‏نسل جدید و شگفت انگیز گوگل اسیستنت؛ هوشمندتر و سریع‌تر (کنفرانس I/O 2019)

‏نسل جدید و شگفت انگیز گوگل اسیستنت؛ هوشمندتر و سریع‌تر (کنفرانس I/O 2019)

‏نسل جدید و شگفت انگیز گوگل اسیستنت؛ هوشمندتر و سریع‌تر (کنفرانس I/O 2019) رونمایی شد.

در مورد دستیارهای صوتی و عملکردشان همیشه شاهد اغراق‌هایی بوده‌ایم اما گوگل اسیستنت، دستیار صوتی گوگل، این بار واقعا عالی ظاهر شده است. در واقع در کنفرانس I/O 2019 گوگل از نسل جدید دستیار صوتی خود پرده برداشته که نسبت به نسل قبل به شدت هوشمندتر شده است و دیگر به سرچ‌های معمولی، تنظیمات آلارم و... محدود نیست؛ بلکه می‌تواند یک پیام را تایپ کرده و برای یکی از دوستان شما ارسال کند، یک تصویر را سرچ کرده و به عنوان ضمیمه (attachment) از آن استفاده کند و.... .

نسل جدید گوگل اسیستنت؛ سرعت فوق‌العاده و عملکرد آفلاین

گوگل تا کنون برای اینکه بتواند دستور کاربر را اجرا کند، صدای کار را به سرورهایش ارسال می‌کرد تا بعد از پردازش صوت، دستور او تشخیص داده شود. برای این کار از مدل تشخیص صوتی استفاده می‌شد که 100 گیگابایت حجم داشت و روی سرورهای این شرکت نگهداری می‌شد اما حالا این مدل به شدت کم حجم شده و تنها به 500 مگابایت رسیده است. بنابراین به راحتی روی گوشی کاربر قرار خواهد گرفت. بنابراین به صورت آفلاین هم می‌توانید از دستیار صوتی گوگل روی گوشی خود استفاده کنید این در حالی است که قبلا مجبور بودید حتما به اینترنت متصل باشید تا پردازش دستور در سمت گوگل صورت بگیرد. گذشته از این مورد، به لطف همین تغییر سرعت گوگل اسیستنت 10 برابر بیشتر از قبل شده است. در واقع می‌توانیم بگوییم که این دستیار صوتی عملا بدون درنگ به دستورات شما عمل می‌کند.

نسل جدید دستیار صوتی گوگل؛ گوگل اسیستنت، هنوز به طور کامل آماده استفاده نیست اما به گفته گوگل در سال جاری و با عرضه آخرین گوشی‌های پیکسل، نسل جدید گوگل اسیستنت هم عرضه می‌شود.

 

ویدیویی از عملکرد گوگل اسیستنت

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

آیا گوگل جاسوسی ما را می‌کند؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر