اگر فکر می‌کنید گوگل صفحات شما را ایندکس می‌کند سخت در اشتباهید

اگر فکر می‌کنید گوگل صفحات شما را ایندکس می‌کند سخت در اشتباهید

اگر فکر می‌کنید گوگل صفحات شما را ایندکس می‌کند سخت در اشتباهید.

کراولرهای گوگل (Crawler) که به خزنده‌ها هم معروف هستند، به صورت مرتبط وب سایت‌ها و صفحات جدید اینترنتی را بررسی کرده و اصطلاحا ایندکس (index) می‌کنند. دقیقا به همین دلیل که پس از جستجو در گوگل صفحات وب سایت‌های مختلف را می‌بینید.

حالا اما از جمعه همین هفته گزارش‌هایی نشان می‌دهد که گوگل هزاران صفحه را از ایندکس خارج کرده است و صفحات جدید را هم ایندکس نکرده است. به نظر می‌رسد که این مشکل از روز پنج شنبه شروع شده است و حالا دیگر روز پنجمش را طی می‌کند و هنوز هم به طور کامل رفع نشده است. البته گوگل تا صبح شنبه هیچ اشاره‌ای به این باگ نکرده بود.

درواقع مشکل اینجاست که صفحات تعدادی از وب سایت‌ها که قبلا در گوگل ایندکس شده بودند، از ایندکس خارج شده‌اند بنابراین دیگر در نتایج جستجوها این وب سایت‌ها نمایش داده نمی‌شوند. این باگ برای وب سایت‌هایی که بیشتر ترافیکشان را از سمت گوگل دریافت می‌کنند یک مشکل بزرگ است و به معنای از دست دادن خیل عظیمی از کاربران است.

هنوز نمی‌دانیم که این مشکل دقیقا چقدر وسعت داشته است اما گوگل درباره آن توضیحی نداده است اما به هر ترتیب وب سایت‌های زیادی را متضرر کرده است.

یکی از مدیران ارشد گوگل درباره این مشکل این طور توضیح داده است:

متاسفیم، ما برای مدتی یک مشکل تکنیکی داشته‎‌ایم. این مشکل باید به زودی حل شود و آدرس‌های (URL) آسیب دیده مجددا پردازش شوند. وب سایت‌هایی که با این مشکل مواجهند بهتر است ابزار Inspect URL را چک کنید.

6 آوریل 2019

اگرچه برای وب سایت‌هایی که صفحات زیادی ندارند پیشنهاد گوگل مناسب‌ترین گزینه است اما برای وب سایت‌هایی که هزاران صفحه مختلف دارند، برای نمونه وبلاگ‌ها و سایت‌هایی مانند فیسیت، این روش عملی نیست.

البته بار دیگر در تاریخ 7 آوریل تیم گوگل توضیح دادند که به این مشکل آگاهی دارند و حتی ادعا کردند که این مشکل تا حد زیادی رفع شده است و لازم نیست که مدیران وب سایت‌ها کار خاصی انجام دهند. به گفته گوگل زمانی که این مشکل به طور کامل برطرف شد یک آپدیت برای آن منتشر خواهد شد اما هنوز هم خبری از این آپدیت نیست.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: seroundtable


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر