اپل ایرپاد(2019) یا سامسونگ گلکسی بادز؟ کدام یک بهتر است؟

main

ایرپاد(2019) اپل بهتر است یا سامسونگ گلکسی بادز؟ کدام یک اییربادز بهتری برای شماست؟

وقتی که صحبت از گوشی هوشمند می‎شوند تقریباً همه در یکی از این دو دسته قرار می‎گیرند: طرفداران سیستم عامل iOS یا طرفداران سیستم عامل اندروید. اما در دنیای اییربادزهای وایرلس تفاوت‌ها تا این حد واضح نیست و ممکن است شما با وجود داشتن آیفون سامسونگ گلکسی بادز بخرید و یا برعکس. 

حال که شرکت اپل نسخه‎ی جدید اییربادزهای وایرلس خود، اپل ایرپاد(2019) را منتشر کرده است که یک کیس شارژ وایرلس نیز دارد، تصمیم گیری بین دو مدل اپل و سامسونگ بسیار دشوار شده است. اگر مطمئن نیستید که بین اپل ایرپاد و سامسونگ گلکسی بادز کدام را انتخاب کنید این مقاله‎ی فیسیت را از دست ندهید. ما نکات مثبت و منفی هردو ایربادز وایرلس را بررسی کرده‎ایم تا به شما کمک کنیم خودتان گزینه‎ی مناسبتان را انتخاب کنید. 

این مقاله را از دست ندهید: گلکسی بادز پلاس؛ هدفون بی سیم جدید سامسونگ معرفی شد

ایرپاد 2 در مقابل گلکسی بادز

بررسی اجمالی

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اپل ایرپاد برای اولین بار ایربادزهای وایرلس را مد کرد و درحالی که در سال 2016 منتشر شد اما هنوز هم در سال 2019 یکی از پرفروش‎ترین و بهترین بادزهای وایرلس است، البته تا پیش از انتشار ایرپاد(2019). اپل می‎گوید که نسخه‎ی بادز جدید سریع‎تر متصل می‎شود، بیشتر می‎توان از طریق آن صحبت کرد و دستیار سیری آن نیز بهتر عمل می‎کند. البته این که نسخه‎ی جدید نسبت به نسخه‎ی اولیه چقدر تغییر کرده جای بحث دارد و قطعاً با ایرپاد2 که ما منتظر آن بودیم تفاوت زیادی دارد ( انتظار نمی‎رود که ایرپاد2 زودتر از سال 2020 منتشر شود). 

از طرف دیگر سامسونگ گلکسی بادز در بهمن ماه منتشر شد و به اندازه‎ی ایرپاد فراگیر نیست. با این حال نسبت به بادزوایرلس قبلی سامسونگ، Gear IconX خیلی بهتر هستند. این بادزها که همراه با سامسونگ گلکسی اس10، گلکسی اس10 پلاس و گلکسی اس10 ای منتشر شده طوری بهینه سازی شده تا با این دستگاه‎ها خیلی خوب عمل کند و مانند ایرپاد(2019) که برای استفاده با آیفون و دستیار سیری بهینه سازی شده، گلکسی بادز نیز طوری ساخته شده تا با قابلیت بیکس‎بای خیلی خوب کار کند. با این حال شما از هردو ایربادز می‎توانید با هر گوشی هوشمند استفاده کنید. 

1airpods
-

قیمت و دسترسی 


قیمت اپل ایرپاد(2019) جدید به همراه کیس شارژر استاندارد 159 دلار و به همراه کیس شارژر وایرلس 200 دلار است. این قیمت برابر با قیمت مدل اولیه ایرپاد است که دیگر اپل آن‎ها را نمی‎فروشد. البته هنوز می‎توان آن را از فروشگاه‎های خرده فروشی پیدا کرد. شما همچنین می‎توانید کیس شارژر وایرلس را به صورت جداگانه با قیمت 79 دلار خریداری کنید. این خبر برای کسانی خوب است که ایرپاد اصلی را دارند اما دوست دارند از شارژر وایرلس نیز استفاده کنید. البته باید اعتراف کرد که این قیمت برای لوازم جانبی بسیار بالاست. 
از طرف دیگر سامسونگ برای لوازم جانبی از شما پول اضافی نمی‎گیرد و کیس شارژر وایرلس گلکسی بادز به صورت استاندارد به همراه هدفون فروخته می‎شود. قیمت سامسونگ گلکسی بادز 149 دلار است که کمی از ایرپاد ارزان‎تر است. درنتیجه اگر قصد نداشته باشید ایرپاد(2019) را به همراه کیس شارژر وایرلس خریداری کنید قیمت‎ها خیلی متفاوت نیستند. 

2airpods.jpg
-

طراحی


اپل ایرپاد(2019) طراحی خیلی خاصی دارد که یا شما عاشقش می‎شوید یا از آن متنفر خواهید شد. طراحی ایرپاد مشابه اییرپاد قدیمی است که کابل آن‎ را کنده باشید. جالب اینجاست که اپل طراحی ایربادزهای خود را در سال 2019 تغییر نداده است چرا که این طراحی در سال 2016 خیلی مورد تمسخر قرار گرفتند و قطعاً اوضاع در سال 2019 تغییر نخواهد کرد. 
مانند مدل قبلی ایرپاد(2019) درون یک کیس شارژ مشابه بسته قرص شارژ می‎شود که دارای یک نور ال‎ای‎دی کوچک در جلوی بسته است و به شما این امکان را می‎دهد تا ببینید دستگاه شما چقدر شارژ شده است. ایرپاد(2019) کمی سفت است و ایرتیپ سیلیکونی ندارد که ممکن است کمی برای گوش آزار دهنده باشد. البته همانطور که گفتیم یا شما عاشق طراحی آن می‎شوید یا از آن متنفر خواهید شد. اما اگر طرفدار طراحی ساده و شیک اپل باشید از ایرپاد(2019) خوشتان خواهد آمد. 
از طرف دیگر سامسونگ گلکسی بادز طراحی اییربادز وایرلس کلاسیک‎تری دارد. تمام لوازم لازم درون گردی هدفون قرار گرفته و نه مانند ایرپاد(2019) درون ساقه اییرپاد. به طور کلی سامسونگ گلکسی بادز بسیار شیک است و با وجود سر لاستیکی بسیار امن‎تر و راحت‎تر به نظر می‎رسند. 
هردو اییربادزها دارای کنترل لمسی هستند. به این معنی که شما می‎توانید با لمس گوشی از دستیار صوتی خود استفاده کنید ( ایرپاد سیری را در آیفون فراخوانده و گلکسی بادز بیکس‎بای را در گوشی‎های سامسونگ فرا می‎خواند). علاوه بر آن از کنترل لمسی می‎توانید برای پخش موزیک و پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی استفاده کنید. 

3airpods.jpg
-

قابلیت‌ها 


اتصال یک اصل خیلی مهم در اییربادزهای وایرلس است اما هردو اپل ایرپاد(2019) و سامسونگ گلکسی بادز تا وقتی که از گوشی هوشمند هم خانواده خود استفاده شود هیچ مشکلی در این زمینه ندارند. 
به خاطر تراشه‎ی جدید H1 که اپل به طور خاص برای هدفون‌هایش ساخته، ایرپاد (2019) سریع‎تر از مدل‌های قبلی جفت می‎شود. اگر از آیفون استفاده می‌کنید همین که کیس شارژر را باز کنید یک گزینه برای جفت کردن ایرپاد(2019) روی صفحه نمایش گوشی و همچنین وضعیت باتری ایرپاد خواهید دید. 
درحالی که گلکسی بادز خیلی خوب به گوشی‎های سامسونگ متصل می‎شود اتصال آن در بین کاربرهای مختلف متفاوت است. بیشتر مشکلات اتصال در یک آپدیت نرم‎افزاری از طرف سامسونگ حل شده است اما مانند هر وایرلس بادز دیگر ممکن است اگر به دیگر دستگاه‎های بلوتوثی نزدیک شوید اتصال شما قطع شود. 
درحالی که اپل ایرپاد اپلیکیشن خودش را ندارد، سامسونگ گلکسی بادز اپلیکیشن  Galaxy Wearables را دارد که به شما اجازه‎ی تغییر تنظیمات EQ را داده و توسط آن می‎توانید قابلیت‎هایی مثل صدای آمبیانس را فعال کنید. این قابلیت کاری می‎کند تا بعضی از صداهای محیطی از اییربادزها شنیده شود. این قابلیت برای زمانی کاربردی است که شما در حال دویدن و یا دوچرخه سواری هستید و باید حواستان به محیط اطراف و ترافیک باشد. 
این قابلیت تنها برای گوشی‎های اندروید موجود است درنتیجه اگر از این قابلیت خوشتان آمده ولی آیفون دارید، جدا از اتصال راحت‎تر این نیز می‎تواند دلیلی باشد تا ایرپاد را انتخاب کنید. 

4airpods.jpg
-

طول عمر باتری 


اپل ایرپاد تا پنج ساعت طول عمر باتری دارد و کیس شارژر نیز تا بیست ساعت شارژ نگاه می‎دارد. اپل می‎گوید که مدل نسل سوم شامل سه ساعت شارژ برای صحبت کردن است که یک ساعت بیشتر از مدل قبلی است. 
در این زمینه سامسونگ گلکسی بادز بهتر از ایرپاد(2019) عمل می‎کند. خود بادزها تا شش ساعت شارژ نگاه می‎دارند اما کیس شارژر تنها هفت ساعت باتری اضافه را نگاه می‎دارد که در مقابل 20 ساعت ایرپاد بسیار کم است. 
اگر شما ایرپاد اصلی را دارید می‎توانید کیس را به صورت جداگانه خریداری کرده و از قابلیت شارژ وایرلس آن لذت ببرید. البته اگر شما ایرپاد(2019) را با کیس شارژر وایرلس بخرید 40 دلار هزینه بالاتر از کیس شارژر استاندارد خواهد بود. اما سامسونگ برای کیس شارژر وایرلس خود پول اضافی دریافت نخواهد کرد. 
هردو کیس شارژر وایرلس را می‎توان با مات شارژر سازگار با Qi شارژ کرد اما سامسونگ گلکسی بادز یک حقه دیگر در آستین دارد: اگر شما گوشی گلکسی اس10 داشته باشید می‎توانید هدفون‎هایتان را در پشت گوشی قرار داده و آن‌ها را شارژ کنید. این قابلیت نه تنها خیلی هوشمندانه است بلکه خیلی هم خوب کار می‎کند. 

5airpods.jpg
-

کیفیت صوتی 


اییربادزهای وایرلس به خاطر کیفیت پایین صوتی خود مشهور هستند اما در طول زمان خیلی پیشرفت داشته‎اند و ایرپاد(2019) و گلکسی بادز مثال خوبی در این زمینه هستند. درمورد کیفیت صوتی، ایرپاد(2019) صدای بسیار قدرتمندی دارد اما صداهایی که فرکانس بالایی دارند را زیادی شدید اجرا می‎کنند. 
اگر بیشتر از صداهای باس لذت می‎برید گلکسی بادز گزینه‎ی بهتری برای شماست. این اییربادز صداهای باس سنگین را خیلی بهتر اجرا می‎کند. البته کیفیت صدای هیچ کدام از این بادزها به خوبی هدفون‎های روی گوش یا  over-ear نیست اما به شما قابلیت اتصال وایرلس را به همراه صدای نسبتاً خوب می‎دهند. 

6airpods.jpg
-

رأی گیری


پاسخ به این سوال که کدام اییربادز وایرلس بهتر است کار دشواری است. هردو ایرپاد(2019) و سامسونگ گلکسی بادز قابلیت‎های بسیار خوبی دارند و با وجود قیمت‎های نسبتاً برابر خیلی فرقی بین آن‎ها نیست. درنتیجه به جای این که بیشتر روی سخت‌افزار تمرکز کنید (مگر این که از طراحی یکی از آن‌ها خوشتان نیاید) بهتر است به این فکر کنید که کدام اکوسیستم برای شما مناسب‎تر است. 
اگر یک آیفون یا آیپد دارید ایرپاد(2019) برای شما بهتر از گلکسی بادز خواهد بود زیرا به سیری دسترسی داشته و اتصال شما سریع‎تر خواهد بود. اما اگر طرفدار سامسونگ هستید اپلیکیشن Galaxy Wearables به این معنی است که گلکسی بادز انتخاب مناسب‎تری برای شماست. 
البته به خاطر داشته باشید که شما هر مدل گوشی هوشمندی که داشته باشید می‎توانید از اییربادزهای وایرلس استفاده کنید. اما ممکن است مشکل اتصال پیدا کنید. درضمن به خاطر داشته باشید که برندهای دیگری نیز وجود دارد که اییربادزهای وایرلس تولید می‎کنند که ارزان قیمت‎تر از اپل و سامسونگ هستند. 

بیشتر بخوانید:

گلکسی بادز پلاس؛ هدفون بی سیم جدید سامسونگ معرفی شد؛ هدفون بی سیم جدید سامسونگ

جعبه گشایی و بررسی ایرپاد پرو؛ جدیدترین و جذاب‌ترین هدفون بی سیم اپل

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ناشناس

چهارشنبه, 05 شهریور 1399

عالیییییی

پاسخ

ثبت نظر