آیا در سال جاری با افزایش قیمت اینترنت مواجهیم؟

آیا در سال جاری با افزایش قیمت اینترنت مواجهیم؟

آیا در سال جاری با افزایش قیمت اینترنت مواجهیم؟ معاون وزیر ارتباطات پاسخ می‌دهد...

اینترنت این روزها جز جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از ماست و از این رو موضوع هزینه اینترنت اهمیت ویژه‌ای دارد. حالا مسئله اینجاست که آیا در سال 98 آیا با افزایش قیمت اینترنت مواجه خواهیم بود یا خیر؟

اگر به سه ماهه آخر سال 97 نگاهی بیندازیم می‌بینیم که برخی اپراتورهای اینترنت همراه به صورت هماهنگ و بدون اطلاع قبلی بسته‌های بلندمدت اینترنت را حذف کردند. این موضوع که با واکنش‌های شدید کاربران همراه بود. این موضوع با پیگیری سریع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، رفع شد و دوباره بسته‌های بلند مدت در اختیار کاربران قرار گرفت.

همین موضوع بیشتر به قضیه افزایش قیمت اینترنت در سال جدید دامن می‌زند. اما حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیح داده است که فعلا رگولاتوری برنامه‌ای برای افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی ندارد و در ادامه چنین توضیح داده است:

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت وجود دارد و حتی اگر اپراتورها بخواهند قیمت‌های خود را با توجه به شرایط فعلی اقتصادی افزایش دهند، باید این موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

البته فلاح جوشقانی از احتمال حذف تنوع بسته‌های اینترنت خبر داده است اما تاکید کرده است که فعلا برنامه‌ای برای افزیش قیمت بسته‌های اینترنت وجود ندارد.

ضمنا جوشقانی از افزایش 10 درصدی حجم بسته‌های اینترنتی برای تعدادی از بسته‌های با ظرفیت بالا هم خبر داده است. گویا برخی اپراتورها بسته‌هایی با ظرفیت بالا و مدت‌دار را به صورت تشویقی به کاربران خود پیشنهاد می‌دادند که قیمت این بسته‌ها حدود 12 تا 20 درصد افزایش داشته است. از این رو از اپراتورها خواسته شده است تا در ازای این افزایش قیمت، حجم بسته‌ها را 10 درصد افزایش دهند.

 

اخبار مرتبط:

وعده‌های جدید وزیر ارتباطات برای سال 98

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر