iOS 13 از آیفون‌های 6، 6 پلاس، 5s و SE پشتیبانی نخواهد کرد

iOS 13 از آیفون‌های 6، 6 پلاس، 5s و SE پشتیبانی نخواهد کرد

نسخه بعدی سیستم عامل iOS یعنی iOS 13 از آیفون 6 پلاس و ماقبل پشتیبانی نخواهد کرد.

بسیاری از طرفداران اپل ترجیح می‌دهند به جای خرید یک گوشی هوشمند اندرویدیِ که حتی بالارده است، به سراغ گوشی‌های میانرده آیفون بروند اما شاید با شنیدن این خبر نظرشان عوض شود.

شایعات جدیدی نشان می‌دهد که نسخه بعدی سیستم عامل iOS یعنی iOS 13 از برخی از گوشی‌های آیفون پشتیبانی نخواهد کرد. اگر این خبر حقیقت داشته باشد این اولین باری است که شاهد چنین تصمیمی از سوی اپل هستیم زیرا نسخه کنونی سیستم عامل iOS از همه گوشی‌هایی که از iOS 11 پشتیبانی می‌کردند، پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف اگر این شایعه درست باشد، iOS 13 دیگر از گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس، آیفون SE و آیفون 5s پشتیبانی نخواهد کرد. درواقع اینطور به نظر می‌رسد که اپل تصمیم دارد در iOS 13، پشتیبانی از گوشی‌های آیفون 4 اینچی را پایان دهد.

این تصمیم جدید اپل کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا آیفون‌های 6 و 6 پلاس که در سال 2014 عرضه شدند، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های آیفون در نسل خود بودند و احتمالاً هنوز هم افراد زیادی هستند که از این گوشی استفاده می‌کنند و این مسئله برای کاربران این گوشی ها اصلا خوشایند نخواهد بود. از سوی دیگر اگر این خبر درست باشد، کاربران آیفون SE هم از این شرایط ناراضی خواهند بود زیرا عملاً اپل تنها برای مدت 3 سال از این گوشی‌ها پشتیبانی کرده است.

اپل تصمیم دارد در جریان نمایشگاه WWDC امسال خود در تاریخ 3 ژوئن، iOS 13 را رونمایی کند. بنابراین باید تا آن زمان منتظر بمانیم تا از تصمیم قطعی مطلع شویم.

 

اخبار مرتبط:

بررسی ایرپاد 2؛ هدفون بی سیم جدید اپل با کیس شارژ بی سیم

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر