رونمایی از بستر ارائه خدمات ابری اَبر دِراک در شیراز

رونمایی از بستر ارائه خدمات ابری اَبر دِراک در شیراز

گزارش رونمایی از بستر ارائه خدمات ابری اَبر دِراک در شیراز را در فیسیت ببینید.

بستر ارائه خدمات ابری اَبر دِراک روز دوشنبه، 9 اردیبهشت طی مراسمی در هتل بزرگ شیراز رونمایی شد. پس از این مراسم زیرساخت توزیع محتوا، امنیت ابری و تحلیل داده ی اَبر دِراک به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. اَبر دِراک  از معدود کسب و کارهای حوزه ی کامپیوتر در ایران است که بر ارائه خدمات زیرساختی در صنعت کامپیوتر ایران تمرکز دارد. خدمات شبکه توزیع محتوا یا CDN علاوه بر این که کمک میکنند تا بار کمتری بر شبکه ی داده ی کشور تحمیل شود، با افزایش سرعت و ظرفیت انتقال اطلاعات، بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مخاطبان را برای ارائه دهندگان محتوا امکان پذیر می کند. علاوه بر این راهکار امنیت ابری شیوه ای قطعی و موثر برای جلوگیری از حملات DDOS به شمار می‌آید. وجود بستر خدمات ابری این چنین و استفاده از آن‌ها تاثیر قابل توجهی بر ظرفیت و کیفیت ارائه محتوا در کشور دارد. با گزارش رویداد رونمایی از خدمات اَبر دِراک همراه فیسیت باشید.

دکتر ستار هاشمی، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت

دکتر ستار هاشمی، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت

 

دکتر ستار هاشمی، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت مهمان ویژه و اولین سخنران مراسم بود. هاشمی در سخنان خود پس از بیان توضیحاتی درباره ی شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح اهمیت روند تولید محتوا در ایران بر اساس اسناد بالادستی پرداخت. معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت به هدف افزایش ده برابری تولید محتوای کشور در برنامه ی ششم توسعه اشاره کرد و وظیفه ی حاکمیت را در ارتباط با این هدف ایجاد بسترهای اساسی برای این کار عنوان کرد.

 

سخنران دوم مراسم دکتر فرشاد خون جوش، هم بنیان گذار اَبر دِراک و مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز بود. خون جوش پس از تشکر از شرکت کنندگان و میهمانان مراسم با تاکید بر توانایی های علمی تیم جوان اَبر دِراک که از ابتدا در دانشگاه شیراز شکل گرفته است نسبت به آینده ی آن ابراز امیدواری کرد. دکتر خون جوش به بیان تجربه ی کاری اش به عنوان مدیر فاوای دانشگاه شیراز و مشکلات سیستم دانشگاه در زمان انتخاب واحد و ثبت نام پرداخت و راه کارهای مختلفی را که برای کاهش زمان پاسخگویی به کار گرفته شده بود را عنوان کرد و در انتها چگونگی رفع مشکلات موجود را با استفاده از خدمات ابری تشریح کرد.

دکتر فرشاد خون جوش، هم بنیان گذار اَبر دِراک در حال سخنرانی

دکتر فرشاد خون جوش، هم بنیان گذار اَبر دِراک در حال سخنرانی

 

علاقه مندان می توانستند رویداد رونمایی از خدمات اَبر دِراک را از طریق وب سایت این شرکت به صورت زنده نیز تماشا کنند. پخش زنده ی رویداد بر بستر پخش رسانه ی همین شرکت انجام شده بود.

 

سینا سلطانی، بنیان گذار اَبر دِراک به عنوان سومین سخنران از تجربه ی شخصی اش در مورد مشکلات موجود در ذخیره سازی یک وب سایت توزیع محتوا گفت و مشکلات موجود را آغاز شکل گیری ایده ی راه اندازی اَبر دِراک عنوان کرد. سلطانی پس از آن با توضیح این که شبکه ی توزیع محتوا یا CDN چیست و چگونه کار میکند صحبت هایش را ادامه داد. بنیان گذار اَبر دِراک در توضیح این که با وجود سرویس دهنده های مختلف بین المللی در این حوزه چرا به این عرصه ورود کرده است برتری های خدمات اَبر دِراک نسبت به رقبا را بر شمرد و در آخر مهم ترین نقطه ی قوت اَبر دِراک را تیم جوان خلاق آن دانست.

برای نشان دادن توانایی خدمات اَبر دِراک در برخورد با حملات DDOS سلطانی از شرکت کنندگان در مراسم و مخاطبان پخش زنده دعوت کرد که وارد صفحه ی اصلی سایت شوند و پس از ورود به سایت به طور مکرر روی دکمه ی مشخصی کلیک کنند. در ادامه این طور توضیح داد که برای ارزیابی توانایی خدمات اَبر دِراک یک BOTNET توسط این شرکت خریداری شده است و با هر کلیک هرکدام از بازدیدکنندگان یک درخواست برای حمله به وب سایت اَبر دِراک برای BOTNET ارسال شده است. به گفته ی سلطانی در زمان انجام این آزمایش که در تعامل با شرکت کنندگان رخ داد وب سایت اَبر دِراک پاسخگوی 6 میلیون درخواست بوده است و با این وجود از دسترس خارج نشده است و به این ترتیب حمله ی DDOS رفع شده است.

یک نفر از شرکت کنندگان در حال بررسی توانایی ابر دراک در دفع حملات  DDOS

یک نفر از شرکت کنندگان در حال بررسی توانایی ابر دراک در دفع حملات  DDOS

 

سلطانی در پایان صحبت هایش از ارائه خدمات پردازش ابری و ذخیره سازی در مقیاس بالا برای سازمان ها توسط اَبر دِراک در آینده ی نزدیک خبر داد.

 

مهندس احسان تمیس، مدیر فروشگاه اینترنتی شهر فافا در حال بیان تجربه استفاده از خدمات اَبر دِراک

مهندس احسان تمیس، مدیر فروشگاه اینترنتی شهر فافا در حال بیان تجربه استفاده از خدمات اَبر دِراک

 

در انتهای مراسم مهندس احسان تمیس مدیر فروشگاه اینترنتی شهر فافا از تجربه ی خودش در استفاده از خدمات اَبر دِراک گفت. مهندس تمیس که حامی مراسم نیز بود، در ابتدا از تجربه ی جشنواره ی یلدای فروشگاه اینترنتی شهر فافا و نیاز به پاسخگویی به درخواست های بسیار زیاد در دوره ی جشنواره گفت. به گفته ی تمیس این ترافیک بالا در اولین سال جشنواره برای مدتی باعث خارج شدن وب سایت فروشگاه از دسترس شده بود. راه کاری که سال گذشته برای حل این مشکل توسط فروشگاه اینترنتی شهر فافا اتخاذ شد، به گفته ی مهندس تمیس استفاده یک سرویس ابری خارجی بود که البته هزینه ی زیادی هم به دنبال داشت. همچنین این نگرانی نیز وجود داشت که به دلیل تحریم کشور این سرویس زمانی قابل استفاده نباشد. در نهایت مهندس تمیس به پشتیبانی مناسب و کاربری ساده را به عنوان محاسن سرویس اَبر دِراک برشمرد.

 

اخبار مرتبط:

سرویس کلود فلر چیست و چه مزایایی دارد؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت

myAvatar.png

سروش غفاری - برنامه نویس و نویسنده

مهندسی فناوری اطلاعات خوانده‌ام و امنیت اطلاعات. برنامه‌نویسی می‌کنم و می‌نویسم. علاقه‌مندم به عکاسی و نوشتن و داستان. نظرات، انتقادها و پیشنهادهای شما را هم در آدرس ایمیل ghaffari.soroosh@gmail.com یا در بخش نظرات پذیرا هستم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر