کارمندان قراردادی فیسبوک از اطلاعات خصوصی شما برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند

کارمندان قراردادی فیسبوک از اطلاعات خصوصی شما برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند

بنا به یک گزارش جدید روییترز، کارمندان قرارداری فیسبوک از پست‎های خصوصی فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‎کنند. مانند بیشتر شرکت‎های تکنولوژی فیسبوک نیز از هوش مصنوعی و آموزش ماشینی برای مدیریت محتوا روی پلتفرم خود استفاده می‎کند. اما برای این کار نرم‎افزار هوش مصنوعی نیاز دارد تا انواع محتوا را شناسایی کند. برای آموزش این الگوریتم‎ها داده‎های نمونه باید آنالیز شوند. این داده‎ها باید توسط انسان‎ها طبقه بندی و برچسب‎گذاری شوند. به این پروسه حاشیه نویسی اطلاعات می‎گویند.
مقاله‎ی روییتر روی شرکت هندی WiPro متمرکز شده که 260 کارمند را برای حاشیه نویسی پست‎ها بنا بر پنج دسته طبقه بندی کرده است. این دسته‎ها شامل محتوای پست ( برای مثال سلفی یا عکس غذا)، موقعیت ( مثل تولد و عروسی)، قصد کاربر ( یک جوک، تلاش برای ایده دادن به سایرین یا برگزاری یک مهمانی) می‎شود. 
کارمندان WiPro باید محتوای فیسبوک و اینستاگرام، از جمله آپدیت استاتوس، ویدئو، عکس، لینک‎های به اشتراک گذاشته شده و استوری را بررسی کنند. هر بخش از محتوا توسط دو کارمند چک می‎شود و هر کامند در طول روز حدود 700 پست را چک می‎کند. فیسبوک تأیید کرد که این محتوای آزمایش شده توسط WiPro شامل پست‎های خصوصی به اشتراک گذاشته شده برای تعداد خاصی دوست است و این داده‎ها شامل نام کاربران و اطلاعات حساس می‌شود. به گزارش فیسبوک دویست پروژه‎ی برچسب گذاری محتوا در سراسر دنیا و هزاران کارمند در سراسر دنیا درحال کار کردن روی این پروژه‌ها هستند. 
چنین کارهایی برای آموزش هوش مصنوعی بسیار واجب است اما دسترسی چنین داده‎های حساسی توسط این همه کارمند حریم شخصی کاربران را به خطر می‎اندازد. تحقیقات اخیر نشان می‎دهد که این کارمندان قراردادی اطلاعات دستگاه‎های آمازون اکو و دوربین‎های امنیتی رینگ را نیز برچسب‎گذاری می‎کنند. وقتی که شما با الکسا صحبت می‎کنید فکر نمیکنید که کسی به مکالماتتان گوش می‎دهد اما این اتفاق می‎تواند رخ دهد. 
این موضوع به خصوص برای شرکت‎هایی مشکل‎ساز است که اهمیتی به امنیت و حریم شخصی کاربران نمی‎دهند. فیسبوک در این زمینه گفت که کارش قانونی است و یک سیستم حسابرسی معرفی کرده تا مطمئن شود که حریم شخصی کاربران حفظ می‎شود. با این حال ممکن است هنوز هم قوانین حفظ حریم شخصی اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته شود. طبق این قانون که شرکت‎ها موظفند تا حریم شخصی کاربران را حفظ کنند. 
فیسبوک می‎گوید که داده‎هایی که توسط کارمندان انسانی برچسب گذاری می‎شوند برای آموزش به سیستم‎های آموزش ماشینی استفاده می‎شود که شامل پیشنهاد محتوا، توصیف عکس و ویدئو به کاربران معلول و مبارزه با محتوای مستهجن است. 

 

بیشتر بخوانید:

تلگرام طلایی و هاتگرام از نظر گوگل مشکوک شناخته شدند

فیسبوک میلیون‎ها پسورد اینستاگرام را به صورت متن آشکار ذخیره کرده است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر