لنوو از اولین کامپیوتر تاشو دنیا رونمایی کرد

لنوو از اولین کامپیوتر تاشو دنیا رونمایی کرد

شرکت لنوو در مراسم 2019 Accelerate در شهر اورلاندو از اولین کامپیوتر تاشو دنیا رونمایی کرد. هنوز نام، قیمت و یا حتی تاریخ انتشار این لپ‎تاپ مشخص نیست و تنها چیزی که از آن می‌دانیم این است که این کامپیوتر تاشو بخشی از خط تولید لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ThinkPad X1 است و در سال 2020 منتشر خواهد شد.
البته کامپیوترهای تاشو هم اکنون نیز وجود دارند و ما به آن‌ها لپ‌تاپ می‌گوییم. منظور لنوو از کامپیوتر تاشو، کامپیوتری است که مثل گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس صفحه نمایش آن تا می‌شود. لنوو می‎گوید چیزی که باعث شده به فکر ساخت چنین کامپیوتری بیوفتد نگاه کردن به دیگر سازندگان لپ‌تاپ است. هیچ‌کدام از این شرکت‌ها به صورت جهانی فروش بیش از یک میلیون واحد نداشته‌اند. به نظر می‎رسد که هدف لنوو این است که در سال اول فروش کامپیوترهای تاشو خود را به یک میلیون نسخه برساند.
شرکت لنوو بالاترین فروش را در بین سازندگان کامپیوتر دارد. درنتیجه اگر درخواست‌ها زیاد باشد قطعاً پاسخگوی تولید بالا خواهد بود. ما هنوز چیز زیادی درمورد این دستگاه نمی‌دانیم. اما تام باتلر، مدیر تولید ThinkPad لنوو در این باره می‎گوید که این شرکت سال‌هاست که با همکاری اینتل، مایکروسافت و ال‌جی درحال ساخت این لپ‌تاپ است. او تأیید کرد که این سه شرکت از ابتدا جزئی از پروژه بوده‌اند. در ThinkPad تاشو از تراشه‎های اینتل و سیستم عامل ویندوز استفاده خواهد شد.
باتلر گفت: « در این کامپیوترها از پلتفرم مبتنی بر اینتل نسل آینده استفاده خواهد شد که در حال حاضر قصد نداریم درمورد آن صحبت کنیم. به صفحه نمایشی فکر کنید که تا می‎شود و چندین پنجره را پشتیبانی می‌کند. ما برای دست‌یابی به چنین تجربه‌ای در حال همکاری با مایکروسافت هستیم.»
شرکت ال‎جی مسئول ساخت صفحه نمایش است. قرار است این صفحه نمایش OLED 2K ، 13.3 اینچی و با نسبت ابعاد 4:3 است. درضمن این صفحه نمایش لمسی است و قلم را پشتیبانی می‌کند. وقتی که صفحه نمایش را تا می‌کنید عرض آن تا پنجاه درصد کاهش می‌یابد.
باتلر در ادامه گفت :« ما این تکنولوژی را نه تکاملی بلکه انقلابی می‌دانیم. این دستگاه، انقلابی در حمل و نقل لپ‌تاپ است. زیرا شما می‎توانید یک لپ‌تاپ با سایز بزرگ رامی‌توانید با تا کردن به نصف اندازه‌ی خود رسانده و آن را به هرجا که دوست داشته باشید حمل کنید. ما تمام تلاشمان را کرده‎ایم تا لپ‌تاپی سبک‎تر، نازک‎تر و کوچک‎تر بسازیم تا حمل آن ساده شود.» این دستگاه قرار نیست که جایگزین گوشی هوشمند شود بلکه شرکت لنوو مدعی است که این کامپیوتر بسیار قدرتمند بوده و برای کارهای حرفه‎ای می‎تواند جایگزین لپ‎تاپ شما شود.
 
بیشتر بخوانید:
 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: venturebeat

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر