شاید باید به اینستاگرام بدون تعداد لایک عادت کنید

شاید باید به اینستاگرام بدون تعداد لایک عادت کنید

شاید باید به اینستاگرام بدون تعداد لایک عادت کنید!

اینستاگرام، یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش امکان لایک کردن پست‌ها و نمایش تعداد لایک‌هاست. حالا اما به نظر می‌رسد که مدیران این شبکه اجتماعی تصمیم دارند نمایش تعداد لایک را از اینستاگرام حذف کنند تا یک شبکه اجتماعی سالم‌تر را ارائه دهند.

این تصمیم هنوز وارد مرحله اجرا و آزمایش نشده است اما اگر عملی شود تنها کسی که پست را به اشتراک گذاشته است می‌تواند به تعداد لایک‌های آن پی ببرد. به این ترتیب کاربران به جای اینکه درگیر تعداد لایک‌های هر پست شوند، بیشتر روی خود پست تمرکز خواهند داشت.

فردی به نام جین وانگ برخلاف ادعای اینستاگرام، مدعی است که اینستاگرام اجرای آزمایشی این قابلیت را آغاز کرده است. او کدهای منبع نسخه اندرویدی اینستاگرام را بررسی کرده است و حتی اسکرین شات‌هایی هم از این قابلیت منتشر کرده است. او در توییتر خود درباره قابلیت عدم نمایش تعداد لایک‌ها در اینستاگرام چنین توضیح داده است:

اینستاگرام در حال تست قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها از کاربران است. در این برنامه چنین جمله‌ای دیده می‌شود: ما از فالوورهای شما می‌خواهیم که روی پست شما تمرکز داشته باشند نه تعداد لایک‌هایی که بدست آورده است.

بررسی عدم نمایش تعداد لایک در اینستاگرام

بررسی عدم نمایش تعداد لایک در اینستاگرام

 

عدم نمایش تعداد لایک و تغییر در رفتار کاربران

تعداد لایک‌هایی که هر پست از سمت کاربران دریافت می‌‎کند باعث می‌شود تا کاربران زیادی ترفندهای عجیب و حتی بعضا غیراخلاقی را پیش بگیرند تا لایک بیشتری دریافت کنند. گاهی این افراد حتی به دروغ هم متوسل می‌شود. از این جهت فضای اینستاگرام را به هیچ وجه نمی‌توانیم به فضای شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین مقایسه کنیم.

اگر بخواهیم از نظر تبلیغاتی هم به این ماجرا نگاه کنیم، تقریبا همه افراد به سراغ صفحاتی می‌روند که پست‌هایی با لایک بالا دارد. از این جهت هم صفحات زیادی تلاش می‌کنند تا با همان ترفندهایی که گفتیم، پست‌هایی با لایک بالا بدست بیاورند.

 

رفتار کاربران اینستاگرام؛ خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو

افراد زیادی هستند که رفتار جمع روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. بی‌شک دیدن اینکه یک پست تعداد زیادی لایک گرفته است می‌تواند آن‌ها را هم به لایک کردن آن پست ترغیب کند. نمونه بازر این ماجرا همان تخم‌ مرغ معروف؛ پرلایک‌ترین پست اینستاگرامی است.

بی‌شک با قابلیت عدم نمایش تعداد لایک، چنین ماجراهایی به کلی از بین خواهند رفت. از سوی دیگر با این شیوه احتمال اینکه مدیران صفحات مختلف دست به دروغ پراکنی بزنند تا لایک بیشتری دریافت کنند هم کمتر می‎‌شود. از یک طرف دیگر معیار ساده و البته بی‌محتوای تعداد لایک برای خوب بودن یک پست هم حذف می‌شود و در عوض توجه کاربران به سمت کامنت‌ها جلب خواهد شد. از این رو انتشار یک تصویر با اطلاعات کم و بدون کپشن مناسب و تامل برانگیز، احتمالا کاربران زیادی را جذب نکند. با این اوصاف به نظر می‌رسد تنها با اضافه شدن این قابلیت ساده، اینستاگرام و کاربرانش رفتار حرفه‌ای‌تری را پیش بگیرند.

 

 

اخبار مرتبط:

هشتگ داغ مجازی؛ تخم مرغی که رکورد لایک در اینستاگرام را شکست

هشتگ داغ مجازی؛ #ریپورت_تتلو، کمپینی که باعث بسته شدن پیج 4 میلیونی امیر تتلو شد

 

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ به نظر شما مزایای عدم نمایش تعداد لایک پست‌ها در اینستاگرام چیست؟ با این قابلیت موافقید؟

منبع خبر: techcrunch


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر