کارمندان قراردادی فیسبوک از اطلاعات خصوصی شما برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند

   
نام نویسنده:
 سه شنبه 17 اردیبهشت 98 ساعت: 10:00:00

بنا به یک گزارش جدید روییترز، کارمندان قرارداری فیسبوک از پست‎های خصوصی فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می‎کنند. مانند بیشتر شرکت‎های تکنولوژی فیسبوک نیز از هوش مصنوعی و آموزش ماشینی برای مدیریت محتوا روی پلتفرم خود استفاده می‎کند. اما برای این کار نرم‎افزار هوش مصنوعی نیاز دارد تا انواع محتوا را شناسایی کند. برای آموزش این الگوریتم‎ها داده‎های نمونه باید آنالیز شوند. این داده‎ها باید توسط انسان‎ها طبقه بندی و برچسب‎گذاری شوند. به این پروسه حاشیه نویسی اطلاعات می‎گویند.
مقاله‎ی روییتر روی شرکت هندی WiPro متمرکز شده که 260 کارمند را برای حاشیه نویسی پست‎ها بنا بر پنج دسته طبقه بندی کرده است. این دسته‎ها شامل محتوای پست ( برای مثال سلفی یا عکس غذا)، موقعیت ( مثل تولد و عروسی)، قصد کاربر ( یک جوک، تلاش برای ایده دادن به سایرین یا برگزاری یک مهمانی) می‎شود. 
کارمندان WiPro باید محتوای فیسبوک و اینستاگرام، از جمله آپدیت استاتوس، ویدئو، عکس، لینک‎های به اشتراک گذاشته شده و استوری را بررسی کنند. هر بخش از محتوا توسط دو کارمند چک می‎شود و هر کامند در طول روز حدود 700 پست را چک می‎کند. فیسبوک تأیید کرد که این محتوای آزمایش شده توسط WiPro شامل پست‎های خصوصی به اشتراک گذاشته شده برای تعداد خاصی دوست است و این داده‎ها شامل نام کاربران و اطلاعات حساس می‌شود. به گزارش فیسبوک دویست پروژه‎ی برچسب گذاری محتوا در سراسر دنیا و هزاران کارمند در سراسر دنیا درحال کار کردن روی این پروژه‌ها هستند. 
چنین کارهایی برای آموزش هوش مصنوعی بسیار واجب است اما دسترسی چنین داده‎های حساسی توسط این همه کارمند حریم شخصی کاربران را به خطر می‎اندازد. تحقیقات اخیر نشان می‎دهد که این کارمندان قراردادی اطلاعات دستگاه‎های آمازون اکو و دوربین‎های امنیتی رینگ را نیز برچسب‎گذاری می‎کنند. وقتی که شما با الکسا صحبت می‎کنید فکر نمیکنید که کسی به مکالماتتان گوش می‎دهد اما این اتفاق می‎تواند رخ دهد. 
این موضوع به خصوص برای شرکت‎هایی مشکل‎ساز است که اهمیتی به امنیت و حریم شخصی کاربران نمی‎دهند. فیسبوک در این زمینه گفت که کارش قانونی است و یک سیستم حسابرسی معرفی کرده تا مطمئن شود که حریم شخصی کاربران حفظ می‎شود. با این حال ممکن است هنوز هم قوانین حفظ حریم شخصی اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته شود. طبق این قانون که شرکت‎ها موظفند تا حریم شخصی کاربران را حفظ کنند. 
فیسبوک می‎گوید که داده‎هایی که توسط کارمندان انسانی برچسب گذاری می‎شوند برای آموزش به سیستم‎های آموزش ماشینی استفاده می‎شود که شامل پیشنهاد محتوا، توصیف عکس و ویدئو به کاربران معلول و مبارزه با محتوای مستهجن است. 

 

بیشتر بخوانید:

تلگرام طلایی و هاتگرام از نظر گوگل مشکوک شناخته شدند

فیسبوک میلیون‎ها پسورد اینستاگرام را به صورت متن آشکار ذخیره کرده است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع: theverge

اخبار مرتبط

دیگر اخبار نویسنده

ارسال نظر


شخصی سازی Close
شما در این صفحه قادر به شخصی سازی نمیباشید