استفاده از پیام رسان‌های خارجی منع شد؛ باید از سه پیام رسان برگزیده استفاده شود

استفاده از پیام رسان‌های خارجی منع شد؛ باید از سه پیام رسان برگزیده استفاده شود

استفاده از پیام رسان‌های خارجی منع شد؛ باید از سه پیام رسان برگزیده استفاده شود.

مدتی بود که به نظر می‌رسید تب و تاب بحث درباره پیام رسان‌های داخلی خوابیده است اما دوباره امروز شورای عالی فضای مجازی کشور چند پیام رسان داخلی برتر را معرفی کرده است تا برای مکاتبات و ارائه خدمات اداری (چه دولتی و چه غیردولتی) از این پیام رسان‌ها استفاده شود.

 

پیام رسان‌های مجاز برای استفاده نهادهای مختلف

بنا به اعلام شورای فضای مجازی کشور، سه پیام رسان بله، سروش و گپ، پیام رسان‌های به عنوان پیام رسان‌هایی انتخاب معرفی شده‌اند که از این به بعد نهادها، مؤسسات دولتی و غیر دولتی و... باید برای انجام مکاتبات اداری و ارائه خدماتشان باید از این پیام رسان‌ها استفاده کنند.

 

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های نهادهای دولتی و غیردولتی

بنا به اعلام شورای عالی فضای مجازی و بر اساس بند 11 مصوبه سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان های اجتماعی، استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای ارائه خدمات و مکاتبات اداری ممنوع شده است.

از سوی دیگر حتی تبلیغات در پیام رسان‌های خارجی هم ممنوع است. در واقع بنا به بند 7 همین مصوبه همه نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی تنها می‌توانند از پیام رسان‌های داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.

بعد از فیلترینگ تلگرام که سال گذشته و در همین حوالی صورت گرفت، خبرگزاری‌ها و نهادهای دولتی و رسمی زیادی از این شبکه اجتماعی خارج شدند اما به دلیل عدم استقبال کاربران از پیام رسان‌های داخلی، برخی مجبور شدند تا دوباره به تلگرام برگردند. کانال منصوب به اخبار ریاست جمهوری یکی از همین نهادهاست که پس از حدود یک سال تعلیق کانال تلگرامی، از کمتر از یک ماه پیش دوباره به این پیام رسان بازگشت و فعالیتش را از سر گرفت.

البته گفته می‌شود که فعالیت نهادها و خبرگزاری‌هایی که به تلگرام بازگشته‌اند، از طریق تلگرام طلایی صورت گرفته است اما به هر ترتیب به نظر می‌رسد که همین فعالیت هم از نظر مصوبه جدید پذیرفته شده نیست.

 

 

در ایران چه می‌گذرد:

بسته‌های ترکیبی و جدید شاتل موبایل رونمایی شدند

دادستان کل در مقابل وزیر ارتباطات؛ می‌خواهیم مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرایی شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اذر

سه‌شنبه, 17 اردیبهشت 1398

به قول حضرت امام، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند! چون ما به کوری چشمشون از همون تلگرام استفاده می‌کنیم.

پاسخ

ثبت نظر