وان پلاس 7 و 7 پرو؛ پرچم‌داران قدرتمند 2019 وان پلاس رونمایی شدند

وان پلاس 7 و 7 پرو؛ پرچم‌داران قدرتمند 2019 وان پلاس رونمایی شدند

وان پلاس 7 و 7 پرو؛ پرچم‌داران قدرتمند 2019 وان پلاس رونمایی شدند.

وان پلاس، یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده گوشی در چین، روز گذشته از دو گوشی جدید خود با نام‌های وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو (One Plus 7 pro) رونمایی کرد. با فیسیت همراه باشید تا این دو گوشی قدرتمند را با هم بررسی کنیم.

 

بررسی گوشی هوشمند وان پلاس 7

طراحی زیبا و طبق ترند بازار

پرچم‌دار جدید وان پلاس از نمایشگر 6.41 اینچی Optic AMOLED با رزولوشن 1080 در 2340 بهره می‌برد. وان پلاس با بهره بردن از یک ناچ قطره‌ای کوچک در بالای نمایشگر تلاش کرده تا استفاده حداکثری از صفحه نمایش داشته باشد اما هنوز هم یک حاشیه باریک در پایین نمایشگر می‌بینیم. به همین دلایل شاهد نسبت 85.5 درصدی نمایشگر نسبت به کل پنل جلویی هستیم.

گوشی هوشمند وان پلاس 7

گوشی هوشمند وان پلاس 7

 

مجهز شده به قدرتمندترین سخت افزار ممکن

وان پلاس 7؛ پرچم‌دار جدید وان پلاس از قدرتمندترین پردازنده به کار رفته در گوشی‌های هوشمند، اسنپدراگون 855 بهره می‌برد که با پردازنده گرافیکی آدرنو 640 جفت شده است.

این گوشی هوشمند بالارده در دو نسخه، یکی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه دیگر با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. حافظه‌های داخلی به کار رفته در این دو گوشی به نظر کافی می‌رسد اما اگر به حافظه زیادی نیاز دارید بهتر است نسخه‌ای با 256 گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید زیرا این گوشی از اسلات کارت حافظه بهره نمی‌برد.

 

دوربین‌ اصلی و سلفی

پرچم‌دار 2019 وان پلاس، وان پلاس 7 به دوربین اصلی دوگانه 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و 5 مگاپیکسلیِ عمق سنج با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر هم خانه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلیِ واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است.

 

سایر مشخصات وان پلاس 7

  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون
  • سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر
  • باتری: 3700 میلی آمپر ساعتی
  • رنگ‌بندی: مشکی و قرمز
  • قیمت: 550 یورو

مشخصات کلی گوشی وان پلاس 7

مشخصات کلی گوشی وان پلاس 7

 

بررسی وان پلاس 7 پرو؛ پرچم‌داری قدرتمند و خیره‌کننده

وان پلاس 7 پرو نسبت به نسخه اصلی این گوشی به مراتب جذاب‌تر، زیباتر و قدرتمندتر است که وان پلاس از آن به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد کمپانی‌اش یاد می‌کند. در ادامه با هم به بررسی آن می‌پردازیم.

 

نمایشگری تمام صفحه با دوربین جهنده

گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو از یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن 1440 در 3120 بهره می‌برد که از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به لطف به‌کارگیری دوربین سلفی جهنده و حذف شدن ناچِ مزاحم در بالای نمایشگر، شاهد نسبت 88.1 درصدی صفحه نمایش به پنل جلویی هستیم. استفاده از دوربین جهنده یکی از جدیدترین ترفندهایی است که کمپانی‌های مختلف برای تمام صفحه کردن نمایشگر از آن بهره می‌برند و وان پلاس هم با این پرچم‌دار قدرتمندش به جمع این کمپانی‌ها پیوسته است.

گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو

گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو

 

سخت افزاری درخور یک پرچم‌دار

وان پلاس 7 پلاس هم مانند نسخه پایه این گوشی، از قدرتمندترین سخت افزار بازار، یعنی پردازنده اسنپدراگون 855 و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 بهره می‌برد. این گوشی در چندین نسخه، یکی با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت رم و دیگری با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد.

رم 12 گیگابایتی، بیشترین میزان حافظه رمی است که در قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار به کار رفته است اما در زمینه حافظه داخلی، گوشی‌هایی با 512 گیگابایت حافظه هم موجود هستند. از آنجایی که وان پلاس 7 به اسلات کارت حافظه هم مجهز نشده است، این مسئله شاید تنها نقطه منفی این گوشی هوشمند باشد.

 

دوربینی فوق‌العاده باکیفیت؛ کسب جایگاه دوم در DxoMark

وان پلاس 7 پرو به دوربین سه‌گانه با لنزهای 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، 16 مگاپیکسلی اولترا واید با f/2.2 و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با f/2.4 و زوم 3 برابری مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی به حدی قدرتمند و باکیفیت است که در آزمون DxoMark نمره 111 را بدست آورده است و بعد از هواوی P30 pro و گلکسی S10 5G که هر دو نمره 112 را دارند، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

دوربین سلفی این گوشی هم که به صورت کشویی طراحی شده است، خانه یک لنز 16 مگاپیکسلیِ واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است که در آزمون DxoMark نمره 86 را بدست آورده است که نمره بسیار خوبی است و از کیفیت بالای دوربین سلفی این گوشی می‌گوید.

وان پلاس 7 پرو در آزمون Dxomark نمره 111 را بدست آورده است

وان پلاس 7 پرو در آزمون Dxomark نمره 111 را بدست آورده است

 

سایر مشخصات وان پلاس 7 پرو:

  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • دارای سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعتی
  • رنگ‌بندی: آبی، مشکی و بادامی
  • قیمت: حدود 700 یورو

مشخصات کلی  گوشی وان پلاس 7 پرو

مشخصات کلی گوشی وان پلاس 7 پرو

 

ویدیویی از وان پلاس 7 پرو

 

 

اخبار مرتبط:

راهنمای خرید: بهترین گوشی های میانرده 2019 زیر 4 میلیون

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌ های 2019 (بالارده و پرچمدار)

راهنمای خرید پاور بانک: بهترین پاور بانک‌‌ها برای سال 98

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر