4 پروژه ملی و دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد

4 پروژه ملی و دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد

4 پروژه ملی و دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد؛ پروژه دژفا، سروا، تجهیزات شبکه ملی در 4 استان و توسعه شبکه ملی در 7200 روستا.

امروز و هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات، 4 پروژه ملی رونمایی شده است که دو مورد از مهم‌ترین پروژه‌ها، "دژفا" و "سروا" نام دارد. اما این پروژه‌های ملی رونمایی شده چه کاربردی دارند؟

 

پروژه دژفا؛ سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی که امروز رونمایی شده است، دژفا یا همان پروژه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات است که هدف تضمین امنیت سایبری خدمات در شبکه ملی اطلاعات را دنبال می‌کند. این پروژه که حدود 200 میلیارد ریال هزینه برداشته است، در واقع یک تله افزار است تا برنامه‌های ویروسی را شناسایی کرده و به این ترتیب جلو حمله به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی توضیح داده است که در سال گذشته 600 هزار حمله سایبری شناسایی و دفع شده است اما امسال و به لطف پروژه دژفا، به 33 میلیون شناسایی و دفع حمله‌ رسیده‌ایم. در واقع به گفته آذری جهرمی در یک سال گذشته توان دفاعی شبکه ملی اطلاعات، 30 برابر قدرتمندتر از قبل شده است.

 

پروژه سروا؛ بازگشایی قفل‌های دولتی در داده‌های ملی

دومین پروژه مهم ملی که در روز ارتباطات رونمایی شده است، سروا نام دارد. سروا در واقع درگاهی است که به واسطه آن کسب و کارهای فضای مجازی می‌توانند به داده‌های ملی و دولتی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند.

 

رونمایی از تجهیزات بومی در شبکه مخابرات

دیگر پروژه ملی که امروز رونمایی شده است، تجهیزات بومی در شبکه مخابراتی کشور در 4 استان تهران، فارس، آذربایجان غربی و هرمزگان است که در 1038 نقطه کشور این تجهیزات نصب شده و با کار گرفته خواهند شد.

 

توسعه شبکه پهن باند در روستاها

پروژه دیگر رونمایی شده در این روز، پروژه پهن به باند شبکه ملی اطلاعات در 7200 روستا است که اعتباری برابر با 400 میلیارد تومان دارد.

 

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره 4 پروژه ملی رونمایی شده

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره 4 پروژه ملی رونمایی شده

 

در ایران چه می‌گذرد:

خلف وعده؛ قیمت بسته‌های اینترنت ثابت افزایش یافت

رمز دوم یکبار مصرف چیست و چطور آن را بگیریم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر