اگر یکی از این آنتی‎ویروس‎ها روی کامپیوتر شما نصب است آپدیت جدید ویندوز را دریافت نکنید

اگر یکی از این آنتی‎ویروس‎ها روی کامپیوتر شما نصب است آپدیت جدید ویندوز را دریافت نکنید

در تاریخ 9 آوریل (20 فروردین)، مایکروسافت یک پچ امنیتی منتشر کرد که کامپیوترهایی را که یک سری آنتی‎ویروس خاص داشتند خراب می‎کرد. این باگ ویندوز 7، 8.1، سرور 2008 R2، سرور 2012 و سرور 2012 R2 را تحت تأثیر قرار داده بود (ویندوز10 با این آپدیت مشکلی ندارد). مشکل اینجاست که پس از نصب آپدیت، درصورتی که شما یک سری نرم‎افزار آنتی‎ویروس خاص را روی سیستم خود نصب داشته باشید دیگر نمی‎توانید وارد سیستم شوید.
این مشکل کامپیوترهایی که نرم‎افزار آنتی‎ویروس آویرا، آرکابیت، اوست و مک‎آفی دارند را تحت تأثیر قرار داده است.  برای محافظت از کاربران، مایکروسافت قابلیت مسدود سازی آپدیت را فراهم کرده تا نگذارد این آپدیت روی کامپیوترهایی که یکی از این نرم‌افزارهای آنتی‎ویروس را دارند نصب شود. 
اگر شما کامپیوتر خود را پیش از این که مایکروسافت آن را مسدود کند نصب کرده‎اید باید نرم‎افزار آنتی‎ویروس خود را آپدیت کنید تا مشکل حل شود. مایکروسافت روی وب‎سایت خود اطلاعات بیشتری درمورد این مشکل منتشر کرده است. به نظر می‎رسد که مایکروسافت تغییراتی را در  CSRSS (فرآیند زمان اجرای سرور کلاینت) این آپدیت ایجاد کرده که باعث به وجود آمدن مشکل در بعضی از نرم‎افزارهای آنتی‎ویروس شده است. درضمن همه‎ی آنتی‌ویروس‌ها دچار مشکل نشده‎اند. برای مثال ویندوز دفندر و مالوربایتز هیچ مشکلی ندارند. 

 

بیشتر بخوانید:

در ویندوز 10 دیگر نیازی به اجکت کردن فلش مموری قبل از خارج کردن آن ندارید

آپدیت می 2019 ویندوز 10 معرفی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: howtogeek

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر