احتمال درز اطلاعات 40 میلیون کاربر کافه بازار (به‌روزرسانی: این درز اطلاعاتی قطعی شد)

احتمال درز اطلاعات 40 میلیون کاربر کافه بازار (به‌روزرسانی: این درز اطلاعاتی قطعی شد)

احتمال درز اطلاعات 40 میلیون کاربر کافه بازار وجود دارد.

امنیت اطلاعات در دنیای اینترنت یکی از مهم‌ترین مسائل این فضاست و حتماً شما هم زمانی که می‌خواهید در یک وب سایت، برنامه و یا هر شبکه اجتماعی عضو شوید، به اولین نکته‌ای که توجه می‌کنید امنیت اطلاعاتتان است. از طرفی صاحبان هر کسب و کار مجازی، شبکه‌های اجتماعی و... هم هزینه‌های زیادی برای تأمین امنیت کاربرانشان انجام می‌دهند.

حالا امروز در توییتر تصاویری منتشر شده است که به کد منبع و دیتابیس کافه بازار، استارتاپ معروف و پرکاربر ایرانی، انتساب داده می‌شود. روایت توییتری این موضوع با یک توییت از سوی کاربری به نام mohammad jorjandi آغاز شد که این طور موضوع را توضیح داده بود:

منبع کد و دیتابیس کاربران کافه بازار در دست گروهی از هکرها و بخشی از آن منتشر شده است. بخشی از منبع را چک کردم که به نظر صحیح است؛ بهتر است خود کافه بازار این موضوع را انکار نکند. این سرویس بیش از 40 میلیون نصب دارد و احتمالاً این بزرگ‌ترین افشای اطلاعات سایبری ایران تا به امروز است. در حال بررسی منبع هستم؛ متأسفانه افشای اطلاعات قطعی است. پس از واکنش کافه بازار منبع در اختیار محققان قرار می‌گیرد (هم‌اکنون در اینترنت موجود است، البته منتشر کننده من نیستم) منتظر دریافت بخشی از اطلاعات کاربران هستم.

تصاویری که در توییتر درباره درز اطلاعات کافه بازار منتشر شده است

تصاویری که در توییتر درباره درز اطلاعات کافه بازار منتشر شده است

 

زومیت در ارتباطی که با مجموعه کافه بازار داشته است پیگیر موضوع شده است. امیر حقیقت، مدیر روابط عمومی کافه بازار این موضوع را تأیید نکرده است و حتی توضیح داده است که تیم فنی این مجموعه در حال بررسی موضوع است.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر