دادستان کل در مقابل وزیر ارتباطات؛ می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی شود

دادستان کل در مقابل وزیر ارتباطات؛ می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی شود

دادستان کل در مقابل وزیر ارتباطات؛ می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی شود

این بار در حوزه فضای مجازی و در بین مسئولان دولتی، مشکل بین دادستان کل کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ماجرا از این قرار است که دادستان از اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی توسط وزیر ارتباطات گلایه دارد.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری انتقادش به شرایط فضای مجازی و مدیریت آن را این طور بیان کرده است:

ما از وزیر ارتباطات می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود. قوه قضائیه نمی‌تواند شاهد استمرار این شرایط باشد. در هفته‌های آینده با جلساتی که خواهیم داشت در قوه قضائیه تصمیماتی گرفته خواهد شد و ما از مسئولین درخواست می‌کنیم قبل از اینکه تصمیمات در قوه قضائیه قطعی شود، اصلاحات انجام شود. اگر اصلاحات انجام نشود ما بیشتر از این نمی‌توانیم تحمل کنیم و قطعاً برخورد خواهیم کرد.

سؤال اصلی اینجاست که این دستورهایی که عملی نشدن آن‌ها باعث انتقاد دادستان شده است چیست؟ به نظر می‌رسد که دادستان به دستورالعمل‌هایی مانند قطع فیلترشکن‌ها، فیلترینگ اینستاگرام و... اشاره دارد. گفته می‌شود دستور فیلترینگ اینستاگرام از مدت‌ها پیش صادر شده است اما همچنان این دستور اجرایی نشده است.

احتمالاً اقدام اخیر اینستاگرام و حذف صفحات سپاهیان ایران، باعث انتقاد دادستان درباره این شبکه اجتماعی شده است زیرا علی القاصی مهر، دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران هم در این مورد توضیحات و انتقادهایی داشته است:

فضای مجازی نباید پایگاهی برای زیر سؤال بردن نظام شود. می‌بینیم دایره زیان به افراد و مبانی دینی و اسلام در این فضا به مراتب در فضای حقیقی گسترده‌تر است که باید این موضوع با حساسیت تمام دنبال شود.

به اعتقاد دادستان کل کشور فضای مجازی منشأ فساد و جرائم است. از این رو از وزیر ارتباطات خواسته است تا در یک برنامه تلویزیونی حاضر شود و در حضور یک نماینده از سوی دادستان، جوابگوی مشکلات شبکه‌های اجتماعی و شبکه ملی اطلاعات باشد.

 

واکنش توییتری‌ها به انتقاد دادستان از وزیر ارتباطات

کاربران توییتر، فضایی که همواره بستر بحث‌های سیاسی است، به این صحبت‌های دادستان واکنش نشان داده‌اند و توییت‌های جالب هم در این مورد ارسال کرده‌اند.

یکی از کاربران از دادستان خواسته است تا به جای تعیین یک نماینده، خودش با وزیر وارد مذاکره شود زیرا نگران است که این نماینده با صحبت‌های وزیر قانع شود و مشکل بیشتر از قبل شود.

یکی از فعالان سیاسی اصول‌گرا هم در واکنش به این انتقاد دادستان، گفته است شما دادستان هستید نه دادبزن. وزیر عمل نمی‌کند، اقدام قضایی کنید و داد مردم را بستانید.

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر