به همین دلیل باعث شد که از آن فاصله بگیرند. 
شرکت گوگل گفت که پروسه‎ی حذف حساب‎های شخصی گوگل پلاس چند ماه زمان خواهد بود و ممکن است هنوز هم بعضی از پیج‌ها در حال حاضر موجود باشند. اما حذف محتوای آرشیو آلبوم گوگل پلاس مثل عکس‌ها و ویدئوها از امروز شروع شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

پس از حمله کرایست‌چرچ فیسبوک برای ویدئو لایو محدودیت‌هایی تعیین می‌کند

اضافه شدن قابلیت حذف پیام‌ها در صندوق پستی تلگرام دیگران

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر