قابلیت جدید ویندوز برای انتقال عکس و اطلاعات دیگر از گوشی به کامپیوتر

قابلیت جدید ویندوز برای انتقال عکس و اطلاعات دیگر از گوشی به کامپیوتر

کابل اصلاً خوب نیست و مایکروسافت این را می‎داند. به همین دلیل یکی از اهداف ویندوز10 فون این بود که مشکل اتصال با کابل بین گوشی هوشمند و کامپیوتر را حل کند. به این طریق شما می‎توانستید وب‏سایت، عکس و خیلی چیزهای دیگر را از طریق انتقال وایرلس به کامپیوترتان منتقل کنید. سه روش انتقال فایل و داده بین کامپیوتر و گوشی این موارد هستند: 

1- Continue on PC برای انتقال تب‎های مرورگر 

2- Your Phone برای انتقال عکس و متن 

3- Action Center برای انتقال نوتیفیکیشن‎های گوشی 

به خاطر داشته باشید که این سه اپلیکیشن برای این که کار کنند به اینترنت نیاز دارند. 

 

چگونه یک گوشی را به کامپیوتر ویندوز متصل کنیم؟ 

متصل کردن گوشی و کامپیوتر ویندوز10،  اپلیکیشن Continue on PC به شما این امکان را می‎دهد تا تب‌‏های مرورگر خود را از موبایل به مرورگر مایکروسافت اج کامپیوتر ویندوز خود منتقل کنید. برای لینک کردن گوشی منو شروع را باز کرده و « link your phone» را وارد کنید. گزینه‏‌ی Link your phone را کلیک کنید تا تنظیمات گوشی باز شود. به خاطر داشته باشید که برای این که این قابلیت به خوبی کار کند باید ویندوز10 خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشید. اگر دستگاه شما آپدیت نباشد این امکان وجود دارد که به خوبی کار نکند. 

یک پنجره باز شده و از شما شماره تلفن می‎خواهد. آن را وارد کنید. پیام کوتاهی برای شما فرستاده شده و از شما خواسته می‎شود تا اپلیکیشن Microsoft Launcher را دانلود کنید. وقتی که این اپلیکیشن را نصب کردید به وب‎سایت رفته و با استفاده از قابلیت پیش‎فرض مرورگر Share آن را به اشتراک بگذارید. گزینه‎ی Continue on PC را انتخاب کنید. 

ویندوز

 

درنهایت انتخاب کنید که دوست دارید تب‎ها روی کدام کامپیوتر نشان داده شوند. شما همچنین می‏توانید از دکمه Continue later استفاده کنید که به شما این امکان را می‎دهد که به تب‎های وب‎سایت ذخیره شده در Action center دسترسی داشته باشید. حال وب‎سایت در مرورگر اج ویندوز10 دسکتاپ انتخابی شما نمایش داده می‎شود. 

ویندوز

 

پیش از استفاده از اپلیکیشن این موارد را به خاطر بسپارید: 

• این قابلیت در حال حاضر مرورگرهای وب دیگر را پشتیبانی نمی‎کند. 

• از آنجایی که این قابلیت از مرورگر اج استفاده می‎کند ممکن است با مشکل تأخیر یا آپدیت مواجه شوید. 

• پس از انتخاب کامپیوتر مورد نظر خود کمی صبر کنید تا با خطاهای انتقال روبه‎رو نشوید. 

• برای استفاده از این اپلیکیشن به ایمیل ویندوز لایو نیاز دارید. 

 

انتقال متن و عکس از گوشی به کامپیوتر 

اگر ویندوز10 شما آپدیت باشد قابلیتی به نام Your Phone دارد. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‎توانید عکس‎های خود را دانلود کرده و پیام متنی از کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‎تاپ خود بفرستید. تنظیم آن بسیار ساده و بسیار کاربردی است. اول از همه اندروید گوشی شما باید 7.0 یا بالاتر و ویندوز10 شما آپدیت باشد. 

اپلیکیشن Your Phone را باز کنید. منو شروع را باز کرده و « Your Phone» را تایپ کنید. وقتی که اپلیکیشن Your Phone بالا آمد دستورالعمل گفته شده را طی کرده و شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس روی Send کلیک کنید. پس از یک مدت کوتاه از طرف مایکروسافت پیامی به گوشی شما فرستاده می‎شود که در آن لینک اپلیکیشن Your Phone موجود است که شما برای اتصال دستگاه ویندوز به گوشی خود به آن نیاز دارید. روی لینک کلیک کرده و اپلیکیشن Your Phone را نصب کنید. 

ویندوز

 

وقتی که نصب شد اپلیکیشن را اجرا کنید. برای ایجاد یک لینک شما باید اطلاعات ورود مایکروسافت خود را وارد کنید. همان حسابی را وارد کنید که روی کامپیوتر شما فعال است در غیر این صورت اتصال شکل نخواهد گرفت. سپس برای چند مجوز درخواست دریافت خواهید کرد که شامل مجوز اس‎ام‌اس و تماس، دسترسی به مخاطبین و مشاهده‎ی فایل‎هاست. مجوز را صادر کنید تا بتواند به درستی کار کند.

ویندوز10

 

سپس گوشی یک سوال عجیب از شما می‎پرسد: دوست دارید این اپلیکیشن در پیش زمینه فعال بماند؟ اگر به آن مجوز دهید تمام مدت به روز می‏‌ماند اما باتری شما را تمام خواهد کرد. پس بهتر است آن را انتخاب نکنید. وقتی که آن را انتخاب کنید خواهید توانست تمام عکس‎ها و پیام‎های کوتاه خود را روی گوشیتان را روی کامپیوتر ببینید. 

ویندوز10

 

شما می‏توانید عکس‎هایی را که در بخش Photos اپلیکیشن گرفته‎اید ببینید. درضمن به این طریق می‎توانید عکس‎هایتان را بدون نیاز به کابل به کامپیوتر بفرستید. برای ذخیره‎ی یک عکس روی کامپیوتر روی عکسی که می‌خواهید دانلود کنید کلیک کنید. سپس روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کرده و روی Save As کلیک کنید. 

ویندوز10

 

شما همچنین می‎توانید با استفاده از Your Phone پیام کوتاه بفرستید و دریافت کنید و برای این کار به جای صفحه کلید گوشی از صفحه کلید کامپیوتر استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که Your Phone برای ارسال و دریافت پیام از دیتای گوشی شما استفاده می‌کند درنتیجه وقتی که با آن پیام می‏فرستید حواستان به این موضوع باشد. 

ویندوز10

 

نوتیفیکیشن‎های گوشی در Action Center

برای همه‎ی ما پیش آمده که مدتی را روی کار با کامپیوتر خود متمرکز هستیم و سپس برای استراحت می‎رویم تا گوشی خود را چک کنیم و سپس می‎فهمیم که پروژه یک ساعت پیش کنسل شده است. ویندوز10 می‏تواند با ارسال نوتیفیکیشن‎ها به طور مستقیم به کامپیوتر این مشکل را حل کند. 

ابتدا باید کورتانا را روی گوشی موبایل خود دانلود کنید که برای اندروید و  iOS موجود است. وقتی که اپلیکیشن را دانلود کردید به تنظیمات آن رفته و گزینه‎ی Cross device را بیابید. از شما خواسته می‎شود تا پیش از ورود، اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید. وقتی که گزینه‎ی Cross device را زدید به کورتانا اجازه دهید تا به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. 

ویندوز10

 

هر گزینه‎ای را که می‎خواهید انتخاب یا حذف کنید. سپس هردو دستگاه خود را ریستارت کنید. برای این که مطمئن شوید انتقال نوتیفیکیشن روی کامپیوتر شما فعال است منو شروع را باز کرده و کورتانا را وارد کنید. گزینه‎ی Cortana & Search settings را انتخاب کنید. سپس تب Cortana across my devices را در سمت چپ پنجره پیدا کرده و گزینه‎ی Get phone notifications on this PC را فعال کنید.

ویندوز10

 

از آنجایی که هردو به حساب مایکروسافت شما لینک شده‎اند باید بتوانید نوتیفیکیشن‎های گوشی را روی کامپیوتر خود ببینید. 

چند چیز که باید هنگام استفاده از این اپلیکیشن به خاطر بسپارید: 

• گوشی شما باید از طریق وای-فای یا شبکه دیتا به اینترنت متصل است. 

• درضمن پیش از این که کورتانا را برای انتقال اطلاعات از گوشی فعال کنید باید روی کامپیوتر خود کورتانا داشته باشید. 

• اگر به هر دلیلی کورتانای شما غیرفعال باشد این قابلیت کار نخواهد کرد. 

 

بدون کابل داده انتقال دهید 

انتقال دیتا با کابل به زودی به تاریخ خواهد پیوست. در همین حال مایکروسافت در حال ارتقای قابلیت‎هایش برای کاهش فاصله بین گوشی و کامپیوتر است. برای کسانی که قصد انتقال فایل از هردو را به هم دارند و یا از گوشی خود به عنوان درایو فلش استفاده می‎کنند این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود. 

البته به خاطر داشته باشید که همه‏‌ی این اپلیکیشن‏‌ها در حال حاضر آزمایشی و بخشی از آخرین آپدیت ویندوز10 هستند. درحالی که این اپلیکیشن‎ها ممکن است پر از باگ باشد اما در آینده راه‎های بسیار خوبی برای انتقال داده از گوشی به کامپیوتر خواهد بود. 

 

بیشتر بخوانید:

هفت نرم‌افزار رایگان برای دسترسی از راه دور به ویندوز و به اشتراک گذاری صفحه نمایش

نوت‌پد یا وردپد؟ فرق بین ویرایشگرهای متن چیست؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر