سرویس کلود فلر چیست و چه مزایایی دارد؟

سرویس کلود فلر چیست و چه مزایایی دارد؟

سرویس کلود فلر چیست و چه مزایایی دارد؟ هر چیزی باید درباره کلود فلر بدانید را در فیسیت ببینید.

حتماً شما هم در وبگردی‌هایتان به وب‌سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که دیر لود می‌شوند، تصاویر آن‌ها نمایش داده نمی‌شود و به هر ترتیب بعد از اندکی مجبور شده‌اید بدون دیدن محتوای آن وب سایت، صفحه را ببندید. گاهی اوقات این مشکل به دلیل کدنویسی نامناسب روی می‌دهد و گاهی اوقات هم به دلیل کند بودن سرور است.

بستن صفحه وب سایت بدون دیدن محتوای آن، بدترین اتفاقی است که برای هر وب سایتی می‌تواند رخ دهد. فرض کنید هزینه زیاد و زحمت زیادی متحمل‌ شده‌اید تا وب سایت شما در گوگل و در صفحه اول نمایش داده شود حالا به دلیل دیر باز شدن صفحه وب، همه این زحمات از بین می‌رود زیرا نه تنها کاربری وارد سایت شما نمی‌شود، بلکه گوگل هم به دلیل خروج سریع کاربران در دفعات بعدی اصلاً وب سایت شما را نشان نمی‌دهد. اما راه‌حل چیست؟

 

سرویس کلود فلر چیست؟

اگر شما هم با مشکل بارگذاری کُند وب سایت مواجهید، یکی از بهترین راه‌‌حل‌ها استفاده از سرویس کلود فلر (مخفف عبارت Cloudflare) است. کلود در اصل یک شبکه تحویل محتوا یا CDN (مخفف عبارت Content Delivery Network) است. این شبکه از چندین سرور قدرتمند (در حال حاضر حدود 175 مرکز داده در سراسر دنیا) در نقاط مختلف جهان تشکیل شده است که اطلاعات وب سایت‌های مختلف را ذخیره می‌کند.

در حال حاضر بیش از 8 میلیون وب سایت در سراسر دنیا از سرویس کلود فلر (Cloudflare) استفاده می‌کنند و حدود 2.8 میلیارد نفر از طریق این سرویس برنامه‌های کاربردی و خدمات وب را دریافت می‌کنند.

پراکندگی مراکز داده کلود فلر در سراسر دنیا

پراکندگی مراکز داده cloudflare در سراسر دنیا

 

سرویس کلود فلر؛ راهکاری عالی برای افزایش سرعت لود سایت

اگر وب سایت شما از سرویس کلود فلر استفاده کند حالا درصورتی‌که کاربری درخواست ورود به آن را وارد کند، به جای اینکه اطلاعات از سرور اصلی سایت برای کاربر ارسال شود، اطلاعات از سمت نزدیک‌ترین CDN به کاربر از نظر جغرافیایی برای او ارسال شده و نمایش داده می‌شود. به این ترتیب وب سایت با سرعت بسیار بالایی بارگذاری می‌شود.

درواقع همین کَش (cache) شدن محتوای وب سایت در سرورهای CDN با کاهش فاصله سرور تا کاربر، زمان تأخیر را کاهش داده و اتلاف بسته‌ها را به حداقل می‌رساند. آمارها نشان می‌دهد که به صورت میانگین CDN باعث می‌شود تا تأخیر بارگذاری وب سایت 73 درصد کاهش یابد.

 

افزایش امنیت وب سایت با کلود فلر

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس کلود فلر حفاظت از وب سایت در برابر تهدیدهای امنیتی مانند حمله DDoS است. حمله DDoS درواقع هدایت تعداد بسیار زیادی تقاضای جعلی به وب سایت است تا آن را از کار بیندازد. سرویس کلود فلر به سادگی این نوع حمله را تشخیص داده و جلوی حمله DDoS را می‌گیرد.

ضمناً کلود فلر با فناوری ابری WAF که بیشتر از 145 پایگاه داده برای حفاظت از انواع برنامه‌های تحت وب است، جلو انواع حملات هکرها و دسترسی افراد غیرمجاز را می‌گیرد.

 

سایر مزایای استفاده از سرویس cloudflare

مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس کلود فلر افزایش سرعت وب سایت و محافظت از وب سایت در برابر انواع حملاتی مانند DDoS است اما به جز این موارد، کلود فلر مزایای دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. فشرده‌سازی انواع فایل‌ها: سرویس کلود فلر انواع فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و HTML وب سایت را فشرده‌سازی می‌کند. به این ترتیب سرعت بارگذاری وب سایت افزایش می‌یابد.
  2. بهینه‌سازی تصاویر: استفاده از تصاویر در وب سایت اجتناب‌ناپذیر است. اگر از تصاویری باکیفیت بسیار بالا هم در سایت استفاده کرده باشید، حجم وب سایت به شدت بالا می‌رود. Cloudflare Polish همان سیستمی است که باعث می‌شود حجم تصاویر به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.
  3. دسترسی دائم به وب سایت: ممکن است زمان‌هایی به دلیل مشکلات سرور اصلی، وب سایت در دسترس کاربران نباشد. اینجاست که کَش‌های ذخیره شده در سرورهای کلود فلر به کمک شما آمده و در این شرایط برای کاربر به نمایش درمی‌آیند.
  4. امکان فعال‌سازی HTTPS و SSL رایگان روی دامنه سایت
  5. دسترسی به سرویس آنالیز ترافیک وب سایت
  6. DNS اختصاصی با سرعت و امنیت بالا
  7. و...

 

مقالات مرتبط:

چطور DNS را تغییر دهیم؟

راه حل رفع مشکل وصل نشدن ویندوز 10 به وای فای

امن‌ترین استاندارد برای حفظ امنیت وای فای

آموزش شبکه کردن دو سیستم به‌وسیله‌ی کابل اترنت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: cloudflare


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر