چطور یک پوشه عکس‎ را از گالری اندروید مخفی کنیم؟

چطور یک پوشه عکس‎ را از گالری اندروید مخفی کنیم؟

تمام عکس‎هایی که ما با گوشی می‎گیریم در نهایت از گالری عکس گوشی سردرمی‎آورد. اگر کسی کمی فضول باشد می‎تواند عکس‎هایی را که ما نمی‎خواهیم ببیند. شاید شما از اطلاعات مهمی عکس گرفته‎اید، کسی در عکس‎هاست که نمی‎خواهید همه او را ببینند و یا عکس‎هایی در گوشی شماست که دوست ندارید در بین عکس‎های دیگر قرار بگیرد. دلیلتان هرچه باشد مخفی کردن عکس‎ها از گالری کار ساده‎ای است.

 

ابزارهای خود گوشی برای پنهان کردن عکس‎ها

دو مدل گوشی سامسونگ و ال‎جی ابزارهایی برای حفظ حریم شخصی ساخته‎اند که به شما این امکان را می‎دهند تا عکس‎های خود را مخفی کنید.

سامسونگ

اگر یک گوشی اندروید با اندروید نوقا 7.0 یا بالاتر دارید می‎توانید از قابلیت Secure Folder استفاده کنید. در این پوشه می‎توانید فایل‎ها، عکس‎ها و حتی اپلیکیشن‎هایی را در جایی قرار دهید که تنها با یک رمز جداگانه قابل دسترسی باشند. برای تنظیم Secure Folder به Apps > Settings > Lock screen and security > Secure Folder بروید. در این قسمت لازم است که با حساب سامسونگ خود وارد شوید.

وقتی که وارد شدید دستگاه از شما می‎خواهد که روش رمزگذاری مورد علاقه خود را انتخاب کنید. وقتی که کامل شد می‎توانید از طریق صفحه خانه و اپلیکیشن‌ها به Secure Folder دسترسی داشته باشید. برای مخفی کردن عکس‎ها در Secure Folder اپلیکیشن را باز کردن و Add Files را لمس کنید.

ال‎جی

پروسه‏ی مخفی کردن عکس‎ها روی اندروید در دستگاه ال‎جی کمی متفاوت است. برای این کار به Settings > Fingerprints and Security > Content Lock بروید. گوشی از شما می‎خواهد تا پین یا پسورد خود را وارد کرده یا از اسکن اثرانگشت استفاده کنید.

حال به اپلیکیشن گالری گوشی بروید. تمام عکس‎هایی که قصد مخفی کردنشان را دارید انتخاب کرده و Menu > More > Lock را لمس کنید. شما همچنین می‎توانید تمام پوشه‎ها و عکس‎ها را مخفی کنید. وقتی که Lock را انتخاب کردید این عکس‎ها یا پوشه‎ها از گالری حذف خواهند شد. برای دیدن آن‎ها باید به Menu > Show Locked Files بروید. رمز خود را وارد کنید تا بتوانید عکس‎ها را ببینید.

 

با استفاده از یک فایل منیجر عکس‎ها را از گالری مخفی کنید

اگر گوشی شما سامسونگ یا ال‎جی نیست ناامید نشوید. هنوز هم گزینه‎هایی برای شما موجود است اما روند آن‎ها کمی پیچیده‎تر است. شما می‎توانید با استفاده از یک فایل منیجر این کار را انجام دهید و یا از ابزارهای شخص ثالث که مخصوص مخفی کردن محتوا هستند استفاده کنید. در ابتدا دو ترفند فایل منیجر را برای مخفی کردن فایل‎ها امتحان می‎کنیم.

یک پوشه‎ی جدید بسازید

file manager

 

پیش از این که شروع کنید باید یک فایل منیجر با کیفیت روی گوشی خود نصب کنید. گزینه‎های زیادی موجود است. یکی از آن‎ها را انتخاب کنید. وقتی که فایل منیجر مورد نظر خود را دانلود کردید آن را باز کنید. یک پوشه بسازید که نام آن با نقطه شروع شود ( مثل .PrivateFile یا .Secret).

سپس تمام عکس‎هایی که قصد دارید مخفی کنید را به پوشه‎ی ساخته شده منتقل کنید. روند این کار در هر اپلیکیشن متفاوت است اما در بیشتر آن‎ها کافی است که فایلی که قصد دارید منتقل کنید را محکم فشار دهید. هر عکسی که منتقل کنید دیگر در گالری اپلیکیشن قابل دیدن نیست. به طور خلاصه به خاطر این که هر پوشه‎ای که با نقطه شروع شود توسط نرم‎افزار گوشی اسکن نمی‎شود.

یک پوشه‎ی «.nomedia» بسازید

file manager

 

اگر هزاران عکس دارید که قصد مخفی کردنشان را دارید نمی‎توانید همه‎ی آن‎ها را به صورت دستی وارد کنید. درعوض می‎توانید در بین پوشه‎هایی که قصد مخفی کردنشان را دارید یک فایل .nomedia بسازید. وقتی که سیستم عامل یک فایل .nomedia در گوشی می‎بیند هنگام اسکن دایرکتوری محتوای آن را بارگذاری نمی‎کند.

برای ساخت فایل هنوز هم نیاز به یک اپلیکیشن فایل منیجر شخص ثالث دارید. با استفاده از این اپلیکیشن پوشه‎ای که قصد دارید مخفی کنید را یافته و یک فایل جدید با نام .nomedia در دایرکتوری بسازید. لازم نیست این فایل هیچ محتوایی داشته باشد. چیزی که مهم است نام فایل است. برای این که بتوانید دوباره عکس‎ها را مثل سابق ببینید باید فایل .nomedia را حذف کنید.

هشدار: درحالی که هردو روش محتوا را در گالری عکس مخفی می‎کنند اما هنوز هم عکس‎ها در فایل منیجر قابل دسترسی هستند و رمزگذاری نشده‎اند.

 

اپلیکیشن‎های شخص ثالث برای مخفی سازی تصاویر در اندروید

اگر استفاده از اپلیکیشن فایل منیجر برای شما جالب نیست می‎توانید با اپلیکیشن‎های شخص ثالث مخصوص مخفی سازی عکس استفاده کنید:

Vaulty

hide

 

Vaulty یک اپلیکیشن خیلی خوب برای مخفی سازی محتوا است و صدها هزار کابر نظرات مثبتنی را درمورد آن در گوگل پلی استور گذاشته‎اند. این اپلیکیشن گالری عکس خودش را دارد. عکس‎هایی که شما قفل می‎کنید تنها از طریق این اپلیکیشن قابل دیدن هستند. درضمن این گالری غرفه‎های مختلف دارد، به این معنی که شما می‏توانید به آدم‎های مختلف عکس‎های مختلفی نشان دهید. تمام محتوای شما رمزگذاری خواهند شد. درضمن این اپلیکیشن از عکس‎هایتان بکاپ می‎گیرد تا آن‎ها را از دست ندهید.

Keepsafe Vault

hide pictures

 

Keepsafe Vault بزرگ‎ترین رقیب Vaulty است. قابلیت‎های این دو تقریباً مشابه است. عکس‎های شما رمزگذاری می‎شوند و شما می‎توانید در فضای ابری اپلیکیشن از آن‎ها بکاپ بگیرید. این اپلیکیشن حتی قابلیتی دارد که آیکون روی صفحه‎ی آن نیز مخفی می‎شود. درنتیجه اگر کسی در گوشی شما فضولی کند نخواهد فهمید که چیزی را مخفی کرده‎اید.

در نهایت این اپلیکیشن قابلیتی مشابه اسنپ‎چت دارد که در آن می‎توانید عکس‎هایی را با دیگر کاربران اپلیکیشن به اشتراک بگذارید که پس از بیست ثانیه حذف می‎شوند.

Hide Something

hide pictures

 

Hide Something یک اپلیکیشن خوب دیگر برای مخفی سازی فایل روی اندروید است. در این اپلیکیشن نیز شما می‎توانید با رمز و پین عکس‎های خود را مخفی کنید و از تمام عکس‎های شما روی گوگل درایو بکاپ گرفته خواهد شد.

این اپلیکیشن چند قابلیت ویژه نیز دارد. اول از همه شما می‎توانید هر فایل یا پوشه را با استفاده از منو به اشتراک گذاری به صورت جداگانه ذخیره کنید. علاوه بر آن این برنامه در لیست اپلیکیشن‎هایی که اخیراً از آن‎ها استفاده کرده‎اید نشان داده نخواهد شد.

LockMyPix

LockMyPix از روش کدگذاری استاندارد AES برای مخفی کردن تعداد نامحدودی عکس و ویدئو روی گوشی یا تبلت اندروید شما استفاده می‎کند. دیگر قابلیت‎های این اپلیکیشن که آن را از رقبای خود متمایز می‎کند پشتیبانی از کارت SD، کدگذاری بکاپ و پشتیبانی از فایل‎های GIF است.

 

چطور عکس‎ها را روی اندروید مخفی کنیم؟

ما چند روش برای مخفی کردن عکس روی سیستم عامل اندروید به شما یاد دادیم. در گوشی‎های سامسونگ و ال‎جی شما می‎توانید با ابزارهای خود گوشی این کار را انجام دهید اما برای مدل‎های دیگر گوشی نیاز به اپلیکیشن شخص ثالث دارید.

 

بیشتر بخوانید:

به پنج دلیل گوشی‎های هوشمند از گوشی‎های ساده امن‎تر هستند

نوتیفیکیشن‌های اندروید را دریافت نمی‎کنید؟ ده راه برای حل این مشکل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ebru

سه‌شنبه, 17 اردیبهشت 1398

همه این روش ها هم سخته و هم چرت پرت
بهترین برنامه و ساده ترین مخفی کردن عکس و فیلم در در گوشی های اندروید با هر نسخه ای
گالری ویژه هست با امکاناتی بهتر از این برنامه ها

پاسخ

ثبت نظر