بامیلو؛ ستاره‌ای که ماندگار نشد و به خاطره‌های پیوست

بامیلو؛ ستاره‌ای که ماندگار نشد و به خاطره‌های پیوست

از روز گذشته بامیلو تعطیل شده و به آدرس وب سایت اسنپ مارکت ریدایرکت شده است.

فروشگاه اینترنتی بامیلو، یکی از اولین بازارهای اینترنتی موفق ایرانی بود که از سال 92 فعالیتش را آغاز کرد. این فروشگاه اینترنتی که در کنار مجموعه‌های بزرگی مانند اسنپ، اسنپ فود، اسنپ کیو و... از جمله زیر مجموعه‌های گروه اینترنت ایران (IIG) بود، به سرعت محبوبیت زیادی بین کاربران بدست آورد اما حالا و پس از گذشت 6 سال، بامیلو رسماً تعطیل و اسنپ مارکت جایگزین این استارتاپ شده است.

ماجرا از این قرار است که از روز گذشته، 21 اردیبهشت ماه 98، با وارد کردن آدرس اینترنتی بامیلو، وارد وب سایت اسنپ مارکت می‎‌شوید و جالب اینجاست که گروه اینترنت ایران هم هیچ توضیحی در مورد تعطیلی بامیلو نداده است.

البته تعطیلی بامیلو چندان یکباره اتفاق نیفتاده است و همین اول اسفندماه 97 بود که بامیلو با انتشار بیانیه‌ای از کوچک شدن این فروشگاه اینترنتی و تعدیل نیروهای خود خبر داد. دومین فروشگاه بزرگ اینترنتی ایران در این بیانیه توضیح داده بود که اگرچه بامیلو کوچک می‌شود اما تمرکزش را روی کالاهای تند مصرف (FMCG) خواهد گذاشت. حالا به نظر می‌رسد که بامیلو همان تصمیم را عملی کرده است زیرا اسنپ مارکت دقیقاً روی همین صنعت تمرکز دارد و بامیلو هم به آن ریدایرکت می‌شود.

 

تعطیلی بامیلو؛ یک تناقض با ادعاهای این مجموعه

گروه اینترنت ایران بارها و بارها نام استارتاپ‌های مختلف را تغییر داده بود، مثلاً زود فود به اسنپ فود و پین تا پین به اسنپ تریپ تبدیل شده بود، اما بامیلو یک تفاوت اساسی با این تغییرات دارد و به نظر می‌رسد که گروه اینترنت ایران قصد دارد نام بامیلو را از ذهن همه پاک کند.

این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا حتی تا همین دی ماه 97 هم مدیران بامیلو از پیشرفت‌ها و رشد فروش این فروشگاه اینترنتی صحبت می‌کردند. حتی بامیلو ادعا کرده بود که در حراجمعه 97، دو برابر دیجیکالا فروش داشته است. از سوی دیگر بامیلو مدعی بود که 30 درصد سهم بازار خورده فروشی آنلاین را در ایران در دست دارد. با این اوصاف تصمیم اخیر گروه اینترنتی ایران برای تعطیلی بامیلو کمی عجیب به نظر می‌رسد، مگر اینکه این فروشگاه اینترنتی آمارهایش را با اغراق اعلام کرده باشد.

 

نظر شما درباره این فروشگاه اینترنتی چیست؟ آیا تجربه خرید از بامیلو را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

دیوار و قوانین سخت‌گیرانه‌اش برای کوتاه کردن دست اخلالگران در بخش خودرو و املاک

بامیلو کوچکتر از همیشه شد؛ تعدیل نیروی گسترده در بامیلو

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر