اگر یک کامپیوتر دل دارید، حتماً آن را تعمیر کنید

اگر یک کامپیوتر دل دارید، حتماً آن را تعمیر کنید

اگر یک لپ‎تاپ دل جدید خریده‎اید باید بدانید که یک نفخ نرم‎افزاری خیلی بد دارد که در بیشتر مواقع سرعت کامپیوتر شما را پایین می‌آورد اما در بعضی مواقع نرم‎افزار از پیش نصب شده‎ی SupportAssist می‎تواند مشکلات جدی برای کامپیوتر شما ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است که همین حالا آن را حذف کنید. 
این اپلیکیشن که به صورت از پیش نصب شده روی بیشتر دستگاه‎های ویندوز دل موجود است و به گفته‎ی شرکت دل «اولین تکنولوژی پشتیبانی پیشگیرانه و پیش‎بینی‎ است» اما از اکتبر سال پیش در برابر هک شدن ضعیف بوده است. اما معلوم نیست چرا پچ امنیتی آن الآن منتشر شده است. 
SupportAssist دل دسترسی ادمینیستراتور را به ویندوز دارد و طوری طراحی شده که به صورت خودکار روی کامپیوتر شما آپدیت‌ها را نصب کند. بیل دمیرکاپی، محقق امنیتی هفده ساله که این مشکل را شناسایی کرده راهی برای ربودن درخواست‎های آپدیت پیدا کرده که به هکرها این امکان را می‎دهد تا هر چیز مخربی را روی کامپیوتر نصب کنند. 
خبر خوب اینجاست که دمیرکاپی به ZDNet گفت که تنها درصورتی امکان هک وجود دارد که هکر روی شبکه‎ی محلی باشد که کامپیوتر شما در آن قرار دارد. درضمن تعمیر آن نیز ساده است و کافی است این نرم‎افزار را حذف کرده یا SupportAssist خود را به v 3.2.0.90 یا بالاتر آپدیت کنید. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Farid

یک‌شنبه, 15 اردیبهشت 1398

بیل دمیرکاپی، محقق امنیتی هفده ساله

مهمترین قسمت مقاله همین بود

پاسخ

ثبت نظر