مایکروسافت PowerToys را به ویندوز10 باز می‎گرداند

مایکروسافت PowerToys را به ویندوز10 باز می‎گرداند

مایکروسافت برای اولین بار مفهوم «PowerToys» را در ویندوز95 معرفی کرد. این ابزار دراصل برای آن ساخته شده بود تا مهندسان ویندوز یک قابلیت را تست کنند. مایکروسافت بعضی از بهترین این قابلیت‎ها را به صورت پکیج شده در یک نرم‎افزاربا نام PowerToys ارائه می‎داد. PowerToys شامل برنامه‎های محبوبی مثل رابط کاربری Tweak، Quick Res برای تغییر سریع رزلوشن تصویر و Send To X بود که به شما این امکان را می‎داد تا فایل‎ها و پوشه‎ها را به خط فرمان، کلیپ‎برد و دسکتاپ بفرستید. 

PowerToys پس از ویندوزXP، در زمانی که بیل گیتس دستور مرور امنیتی همه‎ی قسمت‎های ویندوز را داد، از بین رفت. این قابلیت‎های کاربردی دوباره توسط مایکروسافت زنده شده تا چیزی که کاربران پیشرفته‎ی ویندوز10 به آن نیاز دارند را به آن‎ها بدهند. این غول نرم‎افزاری PowerToys را به صورت متن‌باز روی گیت‎هاب قرار داده تا هرکسی بتواند برای ویندوز10 ابزار کاربران پیشرفته بسازد. 

دو قابلیت اولی که مایکروسافت در حال کار کردن روی آن‎ها در ویندوز10 است راهنمای کلیدهای میانبر ویندوز و بزرگ‎سازی به دسکتاپ ویجت‎هاست. بزرگ‎سازی به ویجت‎ها یک دکمه‎ی پاپ-آپ در کنار دکمه بزرگ‎سازی است که وقتی پوینتر را به سمت آن می‎برید نشان داده می‎شود. این قابلیت ساخته شده تا شما بتوانید یک اپلیکیشن را به یک دسکتاپ دیگر برده و از قابلیت چند دسکتاپی ویندوز10 استفاده کنید. راهنمای میانبر ویندوز وقتی که دکمه‎ی ویندوز را فشار می‎دهید راهنمایی از میانبرهای صفحه کلید را به شما نشان می‎دهد. 

مایکروسافت همچنین قصد دارد این قابلیت‎های PowerToys را نیز برای ویندوز10 منتشر کند: 

1- فول ویندوز منیجر که شامل طرح‎بندی‎هایی برای اتصال و جداکردن لپ‎تاپ‎ها می‎شود

2- منیجر میانبر صفحه کلید 

3- جایگزینی Win+R

4- alt+tab بهتر که شامل یکپارچکی تب مرورگر و جست‎وجو برای اپلیکیشن‎های درحال اجراست 

5- نظارت بر باتری

6- دسته تغییر نام فایل 

7- تغییر رزلوشن سریع در نوار وظیفه

8- رویدادهای موس بدون تمرکز

9- Cmd (یا PS یا Bash) از این قسمت 

10- مرور فایل منو محتوا 

مایکروسافت که اخیراً ماشین حساب ویندوز را نیز متن‎باز کرده منتظر همکاری و بازخورد برای ایده‎های بیشتر روی گیت‎هاب است. این شرکت همچنین قصد دارد ابزار PowerToys و کد منبع آن را روی GitHub منتشر کند. 

 

بیشتر بخوانید:

کاربران ویندوز7 هنوز هم از ارتقا به ویندوز10 امتناع می‎کنند

مایکروسافت آپدیت می 2019 ویندوز10 را برای کامپیوترهایی که از حافظه USB یا کارت SD استفاده می‎کنند مسدود می‎کند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر