گوگل: ده درصد از دستگاه‎های اندروید از اندروید9 پای استفاده می‎کنند

گوگل: ده درصد از دستگاه‎های اندروید از اندروید9 پای استفاده می‎کنند

گوگل اعلام کرد که 10.4 کل دستگاه‎های اندروید از اندروید پای، آخرین نسخه‏ی سیستم عامل اندروید استفاده می‎کنند. این سیستم عامل به طور رسمی در تاریخ 6 آگوست سال 2018 ( 15 مرداد 1397) منتشر شد. امروز شرکت گوگل برای اولین بار پس از نه ماه تعداد کاربران این سیستم عامل را اعلام کرد رقم‌ها نسبت به پارسال افزایش داشته‌اند : می 2018 ( اردیبهشت 1397) تنها 5.7 درصد از دستگاه‎های اندروید از اندروید اورئو استفاده می‎کردند که نشان می‎دهد تعداد کسانی که از اندروید پای استفاده می‌کنند دو برابر بیشتر از تعداد کسانی است که پارسال از اندروید اورئو استفاده می‎کنند.
با این حال اندروید اورئو  با 28.3 درصد در بین اندروید 8.0 و 8.1 بیشتر از دیگر نسخه‎های اندروید استفاده می‎شود. پس از آن تعداد دستگاه‎های اندروید نوقا با رقم 19.2 درصد ( برای نسخه‎های 7.0 و 7.1)، اندروید 6.0 مارشمالو با 16.9 درصد و اندروید لالی‌پاپ (نسخه‎ی 4.0 و 4.1) با 14.5 درصد در بین کاربران استفاده می‎شوند. اندروید پای با 10.4 درصد در رده‎ی پنجم این لیست قرار می‎گیرد.
درحالی که میزان گوشی‎هایی که از اندروید پای استفاده می‎کنند گسترش چشمگیری داشته اما با این حال یک رقیب بسیار بزرگ دارد: سیستم عامل iOS اپل، که به خاطر کنترل شدید این شرکت روی هردو سخت‎افزار و نرم‎افزار، قدرت بسیار بیشتری در ارتقای دستگاه‎ها به آخرین نسخه‎ی سیستم عامل دارد. 
در مقایسه، جدیدترین نسخه‎ی سیستم عامل اپل، iOS 12 طی بیست و سه روز کنترل پنجاه درصد دستگاه‎های iOS را به دست آورد. چیزی که برای محبوب‎ترین سیستم عامل گوگل، اندروید اورئو نیز بسیار دور از دسترس به نظر می‎رسد. در تاریخ 24 فوریه هشتاد درصد دستگاه‎های اپل از آخرین نسخه‎ی سیستم عامل استفاده می‎کردند و تنها هشت درصد آن‎ها هنوز از سیستم عاملی قدیمی‏تر از iOS 11 که در سال 2017 منتشر شد استفاده می‎کردند. 
امید می‎رود که گوگل بیشتر پورتال توسعه دهندگان خود را آپدیت کند. بنا به گزارش  Android Police، این پورتال که آخرین بار در تاریخ 26 اکتبر 2018 آپدیت شده بود در چند ماه گذشته کار نمی‎کرده زیرا شرکت گوگل منابع داده‎ی قبلی خود را از دست داده بود. اما شرکت گوگل اعلام کرد که با منابع داده جدید مشکل را حل کرده است. 

 

بیشتر بخوانید:

تکذیب شایعات؛ هاتگرام و تلگرام طلایی مستقل می‌شوند

چطور همین حالا اندروید Q را نصب کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر