در ویندوز 10 دیگر نیازی به اجکت کردن فلش مموری قبل از خارج کردن آن ندارید

در ویندوز 10 دیگر نیازی به اجکت کردن فلش مموری قبل از خارج کردن آن ندارید

به لطف قابلیت Quick Removal در ویندوز 10، دیگر نیازی به اجکت کردن فلش مموری قبل از خارج کردن آن ندارید.

تقریباً همه متخصصان حوزه تکنولوژی تأکید دارند که حتماً قبل از جدا کردن فلش مموری از کامپیوتر، باید آن را در ویندوز اجکت (eject) کرد تا به فلش مموری آسیبی نرسد. حتماً شما بارها این کار را انجام داده‌اید و یا این توصیه را شنیده‌اید.

حالا رسماً مایکروسافت اعلام کرده است که در ویندوز 10 نیازی به اجکت کردن فلش مموری قبل از جدا کردن آن از سیستم نیست. درواقع ویندوز 10 دارای قابلیتی به نام حذف سریع (Quick Removal) است که به لطف همین قابلیت جدا کردن بدون اجکت (eject) فلش مموری هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند.

 

قابلیت حذف سریع چیست

قابلیت Quick Removal یکی از قابلیت‌های پیش‌فرض ویندوز 10 نسخه 1809 است که اجازه نمی‌دهد ویندوز به صورت مداوم تلاش کند تا روی فلش مموری چیزی را بنویسد. به لطف همین قابلیت بدون هیچ نگرانی می‌توانید بدون اجکت کردن فلش مموری را از سیستم جدا کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان در حین انتقال فایل به فلش مموری، آن را از سیستم جدا کنید زیرا حتی در ویندوز 10 هم این کار باعث آسیب فلش می‌شود.

البته هنوز هم گزینه Safely Remove Hardware and Eject Media در ویندوز 10 حذف نشده است و به نظر نمی‌رسد که فعلاً مایکروسافت قصد حذف کردن آن را داشته باشد.

 

قابلیت حذف سریع چندان جدید نیست

قابلیت حذف سریع با عرضه آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 در دسترس کاربران قرار گرفت. بنابراین احتمالاً کاربران زیادی از وجود چنین قابلیتی مطلع هستند اما شاید مایکروسافت با تأکیدی مجدد بر این قابلیت، خواسته است کاربران بیشتری را به نصب آخرین نسخه ویندوز 10 ترغیب کند.

 

اخبار مرتبط:

آپدیت می 2019 ویندوز 10 معرفی شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیف

پنج‌شنبه, 22 فروردین 1398

جالبه که برای نام بردن از یه ویژگی از ویندوز 10 عکسی از ویندوز 7 توی مطلب گذاشته شده...

پاسخ

مهین

دوشنبه, 14 بهمن 1398

ممنون

پاسخ

ثبت نظر