سرویس‌های آنلاین پرداخت روی پیام‌رسان‌های خارجی فیلتر می‌شوند

سرویس‌های آنلاین پرداخت روی پیام‌رسان‌های خارجی فیلتر می‌شوند

سرویس‌های آنلاین پرداخت روی پیام‌رسان‌های خارجی فیلتر می‌شوند.

روز گذشته جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور از فیلتر سرویس‌های پرداختی که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی عملیات پرداخت را انجام می‌دادند خبر داد.

این ماجرا از دو ماه پیش کلید خورده است و به سرویس‌های پرداخت آنلاین هم اطلاع‌رسانی شده بود که هیچ سرویس پرداخت آنلاینی اجازه ارائه سرویس پرداخت روی بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی را ندارند. با این وجود همچنان بعضی از سرویس‌های پرداخت به روند قبلی خودشان ادامه داده‌اند.

جاویدنیا توضیح داده است که دادستانی طی این دو ماه به این سرویس‌ها مساعدت داشته و آن‌ها را فیلتر نکرده است اما اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، ابتدا مجوز این سرویس‌ها از سمت بانک مرکزی باطل می‌شود و در مرحله بعد فیلتر خواهند شد.

گفته می‌شود که این سرویس‌های پرداخت بر بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی باعث می‌شوند جرائمی مانند پول‌شویی، قماربازی، شرط‌ بندی و خرید و فروش غیرقانونی ارزهای دیجیتال بیشتر و راحت‌تر از قبل انجام شود. بنابراین جاویدنیا تأکید کرده است که در فیلتر این سرویس‌های پرداخت آنلاین هیچ استثنایی در نظر گرفته نمی‌شود.

جاویدنیا حتی به اشتراک‌گذاری لینک پرداخت در پیام‌رسان‌ها را هم ممنوع کرده است و چنین توضیح داده است:

ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت باید در قرارداد خود با اشخاصی که خدمات به آن‌ها ارائه می‌دهند، ضمن احراز هویت کامل آن‌ها، تصریح کنند که هرگونه استفاده از خدمات پرداخت آن‌ها به هر نحو در پیام‌رسان‌های خارجی بدون مجوز حتی به‌صورت انتشار لینک ممنوع است و مکلف‌اند همان‌گونه که از این بستر کسب درآمد دارند، هزینه‌ی لازم جهت رصد فعالیت‌ها به‌صورت نرم‌افزاری یا فیزیکی را نیز انجام دهند و به‌محض اطلاع از فعالیت غیرقانونی یا دریافت گزارش در این خصوص، به قید فوریت نسبت به قطع خدمات و اعلام آن به مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: پیوست


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر