پردازنده‎های AMD Ryzen دوبرابر تراشه‎های اینتل فروش دارند

پردازنده‎های AMD Ryzen دوبرابر تراشه‎های اینتل فروش دارند


در حال حاضر شرکت AMD با فروش دوبرابر نسبت به اینتل بر بازار پردازنده در دنیا تسلط دارد. به گزارش فروشگاه خرده فروشی آلمانی مایندفکتوری، در این ماه ،AMD 69% فروش بازار پردازنده را در دست داشته، درنتیجه اینتل تنها 31% سهم فروش را صاحب شده است. حدود شش ماه پیش در ماه سپتامبر سال 2018 شرکت AMD دو سوم سهم بازار (65%) را در دست داشت و با فروش 16000 واحد به فروش 69درصدی در ماه نوابر رسیده است. این درحالی است که شرکت اینتل تنها موفق به فروش 8000 واحد پردازنده شده است. 
طی آماری که در ماه مارس ( اسفند و فروردین) اعلام شد شرکت AMD موفق به فروش 13000 واحد شده، درحالی که اینتل تنها 6000 واحد فروش داشته است. البته نمی‎توان در این مورد تنها با آمار یک خرده فروش قضاوت کرد اما تا حدی می‎توان فهمید که تسلط بازار در دست کدام شرکت است. 
شرکت AMD به خاطر پردازنده‎های Ryzen خود با قیمت مناسب بازار را در دست گرفته و این درحالی است که شرکت اینتل در این مدت با تولید قطعات سیلیکونی برای پردازنده‎های ارزان قیمت مشکل داشته است ( به همین دلیل اینتل تصمیم گرفته که برای رفع مشکلات مالی روی تراشه‎های مدل بالای خود تمرکز کند). 
فروشگاه مایندفکتوری همچنین اعلام کرده که پرفروش ترین تراشه‎اش تا به حال پردازنده‎ی Ryzen 5 2600 six-core بوده که در حال حاضر یکی از بهترین پردازنده‎های میان رده است. پرفروش ترین تراشه‎ی اینتل Core i9-9900K است که یکی از مدل بالاترین و گران قیمت‎ترین تراشه‌های این شرکت است. البته تسلط AMD در حال حاضر تنها از نظر تعداد واحد‎های فروخته شده است زیرا درآمد کلی AMD تنها 54% کل سود خالص مغازه بوده است. 

 

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط یک فروشگاه آنلاین سنگاپوری فاش شد!

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر