لپ‎تاپ HP کروم‎بوک 15: یک لپ‎تاپ خیلی خوب و ساده

لپ‎تاپ HP کروم‎بوک 15: یک لپ‎تاپ خیلی خوب و ساده

شرکت HP یک کروم‎بوک جدید منتشر کرده که حداقل از نظر اندازه در سطر لپ‎تاپ‎های کروم قرار می‎گیرد. این دستگاه جدید کروم‎بوک 15 اچ‎پی است که قیمت آن 450 دلار خواهد بود. این لپ‎تاپ بسیار ساده است و بسیاری از قابلیت‎های اضافی دیگر کروم‎بوک‎های اچ‎پی را را مثل چرخش 360 درجه اچ‎پی کروم‎بوک 14x360 و پشتیبانی قلم اچ‎پی کروم‎بوک 12x2 قلم را ندارد. 
درعوض اچ‎پی کروم‎بوک 15 طرحی بسیار شیک با درب فلزی، یک صفحه نمایش بزرگ‏تر با قاب نازک با 17.9 میلی‎متر قطر و صفحه کلید کامل به همراه پد شماره و نور پس زمینه دارد. صفحه نمایش 15 اینچی دارای رزلوشن فول اچ‎دی ( 1920 x 1080)  است و از پانل IPS برای مشاهده از زوایای مختلف استفاده می‎کند. قاب اطراف صفحه نمایش به نازکی لپ‎تاپ‎های گران قیمت نیست اما به اندازه‎ی لپ‎تاپ‎های هم قیمت خود نیز ضخیم نیست. 
برای ورودی و خروجی، کروم‎بوک 15 دارای اسپیکر دوال B&O-tune، دو درگاه USB 3.1 نسل یک Type-C با قابلیت انتقال داده 5 گیگابیت بر ثانیه و اتصال صفحه نمایش به همراه درگاه USB 3.1 نسل 1 Type-A است. درضمن یک کارت ریدر microSD نیز موجود است که توسط آن می‎توانید حافظه دستگاه خود را ارتقاء دهید. 
این دستگاه در پیکربندی‎های مختلفی موجود است. برای مثال یک نمونه با پردازنده دو هسته‎ای Intel Pentium Gold 4417U و چهار گیگابایت رم DDR4 و یک مدل دیگر با پردازنده‎ی نسل هشت Intel Core i5 است. البته هنوز معلوم نیست که این پردازنده چندهسته‎ای است و رم آن چقدر است. 
حافظه‎ی اصلی دستگاه 64 گیگابایت است و HP اعلام کرده که تا 128 گیگابایت SSD موجود است. اما حافظه‎ی این لپ‎تاپ eMMC است که حافظه فلش محسوب می‎شود و به اندازه‎ی SSD خوب نیست اما می‏توان به eMMC به عنوان SSD لایت نگاه کرد. 
بعضی از قابلیت‎های این اپلیکیشن برای یک کروم‎بوک خیلی بالا هستند چرا که در بسیاری از کروم‎بوک‎ها از پردازنده‎ی کم قدرت  Intel Celeron، 2 گیگابایت رم و 16 گیگبایت حافظه eMMC استفاده می‎شود. درضمن وزن این دستگاه 1.8 کیلوگرم است و تا 13 ساعت طول عمر باتری دارد. علاوه بر آن می‎توانید اپلیکیشن‎های اندرویدی را از گوگل پلی دانلود کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت در سکوت سرفیس بوک2 جدید خود را با پردازنده نسل 8 اینتل Core i5 منتشر کرد

باتری لپ‎تاپ‎های اچ‎پی آتش می‎گیرند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر