گلکسی A40 سامسونگ؛ میانرده‌ای مقرون‌به‌صرفه

گلکسی A40 سامسونگ؛ میانرده‌ای مقرون‌به‌صرفه

گلکسی A40 سامسونگ؛ میانرده‌ای مقرون‌به‌صرفه از خانواده A سامسونگ با قیمت 250 یورو رونمایی شد.

سامسونگ به آرامی در حال عرضه گوشی‌های سری A است؛ گوشی‌هایی قدرتمند اما در عین حال مقرون‌به‌صرفه که قرار است با پایان عمر گلکسی Jها، جایگزین آن‌ها شوند. سامسونگ برای معرفی چندین گوشی از خانواده گلکسی A، رویدادی را ترتیب داده بود که شاهکار این رویداد گلکسی A80 با دوربین کشویی و چرخان بود. در کنار این محصول شاهد رونمایی از گوشی گلکسی A40 هم بودیم که اگرچه از گلکسی A80 ضعیف‌تر است اما نسبت به مشخصات و قیمتش یک گوشی قابل توجه است. با فیسیت همراه باشید تا گلکسی A40 سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

 

بررسی گلکسی A40 سامسونگ

طراحی طبق ترند بازار

گلکسی A40 سامسونگ به یک صفحه نمایش 5.9 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل مجهز شده است. سامسونگ برخلاف خلاقیتی که در طراحی گلکسی A80 به کارگرفته بود (استفاده از دوربین کشویی و چرخان)، در گلکسی A40 همچنان ترند اخیر بازار یعنی استفاده از ناچ قطره‌ای را به همراه حاشیه‌های باریک به کار گرفته است و به لطف همین ترفند گلکسی A40 دارای نسبت 85.5 درصدی صفحه نمایش به پنل جلویی است.

 

سخت افزاری میانرده

سامسونگ گوشی گلکسی A40 را با سخت افزاری ضعیف‌تر از گلکسی A80 رونمایی کرده است. این گوشی از 64 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. البته خوشبختانه این گوشی دارای اسلات اختصاصی کارت حافظه‌ (پشتیبانی از کارت حافظه‌ای تا 512 گیگابایت) است. عملا مشکلی که با بسیاری از گوشی‌های دو سیم کارته داشتیم و مجبور بودیم بین سیم کارت دوم و کارت حافظه تنها یکی را انتخاب کنیم، در گلکسی A40 رفع شده است.

این گوشی از پردازنده Exynos 7885 هشت هسته‌ای (2 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته با فرکانس 1.6 گیگاهرتز) بهره می‌برد که پردازنده‌ای میانرده به حساب می‌آید.

 

دوربین‌های اصلی و سلفی راضی کننده

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم گلکسی A40 نسخه ضعیف‌تری نسبت به گلکسی A80 است بنابراین نباید انتظار آن دوربین 48 مگاپیکسلی کشویی و چرخان را داشته باشیم. با این وجود گلکسی A40 به دوربین اصلی دوگانه 16 و 5 (فوق عریض) مگاپیکسلی مجهز شده است که در حد یک میانرده راضی کننده است.

در گلکسی A80 همان دوربین اصلی با چرخشی که داشت، نقش یک دوربین سلفی را هم بازی می‌کرد بنابراین همان لنز باکیفیت را برای دوربین سلفی هم در دسترس داشت اما گلکسی A40 هم در زمینه دوربین سلفی قوی عمل کرده است و از یک لنز 25 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 بهره برده است.

 

سایر مشخصات گلکسی A40

  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • باتری: 3100 میلی آمپر ساعتی
  • دارای سنسور اثرانگشت در پنل پشتی
  • رنگ‌بندی: مشکی، سفید، آبی و مرجانی
  • قیمت: 250 یورو

مشخصات کلی گلکسی A40 سامسونگ

مشخصات کلی گلکسی A40 سامسونگ

 

گلکسی A40 در مقابل گلکسی A80

همانطور که اشاره کردیم گلکسی A40 نسخه ضعیف‌ترین نسبت به گلکسی A80 است. این گوشی از خلاقیت‌ سامسونگ در گلکسی A80 بی‌بهره است و همچنین از رم و حافظه داخلی پایین‌ترین نسبت به گلکسی A80 بهره می‌برد. با وجود همه کمبودهایی که گلکسی A40 نسبت به برادر بزرگ‌ترش A80 دارد، باز هم این گوشی با برچسب قیمتی 250 یورو یکی از گوشی‌های میانرده مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید که ارزش خرید بالایی دارد.

البته اگر به دنبال گوشی‌هایی هستند که ارزان قیمت‌تر از گلکسی A40 باشند اما همچنان جز گوشی‌های میانرده، قدرتمند و ارزان قیمت باشند پیشنهاد می‌کنیم لیست بهترین گوشی‌های میانرده 2019 زیر 4 میلیون تومان را ببینید.

 

 

اخبار مرتبط:

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌ های 2019 (بالارده و پرچمدار)

بهترین گوشی‌های شیائومی 2019 از پرچمدار تا ارزان قیمت

بهترین گوشی‌های سامسونگ 2019

 

راهنمای خرید پاور بانک: بهترین پاور بانک‌‌ها برای سال 98

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر