مایکروسافت و سونی برای تکنولوژی استریمینگ گیم با هم همکاری می‌کنند

مایکروسافت و سونی برای تکنولوژی استریمینگ گیم با هم همکاری می‌کنند

مایکروسافت در کنسول بعدی سونی و سرویس استریمینگی که روی آن اجرا می‎شود به این شرکت کمک می‎کند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و مدیرعامل سونی، کنیچیرو یوشیدا از شراکت و برنامه‎ی جدید خود برای استریمینگ گیم و هوش مصنوعی خبر دادند. 
هسته‎ی اصلی این شراکت، تکنولوژی فضای ابری آزور مایکروسافت است که هم اکنون تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‎های وب و سرویس‌های استریمینگ زیادی را نیرو می‎بخشد. این دو شرکت با همکاری یکدیگر برنامه‎های فضای ابری را توسعه خواهند داد که از مایکروسافت آزور استفاده می‎کنند. علاوه بر آن، هردو شرکت از نرم‎افزارهای مبتنی بر پایگاه داده مایکروسافت آزور برای گیم‎های سونی و سرویس‌های استریمینگ محتوا استفاده خواهند کرد.

 

دشمن دشمن دوست من است 


اما چرا این اتفاق افتاده است؟ پاسخ ساده است. شرکت سونی برای توسعه‎ی تکنولوژی جدید گیمینگ فضای ابری PlayStation Now به کمک نیاز دارد و مایکروسافت چیزهایی درزمینه‎ی پایگاه داده‎های فضای ابری می‎داند. درحالی که سونی و مایکروسافت برای سخت‎افزارهای گیمینگ همیشه با هم رقیب بوده‎اند اما این دو با یک رقیب مشترک و خیلی قدر در زمینه‎ی استریمینگ گیم روبه‎رو شده‎اند: گوگل استادیا. این دو شرکت نگران هستند که استادیا به طور مستقیم بر موفقیت سونی سایه انداخته و سرویس  Project X Cloud مایکروسافت را در نطفه خفه کند. 
این چیزی است که دو شرکت سونی و مایکروسافت قصد دارند جلوی آن را بگیرند. این دو شرکت قصد دارند تفاوت‎ها را کنار گذاشته و با همکاری یکدیگر یک محصول رقابتی‎تر بسازند. درحالی که سرویس PlayStation Now سونی بزرگ‎ترین اوپراتور گیمینگ کلود با سهم 36 درصدی از بازار 387 میلیونی گیمینگ فضای ابری 387 است اما از نظر زیرساخت فضای ابری خیلی پیشرفته نیست. به همین دلیل برای این که بتواند با گوگل استادیا رقابت کند قصد دارد با Project X Cloud همکاری داشته باشد. 

 

سرویس‎های سریع‎تر، سخت‎افزار بهتر 


درحالی که هدف اصلی این همکاری پلتفرم آزور مایکروسافت است اما این دو شرکت برای توسعه‎ی هوش مصنوعی و نیمه‎رساناهای جدید برای محصولات تجاری نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد. 
هدف استفاده از نیمه‎رساناهای سونی با تکنولوژی هوش مصنوعی مایکروسافت ایجاد تجربه‎ی هوش مصنوعی بسیار پیشرفته و بصری در دستگاه‎های جدید است. البته هنوز معلوم نیست این دستگاه‎ها چه چیزی خواهند بود و چه شرکتی آن‎ها را تولید خواهد کرد. 


انتظار مایکروسافت پلی‎استیشن5 را از این همکاری نداشته باشید 


درحالی که این دو شرکت درحال ایجاد زیرساخت گیمینگ فضای ابری هستند اما به صورت جداگانه روی سخت‎افزار گیمینگ خود کار می‎کنند. به این معنی که پلی‎استیشن5 به طور کامل توسط سونی و ایکس‎باکس جدید به طور کامل توسط مایکروسافت ساخته خواهد شد اما هردو از یک زیرساخت سرور برای سرویس‎های استریمینگ گیم استفاده خواهند کرد. با وجود چیزی که گوگل برای استادیا درنظر دارد سونی و مایکروسافت باید نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شد

اپل و کوالکوم شکایتشان را از یکدیگر پس گرفتند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر