اینترنت روسیه از شبکه جهانی مستقل شد

اینترنت روسیه از شبکه جهانی مستقل شد

با امضای ولادمیر پوتین، اینترنت روسیه از شبکه جهانی مستقل شد.

رئیس جمهور روسیه، پهناورترین کشور جهان، قانون ایزوله کردن اینترنت روسیه را امضا کرد. این قانون که یک سالی از ارائه‌اش می‌گذرد، به دنبال استراتژی‌های جدید آمریکا تصویب شده است و البته چندی پیش به صورت آزمایشی هم تست شد و حالا قرار است که از 10 نوامبر اجرایی شود.

چگونه اینترنت روسیه مستقل می‌شود؟

با امضای پوتین که پایین این قانون قرار گرفته، عملا اینترنت روسیه از شبکه جهانی مستقل می‌شود. به این ترتیب که سرورهای روسی باید ارتباطشان با خدمات دهندگان خارجی را قطع کنند. همچنین بایستی سیستم دامنه ملی گسترش پیدا کرده و از آن استفاده شود تا در صورت قطع ارتباط از شبکه بیرون، این کشور با خاموشی اینترنت مواجه نشود. به این ترتیب دولت روسیه بیشتر و راحت‌تر از قبل می‌تواند روی اینترنت نظارت داشته باشد.

البته همین حالا هم اینترنت در روسیه با محدودیت‌های زیادی برای کاربران همراه است و به دلیل حضور افراد در فضای مجازی آن هم به صورت ناشناس، بسیاری این کشور را غیر آزاد می‌دانند.

نظر مردم روسیه درباره استقلال اینترنت این کشور

از همان ابتدایی که این طرح استقلال اینترنت روسیه مطرح شد، عده زیادی از مردم این کشور با این طرح مخالفت کردند و حتی گروه‌های مختلف حامی آزادی هم در مقابل استقلال اینترنت این کشور ایستادند. این ماجرا به حدی جدی بود که راهپیمایی‌های گسترده‌ای هم صورت گرفت. به گفته برخی این راهپیمایی‌ها که به "اینترنت آزاد" معروف بودند، جز بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های مردم در تاریخ معاصر روسیه بوده است. در نظرسنجی‌های دولتی هم همین نتیجه به چشم می‌خورد و تقریبا 52 درصد کاربران مخالف اینترنت مستقل در روسیه هستند.

 

اخبار مرتبط:

اگر قصد دارید برنامه نویسی یاد بگیرید باید با این اصطلاحات آشنا شوید

وب سایت W3Schools، مرجعی ساده، رایگان برای آموزش زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

L

شنبه, 14 اردیبهشت 1398

حتی اگه این برنامه کاملا اجرا بشه و روسیه ایزوله بشه باز هم با گذشت زمان به سرویس های خارجی نیاز پیدا میکنن و باید با خارج از روسیه ارتباط برقرار کنن این چیزیه که از تاریخ میشه استنباط کرد
اخبار , سرویس های بانکی , شبکه ماهواره ای و...
یقینا حفره های ارتباطی با دنیای بیرون وجود خواهد داشت و این حفره ها با گذشت زمان بزرگ تر خواهد شد

پاسخ

ثبت نظر