تکذیب شایعات؛ هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل می‌شوند

تکذیب شایعات؛ هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل می‌شوند

تکذیب شایعات؛ هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل می‌شوند

بعد از فیلترینگ تلگرام، استفاده از دو نسخه فارسی این شبکه اجتماعی محبوب، یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی در بین کاربران رواج پیدا کرد. در ابتدا قرار بود که این دو شبکه اجتماعی کاملاً از تلگرام مستقل شوند و حتی مهلتی هم برای این کار تعیین شد اما این اتفاق نیفتاد و مهلت هاتگرام و تلگرامی طلایی چندین مرتبه تمدید شد. این تمدیدها همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز پیش گوگل تصمیم گرفت این دو نسخه فارسی تلگرام را مشکوک در نظر گرفته و آن‌ها را از گوگل پلی حذف کند.

حالا ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، به موضوع استقلال هاتگرام و تلگرام طلایی از تلگرام اشاره کرده است.

 

تکذیب شایعه خرید سرور توسط وزارت ارتباطات برای هاتگرام

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی این دو پوسته فارسی تلگرام با مجوز مرکز ملی فضای مجازی و با هماهنگی قوه قضاییه فعالیت داشته‌اند و پهنای باند مورد نیاز هم توسط وزارت ارتباطات تأمین شده است. اما اینکه وزارت ارتباطات سروری برای هاتگرام و تلگرام طلایی خریده باشد صحت ندارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرده است که هاتگرام برای اینکه بتواند به یک شبکه اجتماعی ملی تبدیل شود، سرمایه کافی را نداشته و از این رو سرمایه‌گذاری به عهده شرکت دیگری بوده که آن شرکت وظیفه تأمین سرورها را داشته است اما این شرکت وزارت ارتباطات نبوده است.

 

هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل می‌شوند

یکی دیگر از شایعاتی که هاتگرام و طلاگرام مطرح شده بود، هزینه 250 میلیارد تومانی دولت برای آن‌ها بوده است اما این مسئله هم صحت ندارد و دولت چنین هزینه‌ای برای این دو نسخه فارسی تلگرام پرداخت نکرده است. به گفته فیروزآبادی شاید همین عدم توانایی هاتگرام و طلاگرام برای تأمین این هزینه باعث شده است.

موضوع حذف شدن این دو شبکه اجتماعی از گوگل پلی اما نیروی محرکه‌ای برای استقلال هاتگرام و طلاگرام شده است. در واقع فیروزآبادی خبرهای خوبی درباره استقلال این دو پوسته فارسی تلگرام داده است و به نظر می‌رسد که این اتفاق به زودی بیفتد.

 

در ایران چه می‌گذرد:

رمز دوم یکبار مصرف چیست و چطور آن را بگیریم؟

کم فروشی 5 تا 8 درصدی اپراتورهای اینترنت ثابت مشخص شد

اول خرداد ماه؛ رجیستری گوشی‌های مسافری لغو می‌شود

استفاده از پیام رسان‌های خارجی منع شد؛ باید از سه پیام رسان برگزیده استفاده شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر