مایکروسافت اعتراف کرد که هکرهای Outlook.com به محتوای ایمیل‎ها دسترسی داشتند

مایکروسافت اعتراف کرد که هکرهای Outlook.com به محتوای ایمیل‎ها دسترسی داشتند

مایکروسافت اعتراف کرد که نشت اطلاعاتی Outlook.com خیلی بدتر از چیزی بود که این شرکت در ابتدا گفته بود. این شرکت اعلام کرده بود که هکرها توانسته بودند به آدرس‌های ایمیل، نام پوشه‌ها و موضوع ایمیل‎ها دسترسی داشته باشند، اما به بعضی دیگر از کاربران گزارش شده بود که آن‎ها به محتوای ایمیل‎ها نیز دسترسی داشته‎اند. 
وایس مادربورد روز یکشنبه اعلام کرد که مایکروسافت پیام‎های نوتیفیکیشن متفاوتی به شش درصد حساب‎های Outlook.com آلوده فرستاده است. مایکروسافت متوجه شد که اطلاعات محرمانه‎ی یک آژانس پشتیبانی‎ برای سرویس ایمیل وب هک شده و باعث شده دسترسی بعضی از حساب‌ها از تاریخ 1 ژانویه تا 28 مارس 2019 در دست هکرها بیوفتد. 
مادربورد ادعا کرده که هکرها شش ماه است که به بعضی از حساب‎های کاربری دسترسی دارند و از آن برای دسترسی به حساب‎های آیکلودی که متصل به آیفون‎های گم شده است استفاده کرده‎اند اما یک سخنگوی مایکروسافت به سایت The Verge گفت :« شش ماه مدت زمان دقیقی نیست. بیشتر حساب‎های Outlook.com که آلوده شده بودند نوتیفیکیشن دریافت کرده‌اند. در نوتیفیکیشن، ما به بیشتر کسانی که قربانی این نشت اطلاعاتی بودند به این موضوع اشاره کردیم که عوامل مخرب به محتوای ایمیل‎ها و ضمیمه‎ها دسترسی غیرقانونی دارند‎». این سخنگو در ادامه گفت که تنها شش درصد حساب‌ها هک شده‌اند که ما به آن‌ها اطلاع دادیم». مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که دقیقاً چه تعداد حساب کاربری هک شده است. 

 

بیشتر بخوانید:

فایرفاکس دیگر نمی‌گذارد سایت‎ها با درخواست احراز هویت شما را اسپم کنند

یک هکر امریکایی به خاطر دزدیدن حساب اپل چندین رپر و ورزشکار معروف محکوم شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر