نوتیفیکیشن‌های اندروید را دریافت نمی‎کنید؟ ده راه برای حل این مشکل

نوتیفیکیشن‌های اندروید را دریافت نمی‎کنید؟ ده راه برای حل این مشکل

نوتیفیکیشن‌های اندروید گاهی خوب رفتار نمی‎کنند و یا ما آن‌ها را با تأخیر دریافت می‎کنیم. اما خوشبختانه شما می‎توانید این مشکل را حل کنید. در این مقاله‎ی فیسیت ما به شما می‎گوییم چه کار کنید تا نوتیفیکیشن‎های اندروید را درست و به موقع دریافت کنید: 

 

1- گوشی خود را ریبوت کنید

نوتیفیکیشن

 

اولین قدم برای رفع هر مشکل این است که بفهمید یک مشکل موقتی کوچک هست یاخیر. برای این کار باید گوشی خود را ریبوت کنید. با این کار تمام پروسه‎ها سرویس‎هایی را که در پیش زمینه کار می‌کنند متوقف کرده و به اپلیکیشن مورد نظر خود این امکان را می‎دهید تا نوتیفیکیشن‌های خود را ارائه دهد. این کار همچنین اجزای هسته‎ای گوشی شما را رفرش می‎کند.

 

2- تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن خود را چک کنید

نوتیفیکیشن

 

اگر ریستارت گوشی مشکل را حل نکرد تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن خود را چک کنید. بسیاری از اپلیکیشن‎ها تنظیمات مخصوص خود را برای ارائه هشدارها و نوتیفیکیشن‎ها دارند. برای مثال جیمیل به شما این امکان را می‎دهد تا قابلیت سینک را به طور کامل خاموش کنید. درنتیجه چک کنید و ببینید که آیا به صورت اشتباهی هیچ دکمه‎ای را نزده‎اید که باعث بسته شدن نوتیفیکیشن در تنظیمات شده باشد. 

اگر چنین تنظیماتی در اپلیکیشن وجود ندارد تنظیمات نوتیفیکیشن اندروید را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Notifications بروید. اندروید اورئو و نسخه‎های جدیدتر سیستم نوتیفیکیشنی دارد که به شما این امکان را می‎دهد تا برای انواع هشدار تصمیم بگیرید که چه کار باید بکنید. 

 

3- قابلیت بهینه سازی باتری نرم‎افزار را غیرفعال کنید 

برای ارتقای طول عمر باتری و جلوگیری از اپلیکیشن‎هایی که همیشه در پیش زمینه درحال فعالیت هستند اندروید یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقای طول عمر باتری ساخته است. اما الگوریتم پشت آن هنوز خیلی خوب کار نمی‎کند و ممکن است سیستم شما را به هم بریزد. 

یکی از قربانیان این هوش مصنوعی ضعیف سیستم نوتیفیکیشن است. اگر شما هم به مشکل برخورده‎اید برای چند روز آن را غیرفعال کنید. شما می‎توانید در قسمت  Settings > Battery به Adaptive Battery رفته و آن را برای همه‎ی اپلیکیشن‎ها غیرفعال کنید. اما برای غیرفعال کردن آن برای یک اپلیکیشن خاص باید به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Advanced > Battery > Battery optimization. بروید. 

 

4- ابزارهای ذخیره باتری اختصاصی را چک کنید 

بعضی از شرکت‌ها پا را فراتر گذاشته و ابزار ذخیره باتری بیشتری را به دستگاه خود اضافه می‎کنند که به صورت خودکار اپلیکیشن‎هایی را که مهم به نظر نمی‎رسند مسدود می‎کند. درنتیجه علاوه بر ابزاری که گوگل تعبیه کرده باید ببینید که گوشی شما ابزار اضافه‎ای دارد یا خیر. برای مثال روی گوشی‎های شیائومی ابزاری به اسم Security وجود دارد که بسیاری از کارهای این مدلی را انجام می‎دهد. 

 

5- اپلیکیشن را دوباره نصب کرده یا منتظر آپدیت‌ها بمانید 

اگر تنها با یک اپلیکیشن مشکل دارید ممکن است که توسعه دهنده‎ی آن به طور تصادفی یک آپدیت باگی منتشر کرده باشد. در این صورت سه راه پیش روی شماست. 

اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید، صبر کنید تا آپدیت بعدی مشکل را حل کند و یا نسخه‎ی قدیمی‎تر را دوباره نصب کنید. اگر قصد دارید نسخه‎ی قبلی یک اپلیکیشن را داشته باشید به وب‎سایتی مانند APKMirror بروید. نسخه‎ای که دوست دارید دوباره داشته باشید را یافته و آن را سایدلود کنید. 

 

6- حالت Do Not Disturb را چک کنید 

نوتیفیکیشن

 

بیشتر گوشی‎های اندرویدی یک حالت Do Not Disturb دارند. این قابلیت به جز اپلیکیشن‎های انتخابی شما بقیه را سرکوب می‎کند. این گزینه معمولاً در تنظیمات سریع قرار دارد. درنتیجه اگر با آن آشنایی ندارید ممکن است که به اشتباه دستتان روی آن رفته و فعالش کرده باشید. 

به تنظیمات رفته و در قسمت Sound یا Notifications (بسته به نوع اندروید شما)، حالت Do Not Disturb را بیابید. اگر آن را نیافتید از نوار جست‎وجو در بالای تنظیمات آن را جست‎وجو کنید. 

 

7- آیا دیتای پیش زمینه فعال است؟ 

 

در اندروید اورئو و بالاتر شما می‎توانید دسترسی اپلیکیشن‎ها را در پیش زمینه به دیتای موبایل محدود کنید. گرچه احتمال آن که تصادفی آن را در تنظیمات فعال کرده باشید کم است اما بد نیست آن را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Data Usage > Background Data بروید. 

 

8- آیا قابلیت دیتا سیور فعال است؟ 

نوتیفیکیشن

 

قابلیت دیتا سیور به شما این امکان را می‎دهد تا وقتی که از وای-فای استفاده نمی‎کنید میزان مصرف دیتای اپلیکیشن‎ها محدود شود. با این کار می‎توانید هزینه‎ی اینترنت خود را پایین بیاورید اما این کار ممکن است باعث شود نوتیفیکیشن‎ها را نبینید. برای فعال و غیرفعال کردن این قابلیت به Settings > Network & internet > Data Usage > Data Saver بروید. 

 

9- آیا اپلیکیشن شما اجازه‏ی فعالیت در پیش‎زمینه را دارد؟ 

نوتیفیکیشن

 

در اندروید اورئو و بالاتر می‎توانید وقتی که از یک اپلیکیشن استفاده نمی‎کنید آن را به طور کامل ببندید. هدف این قابلیت این است که اپلیکیشن‎هایی را که باتری زیادی مصرف می‎کنند غیرفعال کنید. این قابلیت برای اپلیکیشن‎هایی که سازگار با باتری نیستند بسیار مناسب است. 

با این حال درصورت فعال بودن می‎تواند برای اپلیکیشن‎هایی که از آن‎ها زیاد استفاده می‎کنید مشکل‎ساز شود. متأسفانه اگر اندروید صلاح بداند می‎تواند خودش تغییراتی را در آن اعمال کند. درنتیجه شما خودتان باید تنظیمات اپلیکیشن‎هایی که مشکل نوتیفیکیشن دارند را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Battery > Background Restriction. بروید. 

 

10- سینک اینتروال را تغییر دهید 

نوتیفیکیشن

 

گوگل قابلیتی را که توسط آن می‎توانستید سینک اینتروال را کنترل کنید حذف کرده است. خوشبختانه برای این کار می‎توانید از اپلیکیشن‎های شخص ثالث استفاده کنید. اپلیکیشن Push Notification Fixer به شما این امکان را می‎دهد تا مشکل را حل کنید. 

شما می‎توانید سینک را برای اتصال وای-فای و دیتای موبایل تغییر دهید. می‎توانید آن را بین 15 دقیقه تا یک دقیقه تغییر دهید. البته حواستان باشد که این کار روی باتری گوشی شما اثر خواهد گذاشت. 

 

اگر مشکل حل نشد چه کار کنیم؟

اگر پس از همه‎ی این روش‎ها باز هم با نوتیفکیشن‎های خود مشکل داشتید شاید مشکل از دستگاهتان باشد. اگر اینطور بود باید سیستم عامل خود را آپدیت کنید و یا با نمایندگی تماس بگیرید. 

 

بیشتر بخوانید:

هفت اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت سیم کارت روی اندروید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


7 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسن

یک‌شنبه, 28 اردیبهشت 1399

سلام
متاسفانه همه موارد فوق رو امتحان کردم ولی اعلان واتساپ و تلگرام درست نشد
مشکل از زمانی شروع شده که اندروید 10رو روی سیستم نصب کردم
لطفاً راهنمایی فرمایید
گوشی من نوکیا 3.1پلاسه

پاسخ

سایمان

چهارشنبه, 21 خرداد 1399

سلام دقیقا ماله منم همینجوری شده اگه راهی پیدا کردی منم در جریان بذار وگرنه باید گوشی عوض کنم
ممنون
۰۹۳۵۴۲۸۴۱۳۷ واتس اپ در خدمتم

نجف

جمعه, 28 شهریور 1399

از تنظیمات میشه درست کرد
منم گوشیم رو بروزرسانی کردم و اندروید ۱۰ رو نصب کردم
و این مشکل رو داشتم
ولی از اعلانات و قابلیت دسترسی گوشی درستش کردم و نوتیفیکیشن واتساپ و تلگرام درست شد

پاسخ

نجف

جمعه, 28 شهریور 1399

از تنظیمات میشه درست کرد
منم گوشیم رو بروزرسانی کردم و اندروید ۱۰ رو نصب کردم
و این مشکل رو داشتم
ولی از اعلانات و قابلیت دسترسی گوشی درستش کردم و نوتیفیکیشن واتساپ و تلگرام درست شد

پاسخ

Mobina

سه‌شنبه, 10 فروردین 1400

سلام میشه بگین چیکار کردین
چون جایی که گفتین رفتم اما هنوز هم درست نشده

...

شنبه, 13 دی 1399

سلام گوشی من خودش از اول اندرویدش ۱۰ بود اولش درست بود ولی بعد چند مدت مشکل نوتیفیکیشن داشتم
الان پیام ها ، واتس آپ و بعضی برنامه های دیگم نوتیفیکشن ندارن
نمیدونم چیکار کنم همه گزینه های بالا رو امتحان کردم ولی تغییری نکرد...

پاسخ

tiknet

شنبه, 27 دی 1399

سلام موبایل من نوکیا اندروید 9 پای هست ولی وقتی میخوام دسترسی به نوتیفیکیشن داخل یه برنامه ای بدم..گزینه این ویژگی در دسترس یا فعال نیست رو نشون میده...سطح اینترنت رو تا فی خالدونشو گشتم..داخل هر برنامه که فکرشو کنی گشتم ولی مشکلشو پیدانکردم

پاسخ

ثبت نظر