گوگل داده‎های شما را به صورت خودکار حذف می‎کند

گوگل داده‎های شما را به صورت خودکار حذف می‎کند

از حالا به بعد شما می‎توانید از گوگل بخوانید تا پس از یک مدت زمان خاص داده‎های شما را حذف کند. به این صورت دیگر شما مجبور نخواهید بود داده‎ها را خودتان به صورت دستی حذف کنید. امکان حذف خودکار برای تاریخچه‎ی لوکیشن و فعالیت‎های وب و اپلیکیشن موجود است. 
در مقاله‎ای در The Keyword، گوگل توضیح داده که چرا کنترل حذف خودکار داده را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. این شرکت می‎گوید که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا محصولات گوگل کاربردی‎تر شوند. البته شما مجبور نیستید که داده‌های خود را به گوگل بدهید. اگر دوست ندارید از قابلیت‎های اضافی گوگل استفاده کنید می‎توانید کاری کنید که گوگل دیگر داده‎های شما را ذخیره نکند. اما اگر دوست دارید از این قابلیت‎ها استفاده کنید اما نمی‎خواهید که گوگل داده‎های شما را برای همیشه ذخیره کند باید چه کار کنید؟ 
تا به حال تنها گزینه این بود که به صورت دستی داده‎های خود را هر هفته، هرماه یا هر زمانی که خواستید حذف کنید. اما حال با کنترل حذف خودکار گوگل داده‎های شما را پس از سه یا هجده ماه، بدون این که شما کار خاصی انجام دهید حذف می‎کند. 
تنها کاری که لازم است بکنید این است که وارد حساب گوگل خود شده و گزینه‎ی Manage Your Google Account را انتخاب کنید. سپس روی Data & Personalization کلیک کرده و Activity Controls را بیابید. در آنجا رویanage Your Activity Controls و سپس Manage Activity کلیک کنید. 
کنترل حذف خودکار برای فعالیت‎های وب و اپلیکیشن و تاریخچه‎ی لوکیشن موجود است. وقتی که شما روی Manage Activity زیر هردو گزینه کلیک می‎کنید می‎توانید داده‎ها را به صورت خودکار حذف کنید. درضمن می‎توانید انتخاب کنید که گوگل چه مدت آن‎ها را نگاه دارد. 

 

مواظب داده‎های خود باشید 


همه باید مواظب باشند که داده‎هایی که روی اینترنت منتشر می‎کنند چطور استفاده می‎شود. کنترل حذف خودکار که گوگل آن را پل ارتباطی شخصی سازی و حریم شخصی می‎داند نشان می‎دهد که شرکت گوگل به نگرانی‌های مردم اهمیت می‌دهد. حتی اگر نگران نیستید که شرکت‎های بزرگی مثل گوگل چطور از اطلاعات شما استفاده می‎کنند همیشه این نگرانی وجود دارد که این اطلاعات به دست افراد دیگری بیوفتد. درنتیجه همیشه مواظب اطلاعات و داده‎های خود در فضای اینترنت باشید. 

 

بیشتر بخوانید:

با موتور جست‎وجوی عکس CC Search می‎توانید عکس‎های بدون حق کپی‎رایت بیابید

مهندس سابق گوگل از برنامه‎ی مخفی یوتیوب برای نابود کردن اینترنت اکسپلورر می‎گوید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر