طول عمر باتری وان پلاس 7 پرو در مقابل رقبا؛ یک خبر خوب و یک خبر بد

طول عمر باتری وان پلاس 7 پرو در مقابل رقبا؛ یک خبر خوب و یک خبر بد

طول عمر باتری وان پلاس 7 پرو در مقابل رقبا چگونه است؟

عمر باتری یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه کنیم. شاید گاهی اوقات مبهوت باتری پرظرفیت گوشی شویم اما همیشه هم این فاکتور درست نیست. برای نمونه وان پلاس 7 پرو، پرچمدار قدرتمند و خوش قیمت 2019 وان پلاس از یک باتری حجیم 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد اما باتری پرظرفیت به این معنا نیست که دوام باتری بسیار بالاست. تنها چیزی که عمر باتری را نشان می‌دهد، تست کردن و مقایسه با سایر گوشی‌هاست.

وان پلاس 7 پرو در تست وبگردی با اینترنت 4G و روشنایی نمایشگر 150 نیت (nits) برای مدت 9 ساعت و 31 دقیقه دوام آورده است. این طول عمر باتری را تنها با مقایسه با سایر گوشی‌ها می‌توانیم بسنجیم.

 

عمر باتری وان پلاس 7 پرو در مقابل رقبا؛ یک خبر بد

متاسفانه برخلاف بسیاری از فاکتورهایی که وان پلاس را جذاب کرده است، از جمله دوربین فوق‌العاده، نمایشگر عالی و قیمت مناسب، دوام باتری این گوشی نتوانسته جایگاه خوبی را بدست بیاورد.

در مقام مقایسه، گلکسی +S10 با باتری 4100 میلی آمپر ساعتی، برای مدت 13 ساعت و 35 دقیقه دوام می‌آورد، یعنی حدود 3 ساعت بیشتر از وان پلاس 7 پرو. حتی در مقایسه با باتری کم‌ظرفیت‌تر گوشی گلکسی S10 معمولی (باتری 3400 میلی آمپر ساعتی) هم وان پلاس 7 پرو ضعیف‌تر است. با وجود ظرفیت 600 میلی آمپر کمتر، باتری گلکسی S10 برای مدت 10 ساعت و 19 دقیقه دوام می‌آورد یعنی حدود 50 دقیقه بیشتر از وان پلاس 7 پرو. از همه بدتر اینکه ضعیف‌ترین نسخه گلکسی امسال، گلکسی S10 ا که دارای باتری 3100 میلی آمپر ساعتی است، باز هم 10 دقیقه بیشتر از گوشی وان پلاس 7 pro کار می‌کند.

پرچمدار قدرتمند وان پلاس، حتی نسبت به نمونه سابق خود ضعیف‌تر عمل کرده است. درواقع وان پلاس 6T با وجود باتری 3700 میلی آمپر ساعتی، برای 10 ساعت 23 دقیقه دوام می‌آورد که این رقابت با خود، بیشتر ضعف وان پلاس 7 پرو را به رخ می‌کشد.

مقایسه طول عمر باتری وان پلاس 7 پرو و  سایر پرچمداران رقیب

مقایسه طول عمر باتری وان پلاس 7 پرو و  سایر پرچمداران رقیب

 

سرعت شارژ باتری وان پلاس 7 پرو؛ یک خبر خوب

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن اهمیت بدهید، سرعت شارژ شدن آن است. خبر خوب اینکه وان پلاس 7 پرو در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. به ادعای کمپانی وان پلاس، این پرچمدار قدرتمند، تنها در مدت 20 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود. در تستی که انجام شده هم نتایج بسیار خوبی بدست آمده است اما نه به خوبی ادعای وان پلاس. درواقع شارژ این گوشی در مدت 30 دقیقه از 0 به 30 درصد رسیده اما در مدت 1 ساعت 92 درصد شارژ شده است.

 

نقطه ضعفی که جبران شده است

شاید تنها نقطه ضعفی که بتوانیم به وان پلاس 7 پرو وارد کنیم، ماندگاری شارژش باشد که تقریبا از همه رقبا و حتی در رقابت با نسل قبل ز خود هم ضعیف‌تر عمل کرده است. این نقص اما به لطف سرعت شارژ بالای این گوشی قابل چشم پوشی است زیرا اگرچه زود شارژش خالی می‌شود، اما به همان سرعت هم شارژ گوشی به 100 می‌رسد. از طرفی نباید نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) این گوشی را هم فراموش کنیم که 90 است.

 

نظر شما درباره وان پلاس 7 پرو، غول این روزهای گوشی‌های هوشمند چیست؟ به نظر شما آیا این گوشی ارزش خرید بالایی دارد؟

 

اخبار مرتبط:

وان پلاس 7 و 7 پرو؛ پرچم‌داران قدرتمند 2019 وان پلاس رونمایی شدند

بهترین گوشی‌های پرچمدار 2019 زیر 1000 یورو؛ بالارده‌های خوش قیمت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی لطفی

جمعه, 27 اردیبهشت 1398

باید به 90 هرتز و QHD+ بودن هم اشاره میکردین. باید بذارین روی 60 هرتز بعد با رقبا مقایسه کنین چون اونا 90 هرتز نیستن :)

پاسخ

ثبت نظر