چطور کشور خود را در گوگل پلی استور تغییر دهیم؟

چطور کشور خود را در گوگل پلی استور تغییر دهیم؟

استفاده از گوگل پلی استور بسیار ساده است. پلی استور را باز می‎کنید، اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرده، آن را روی دستگاه خود دانلود و نصب می‏کنید. اما اگر به یک کشور دیگر بروید چه می‎شود؟ برای دریافت اطلاعات مناسب باید نسخه‏ی مناسب پلی استور را داشته باشید.

 قابلیت‎های گوگل پلی برای هر منطقه متفاوت است. در بعضی مناطق دسترسی به یک اپلیکیشن آزاد و بعضی دیگر مسدود است. چه به یک کشور دیگر سفر کرده‏اید چه برای دور زدن محدودیت‏ها می‏خواهید کشور پلی استور خود را تغییر دهید این کار بسیار ساده است:

1- اپلیکیشن پلی استور را روی دستگاه اندروید خود باز کنید. 

2- به منو سمت چپ رفته و Account را انتخاب کنید. 

3- اگر به گزینه‌ی تغییر کشور دسترسی داشته باشید گزینه‎ی  Country and profiles را در این منو می‏بینید. 

4- قسمت Country را لمس کرده و کشور جدید خود را انتخاب کنید. 

5- هشدارها را خوانده و تغییر را تأیید کنید. اگر کشور را تغییر دهید تنها خواهید توانست پلی استور را برای آن کشور مشاهده کنید. درضمن ممکن است تا بیست و چهار ساعت طول بکشد تا این تغییرات رخ دهد. 

البته این گزینه برای همه فعال نیست و تنها درصورتی آن را خواهید دید که قبلاً به یک کشور دیگر سفر کرده باشید ( بر اساس آدرس IP). درنتیجه نمی‏توانید پلی استور خود را به هر کشوری که دوست دارید تغییر دهید. اگر از قابلیت Family Library استفاده کنید نیز نخواهید توانست گزینه‎ی مربوط به تغییر منطقه پلی استور را ببینید. 

 

هشدارهایی درمورد تغییر کشور گوگل پلی استور 

وقتی که شما مکان پلی استور را تغییر می‏دهید باید مواظب چند نکته‎ی خاص باشید. اول این که اگر قصد پرداخت پول داشته باشید باید از روش‎های پرداختی کشور جدید خود استفاده کنید. اگر کارت هدیه یا اعتباری به حساب قبلی خود اضافه کرده باشید نخواهید توانست از آن استفاده کنید. 

درضمن شما تنها یک بار در سال می‎توانید منطقه پلی استور را تغییر دهید. پس از یک سال می‎توانید به همان منو بازگشته و کشور خود را تغییر دهید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‎کنیم که تنها درصورتی کشور پلی استور خود را تغییر دهید که واقعاً به آن کشور سفر کرده و قصد ماندن داشته باشید. درغیر این صورت می‎توانید از VPN استفاده کنید، اما اگر کشور پلی استور را تغییر دهید به مدت یک سال قادر نخواهید بود از پلی استور کشور خود استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

نوتیفیکیشن‌های اندروید را دریافت نمی‎کنید؟ ده راه برای حل این مشکل

هفت اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت سیم کارت روی اندروید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر