ایران؛ بهشتی که از دست ماینرهای چینی می‌رود؛ تعرفه برق جداگانه برای ماینرهای خارجی

ایران؛ بهشتی که از دست ماینرهای چینی می‌رود؛ تعرفه برق جداگانه برای ماینرهای خارجی

ایران؛ بهشتی که از دست ماینرهای چینی می‌رود؛ تعرفه برق جداگانه برای ماینرهای خارجی تعیین خواهد شد.

ماینینگ دیگر این روزها یک واژه ناآشنا برای مردم نیست و افراد زیادی در سراسر دنیا و البته ایران به استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) روی آورده‌اند.

از اواخر سال 2018 اما روند نزولی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در کنار افزایش سختی شبکه و قوانین سختگیرانه برخی کشورها در مورد ارزهای دیجیتال باعث شد تا ماینرهای زیادی به کشورهایی با شرایط بهتر برای استخراج مهاجرت کنند.

جالب اینجاست که ایران هم یکی از همین کشورهاست و دلیل اصلی این موضوع هم قیمت ارزان برق است. شاید تصور کنید که قیمت برق ارزان نیست اما شرایط برای مردمی که با دلار و یورو و... روزگار می‌گذرانند با ما ایرانی‌ها که سروکارمان با ریال و تومان است، متفاوت است. شرایط ایران به حدی برای ماینرهای سایر کشورها مخصوصا چین خوب بوده که مهاجران زیادی از این کشور به ایران داشته‌ایم.

 

بهشت ماینرها دیگر بهشت نمی‌ماند

این روند تا همین چند روز پیش ادامه داشت و ایران را به بهشتی برای ماینرهای چینی تبدیل کرده بود اما به نظر می‌رسد این دوران طلایی هم به سر آمده و ماینرها چینی باید به فکر راهی دیگر باشند.

ماجرا از این قرار است که محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از تعرفه‌ای جداگانه برای برق مصرفی ماینرهای سایر کشورها در ایران خبر داده است. وی درباره این موضوع چنین توضیح داده است:

اکنون نگرانی ما حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی باتوجه‌به نرخ ارزان برق و استفاده‌ی بیش‌از‌حد از آن است. تعیین تعرفه‌ی صنعتی یا صادراتی دو راهکار پیشنهادی است تا بتوان مصرف این مشتریان را مدیریت کرد.

نرخ برق در سایر نقاط جهان گران است و تولیدکنندگان ارز دیجیتال تمایل دارند در کشورهایی فعالیت کنند که نرخ برق ارزان‌تری داشته باشد تا هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند. باتوجه‌به یارانه‌‌داربودن برق در ایران، احتمال داده می‌شود تعداد این تولیدکنندگان افزایش یابد و فشار بیشتری به شبکه‌ی برق وارد کنند.

مخالف فعالیت این تولیدکنندگان در کشور نیستیم؛ اما معتقدیم باید نرخ تعرفه برای آن‌ها گران‌تر باشد و پول برق مصرفی را هم بدهند.

 

اخبار مرتبط:

ایران؛ مقصد آرمانی چینی‌ها برای استخراج ارز دیجیتال و چالش‌های آن

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

 

منبع خبر: ارز دیجیتال


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر