کاربران ویندوز7 هنوز هم از ارتقا به ویندوز10 امتناع می‎کنند

کاربران ویندوز7 هنوز هم از ارتقا به ویندوز10 امتناع می‎کنند

به گزارش یک شرکت تحلیلی به نظر می‎رسد که کاربران ویندوز7 قصد ندارند تا پایان ضرب‌العجل سیستم عامل خود را رها کنند. شرکت تحلیلی NetMarketShare اعلام کرده که ویندوز10 در ماه آوریل کمی محبوب‎تر شده وتعداد کاربران آن از 43.62% کل کاربران به 44.1% افزایش یافته است. 
با این حال میزان استفاده از ویندوز7 کاهش نیافته و افزایش استفاده از ویندوز10 به خاطر مهاجرت از سیستم عامل‎هایی به جز ویندوز است ( میزان استفاده از مک کاهش یافته است). دراصل میزان استفاده از ویندوز7 خیلی کاهش نامحسوسی داشته و از 36.52% به 36.43% رسیده است. تنها 0.09% کاربران ویندوز7 را رها کرده‎اند. 
علاوه بر آن باید به خاطر بسپاریم که درحالی که مایکروسافت پارسال تمام تلاشش را کرد تا کاربران ویندوز7 کمتر شوند، بنا به گزارش NetMarketShare میزان استفاده از این سیستم عامل حدود سه درصد افزایش یافته و به 37.19% رسید. به بیان دیگر در دسامبر سال 2018، 36.9% کاربران از ویندوز7 استفاده می‎کردند و از آن زمان تا به حال این رقم نه تنها کمتر نشده بلکه با کمی افزایش به 36.43% رسیده است و در طول یک سال حتی نیم درصد نیز کاهش نداشته است. 

 

وحشت کنید 


این درحالی است که مایکروسافت اعلام کرده که در ژانویه سال 2020 دیگر ویندوز7 را پشتیبانی نخواهد کرد. مایکروسافت در این زمینه بسیار جدی است و به کاربران ویندوز7 هشدار داده که دستگاه خود را به ویندوز10 ارتقا دهند و اخیراً به این کاربران پیام داده و می‎گوید که به زودی ویندوز7 دیگر پشتیبانی نخواهد شد. 
این موضوع باید خیلی جدی گرفته شود چرا که از شروع سال آینده مایکروسافت دیگر برای ویندوز7 آپدیت و پچ‎های امنیتی منتشر نخواهد کرد. این موضوع کاربران ویندوز7 را در معرض خطرات امنیتی بسیاری قرار خواهد داد. 
البته این اتفاق باعث نشده که با وجود مشکلات امنیتی بسیار زیاد کاربران ویندوز XP دست از استفاده از آن بردارند. مشکل اینجاست که بسیاری از کاربران عاشق ویندوز XP و همچنین ویندوز7 هستند و بسیاری به دلایل مختلف از ویندوز10 خوششان نمی‎آید. درنتیجه انتظار نمی‎رود که حتی در سال 2020 نیز بسیاری از کاربران دست از استفاده از ویندوز7 بردارند و این موضوع می‎تواند باعث شود سازندگان بدافزارها نهایت استفاده را از دستگاهی که از آن محافظت نمی‎شود ببرند. 

 

بیشتر بخوانید:

نرم افزار paint همچنان در ویندوز 10 ماندگار است

مایکروسافت آپدیت می 2019 ویندوز10 را برای کامپیوترهایی که از حافظه USB یا کارت SD استفاده می‎کنند مسدود می‎کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر