نسخه‌های آزمایشی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم منتشر شد

نسخه‌های آزمایشی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم منتشر شد

دو بیلد Canary و Developer مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم منتشر شد.

نخستین بیلدهای نسخه مبتنی بر کرومیوم مرورگر اج (chromium microsoft edge)، بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شب گذشته رسماً منتشر شد. نخستین نسخه‌های آزمایشی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم دو بیلد Canary و Developer هستند که از همین امروز قابل دانلود از وب سایت مایکروسافت اج اینسایدر و تست هستند. همچنین قرار است نسخه بتا این برنامه‌ هم به زودی منتشر شود که بی‌شک شباهت بیشتری به نسخه اصلی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم خواهد داشت.

در حال حاضر بیلد Developer ثبات بیشتری برای تست دارد و این نسخه از اج کرومیوم به صورت هفتگی آپدیت می‌شود. درمقابل بیلد Canary به صورت روزانه آپدیت می‌شود و از این جهت ثبات چندانی ندارد اما به همین دلیل به سرعت جدیدترین قابلیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم همگام با کروم است

مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم همان‌طوری که انتظار داشتیم از همه افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند. ضمناً قرار است مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم به نوعی با کروم همگام‌سازی شود که کاربران بتوانند به تاریخچه جستجوها و سایر اطلاعاتشان روی کروم، از طریق مرورگر اج هم دسترسی داشته باشند.

 

این مرورگر مناسب چه افرادی است

در حال حاضر دو بیلد Canary و Developer از مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم تنها برای کاربران ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی) در دسترس است اما قرار است این مرورگر برای کاربران ویندوز 7، 8 و مک هم منتشر شود.

در نظر داشته باشید که نسخه‌های منتشر شده از اج مبتنی بر کرومیوم بیشتر مناسب توسعه‌دهندگان است. البته تشنگان تکنولوژی هم می‌توانند این نسخه آزمایشی را تست کنند اما مسلماً نسخه اصلی تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به دنبال خواهد داشت. به هر ترتیب به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که برای وب گردی معمولی از این مرورگر استفاده کنید.

 

کاربران مرورگر اج فعلاً نگران عدم پشتیبانی نباشند

اگر جز کاربران مرورگر اج هستید که مبتنی بر EdgeHTML است، فعلاً بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این مرورگر استفاده کنید زیرا هنوز مایکروسافت زمان پایان کار اج را اعلام نکرده است. کاربران نسخه‌های اندروید و iOS مرورگر اج هم برای استفاده از این مرورگر مشکلی ندارند زیرا اج در این دو سیستم عامل مبتنی بر موتورهای رندرینگ WebKit و Blink است.

 

اخبار مرتبط:

مرورگر جدید کرومیوم اج مایکروسافت روی اینترنت لو رفت

به هفت دلیل بهتر است که به جای گوگل کروم از موزیلا فایرفاکس استفاده کنید

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: techradar و ZNET


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر