گلکسی A60 و A40s؛ دو میانرده جذاب و خوش قیمت سامسونگ رونمایی شدند

گلکسی A60 و A40s؛ دو میانرده جذاب و خوش قیمت سامسونگ رونمایی شدند

گلکسی A60 و A40s؛ دو میانرده جذاب و خوش قیمت سامسونگ رونمایی شدند.

سامسونگ به تازگی تصمیم مهمی گرفته است و دیگر گوشی‌ جدیدی از سری J را معرفی نخواهد کرد. البته نگران نباشید که خانواده‌ای مقرون‌به‌صرفه و میانرده را از دست داده باشید؛ بلکه سامسونگ در حال رشد گوشی‌هایی از خانواده جدیدی به نام سری A است.

سامسونگ در چند ماه گذشته چندین گوشی مختلف از سری A را رونمایی کرده است که جدید‌ترین و البته شگفت‌انگیزترین این گوشی‌ها گلکسی A80 است. حالا و در ادامه بزرگ‌تر کردن خانواده گلکسی A، سامسونگ دو گوشی دیگر گلکسی A60 و گلکسی A40s را رونمایی کرده است. با فیسیت همراه باشید تا این دو گوشی میانرده جدید سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

 

گوشی هوشمند گلکسی A60

صفحه نمایشی به‌روز از نوع infinity-O

گوشی هوشمند گلکسی A60 سامسونگ از صفحه نمایشی 6.3 اینچی infinity-O با رزولوشن +FHD بهره می‌برد. سامسونگ پیش‌تر صفحه نمایش infinity-O را در پرچمداران 2019 خود یعنی خانواده گلکسی S10 به کار برده بود.

این نوع طراحی اگرچه جز جدیدترین ترندهای بازار است و تا حد بسیار خوبی صفحه نمایش را یکپارچه جلوه می‌دهد (نسبت 92 درصدی صفحه نمایش به پنل جلویی) اما سامسونگ برگ برنده جدیدی را هم عرضه کرده است؛ گلکسی A80 که دارای دوربین کشویی و چرخان است و یک صفحه نمایش بدون هیچ مزاحمتی را در این گوشی می‌بینیم.

گوشی هوشمند گلکسی A60 سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی A60 سامسونگ

دوربین‌هایی بهتر از یک میانرده

سامسونگ گلکسی A60 را به دوربین اصلی سه‌گانه32 (با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7) + 8 (اولتراواید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2)+5 مگاپیکسلی عمق‌سنج مجهز کرده است.

در کنار دوربین اصلی قدرتمند، پانچ کوچک درون صفحه نمایش گلکسی A60 خانه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که برای یک میانرده دوربین سلفی قابل توجهی است.

 

سخت افزاری درخور توجه

گوشی هوشمند گلکسی A60 سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 675 در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. ضمنا سامسونگ این گوشی میانرده را به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است.

 

قیمت گلکسی A60

مشخصات گلکسی A60 سامسونگ نسبت به یک میانرده مشخصات بسیار خوبی است و برچسب قیمتی معقول 300 دلار که برای آن در نظر گرفته شده است، گلکسی A60 را به یک گزینه جذاب برای خرید تبدیل می‌کند.

 

 

گوشی هوشمند گلکسی A40s

به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند گلکسی A40s یک بازطراحی و تغییر نام از همان گوشی گلکسی M30 سامسونگ باشد. این گوشی از نظراتی نسبت به گلکسی A60 ضعیف‌تر است اما از جهات دیگری قدرتمندتر ظاهر شده است.

 

صفحه نمایش infinity-u؛ طراحی نه قدیمی و نه چندان شگفت‌انگیز

سامسونگ در گوشی هوشمند گلکسی A40s از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED بهره می‌برد. سامسونگ برای این گوشی صفحه نمایش infinity-u را به کار برده است که فضای اتلافی صفحه نمایش را کمی بیشتر از صفحه نمایش infinity-u می‌کند اما همچنان یکی از ترندهای اخیر بازار موبایل است.

گوشی هوشمند گلکسی A40s سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی A40s سامسونگ

 

دوربین‌هایی ضعیف‌تر از گلکسی A60

گلکسی A40s از دوربین اصلی سه‌گانه با لنزهای 13، 5 (اوتراواید) و 5 (عمق‌سنج) مگاپیکسلی بهره می‌برد که نسبت به گلکسی A60 ضعیف‌تر است. دوربین سلفی این گوشی هم مانند دوربین اصلی، ضعیف‌تر از گلکسی A60 در نظر گرفته شده است و شاهد یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستیم. با این وجود دوربین این گوشی هنوز هم برای یک میانرده دوربین مناسبی است.

 

سخت افزاری میانرده

گوشی هوشمند گلکسی A40s سامسونگ از پردازنده Exynos 7904 در کنار 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اگرچه حافظه داخلی این گوشی در مقایسه با گلکسی A60 کمتر است اما در مقابل یک برتری گلکسی A40s نسبت به A60 سامسونگ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن است.

 

قیمت گلکسی A40s

سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی A40s قیمت 225 دلار را در نظر گرفته است که با توجه به مشخصاتش نسبت به گلکسی A60 قیمت معقولی است. متاسفانه هنوز اطلاعی از زمان عرضه این گوشی‌ها منتشر نشده است.

 

نظر شما درباره جایگزینی گوشی‌های سری J سامسونگ با گوشی‌های سری A چیست؟ چه تجربه‌ای از استفاده از گوشی‌های سری J سامسونگ داشته‌اید؟

 

اخبار مرتبط:

گلکسی A80؛ شاهکار میانرده سامسونگ با دوربین کشویی و چرخان رونمایی شد

 

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌ های 2019 (بالارده و پرچمدار)

راهنمای خرید: بهترین گوشی های میانرده 2019 زیر 4 میلیون

راهنمای خرید پاور بانک: بهترین پاور بانک‌‌ها برای سال 98

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

vahid

جمعه, 30 فروردین 1398

این گوشی ها برای ما مردم ایران حرام است چون همشون باعث سیل و قحطی میشن

پاسخ

ثبت نظر