با موتور جست‎وجوی عکس CC Search می‎توانید عکس‎های بدون حق کپی‎رایت بیابید

با موتور جست‎وجوی عکس CC Search می‎توانید عکس‎های بدون حق کپی‎رایت بیابید


Creative Commons اخیراً موتور جست‎وجوی جدید خود را منتشر کرده است. CC Search به کاربران این امکان را می‎دهد تا عکس‎های رایگان تحت لیسانس Creative Commons بیابند. تعداد این تصاویر سیصد میلیون است و به احتمال زیاد شما می‎توانید از بین این همه عکس چیزی را که می‎خواهید بیابید. 
در تاریخ فوریه سال 2017، Creative Commons موتور جست‎وجوی جدید خود را منتشر کرد. این موتور جست‎وجو لینک‎هایی از دیگر منابع مثل گوگل ایمیج، فلیکر و پیکسابای به شما می‎داد. به این معنی که در اصل یک موتور جست‎وجو نبود بلکه تنها لینکی به دیگر موتورهای جست‎وجو بود. 
موتور جست‎وجوی  Creative Commons جدید ساده‎تر و خلاقانه‎تر طراحی شده است. با این حال قرار دادن سیصد میلیون عکس از سراسر اینترنت در این موتور کار بسیار بزرگی بوده و همین موضوع باعث شد که CC Search به مدت دو سال در نسخه‎ی بتا باقی بماند. 
حال شرکت  Creative Commons رسماً اعلام کرده که  CC Search از حالت بتا خارج می‎شود. CC Search راهی ساده و عالی برای جست‎وجو در آرشیو عکس Creative Commons است که شامل سیصد میلیون عکس در بین نوزده کلکسیون می‎شود. بنا به پست وبلاگی Creative Commons وقتی که شما از CC Search استفاده می‎کنید دراصل عکس‎هایی را از API های باز و پایگاه داده‎ی Common Crawl می‎یابید که شامل کارهای هنری برای موزه‎ها، طراحی گرافیک و کارهای هنری و همچنین عکس‎های فلیکر می‎شود. 
استفاده از CC Search بسیار ساده است. کافی است که شما کلمه و یا جمله مورد نظر خود را جست‎وجو کنید و الگوریتم Creative Commons مناسب‎ترین عکس‎ها را برایتان می‎یابد. شما می‏توانید منبع عکس و لیسانس Creative Commons آن‎ها را ببینید. اگر می‎خواهید نتایج را فیلتر کنید کافی است روی دکمه‎ی Filter کلیک کنید. شما می‏توانید از بین فیلترهای « استفاده برای مقاصد تجاری» یا «تغییر یا انطباق» یکی را انتخاب کنید. شما همچنین می‎توانید جست‎وجوی خود را به لیسانس CC یا عکاس‎های خاص محدود کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

مهندس سابق گوگل از برنامه‎ی مخفی یوتیوب برای نابود کردن اینترنت اکسپلورر می‎گوید

سرویس کلود فلر چیست و چه مزایایی دارد؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر