گوشی میانرده جدید یا گوشی پرچم‎دار قدیمی: کدام بهتر است؟

گوشی میانرده جدید یا گوشی پرچم‎دار قدیمی: کدام بهتر است؟

جدیداً گوشی‎های مدل بالا خیلی گران شده و بسیاری از ما دیگر قادر به خریدن گوشی‎های پرچم‎دار جدید نیستیم. هیچ گوشی تا ابد دوام ندارد و وقتی مدل‎های جدیدتر ارائه می‎شوند شما می‎توانید گوشی‎های پرچم‎دار قدیمی‎تر را با قیمت پایین‎تر بخرید. اما از طرفی گوشی‎های میانرده وجود دارند که هر چند وقت یک بار مدل جدید آن‌ها منتشر می‎شود. اگر قصد خرید یک گوشی داشته باشید با توجه بودجه خود ممکن است ندانید که بین یک گوشی میانرده جدید و یک گوشی پرچم‎دار قدیمی کدام بهتر است. در این مقاله‎ی فیسیت هردو را با یکدیگر مقایسه می‎کنیم تا خودتان با توجه به نیازهایتان راحت‎تر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

مزایای گوشی‎های پرچم‎دار قدیمی 

در ابتدا به مزایای گوشی‎های هوشمند پرچم‎داری می‎پردازیم که پارسال یا سال قبل از آن منتشر شده است. 

 

1- دوربین بهتر 

گوشی

 

درحالی که دوربین گوشی‎های میانرده پیشرفت زیادی داشته اما باز هم دوربین گوشی‎های پرچم‎دار از نظر سخت‎افزاری بهتر است. در دستگاه‎های مدل بالا شما به لنز و سنسور مدل‎بالاتر دسترسی دارید و درنتیجه عکس‎های شما بهتر خواهند شد. 

علاوه بر آن، گوشی‎های میانرده نرم‎افزارهای ظعیف‎تر و گزینه‎های کمتری نسبت به رقیبان گران قیمت‎ خود دارند. دوربین گوشی‎های پرچم‎دار هم در جلو و هم پشت گوشی بهتر از گوشی‎های میانرده جدیدتر هستند. حتی در شرایطی که نور خوب باشد عکس‎هایی که با هردو گرفته شود به شدت متفاوت هستند، به خصوص اگر هدف ارسال عکس‎ها در شبکه‎های اجتماعی باشد. 

 

2- ضد آب بودن 

ضد آب بودن یکی از قابلیت‎های بسیار خوبی است که هنوز به گوشی‎های میانرده راه پیدا نکرده است. بعضی از گوشی‎ها مثل موتورولا در برابر پاشیده شدن آب مقاوم هستند اما این قابلیت در آن‎ها بسیار محدود است. در عوض شما می‎توانید از محصولات شرکت‎هایی مثل اپل و سامسونگ زیر باران و یا حتی فیلم برداری زیر آب استفاده کنید. 

البته باید به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از گوشی‎ها به خاطر ضد آب بودن ضمانت ندارند. درنتیجه هرچه هم که گوشی شما مدل بالا باشد استفاده از آن در محیط‎هایی که آب هست یک ریسک محسوب می‎شود. 

 

3- پشتیبانی طولانی‎تر نرم‎افزار 

نرم افزار

 

گوشی‎های پرچم‎دار قدیمی‎ نرم‎افزارهای قدیمی‎تری دارند اما این احتمال وجود دارد که سازندگان این گوشی‎ها آن را برای مدت طولانی‎تری نسبت به گوشی‎های میانرده یا ارزان قیمت جدید پشتیبانی کنند. 

از آنجایی که گوشی‎های مدل بالا خیلی گران قیمت هستند انتظار می‎رود که مردم برای مدت طولانی‎تری آن‎ها را نگاه دارند. به همین دلیل برای این که مشکلات امنیتی پیش نیاید شرکت‎ها آن‎ها را مدت طولانی‎تری پشتیبانی و آپدیت می‎کنند. درضمن گوشی‎های مدل بالا پچ‎های امنیتی بیشتری در مقایسه با گوشی‎های ارزان‎تر دریافت می‎کنند. 

 

4- طراحی زیباتر 

شرکت‎های سازنده هنگام ساخت گوشی‎های ارزان قیمت‎تر خیلی زمان و هزینه صرف نمی‎کنند، بلکه بیشتر از یک الگوی خاص پیروی می‏کنند. این موضوع بیشتر در طراحی خودش را نشان می‎دهد. به همین دلیل است که گوشی‎های ارزان‎تر معمولاً همه شبیه به هم هستند.

اما گوشی‎های پرچم‎دار طراحی شیک‎تر و خاص‎تری دارند و از مواد بهتری ساخته شده‎اند. درضمن از آنجایی که گوشی‎های ارزان قیمت‎تر قاب پلی کربوناتی دارند آسیب بیشتری به محیط زیست می‎زنند. 

 

5- صفحه نمایش بهتر 

با این که گوشی مدل بالای قدیمی پیش از یک گوشی جدید میانرده ساخته شده اما باز هم صفحه نمایش بهتری دارد. بیشتر گوشی‎های مدل بالا به جای رزلوشن 1080p که در گوشی‎های میانرده استفاده می‎شود دارای پانل Quad HD هستند. 

علاوه بر آن گوشی‎های مدل بالا دارای قابلیت‎های اضافی مثل سازگاری با HDR10 و لایه محافظ بیشتر هستند. یک قابلیت دیگر که تنها در گوشی‎های مدل بالاتر دیده می‎شود صفحه نمایش اولد است که کنتراست رنگ بهتری نسبت به LCD دارد. 

 

6- شارژ سریع‎تر و وایرلس 

شارژ سریع خیلی در بین گوشی‎های میانرده مرسوم نیست. اگر به دنبال این قابلیت هستید باید یک گوشی مدل بالا خریداری کنید. حتی اگر گوشی‎های میانرده این قابلیت را داشته باشند اما سرعت شارژ در گوشی‎های پرچم‎دار بیشتر است. همین موضوع درمورد شارژ وایرلس نیز صدق می‎کند. درحال حاضر شارژ وایرلس روی هیچ گوشی مدل پایینی وجود ندارد. 

 

7- پردازنده‎ی قدیمی‎تر در مقابل پردازنده‎ی مدل پایین 

گوشی‎های میانرده معمولاً آخرین مدل یک پردازنده‎ی مدل پایین را دارند. با این حال حتی اگر گوشی پرچم داری یک سال قدیمی‎تر باشد تراشه‎ی بهتری از نظر عملکرد خواهد داشت. درنتیجه اگر قصد دارید با گوشی خود بازی‎های پیشرفته کنید یا کارهای سنگین انجام دهید یک پردازنده‎ی قدیمی‎تر اما قوی‎تر بهتر است. 

 

مزایای گوشی جدید میانرده 

حال که مزایای یک گوشی قدیمی پرچم‎دار را بررسی کردیم وقت آن رسیده که نگاهی به گوشی‎های میانرده جدید بیندازیم. 

 

1- باتری بزرگتر 

از آنجایی که گوشی‎های میانرده معمولاً ضخیم‎تر هستند و فضای بیشتری دارند باتری آن‌ها نیز بزرگتر است. شرکت‎هایی که گوشی پرچم‎دار می‎سازند تمام تلاششان را می‎کنند تا گوشی‎های نازکتری بسازند، درنتیجه فضای کمتری برای اجزای خود دارند. از آنجایی که دستگاه‎های میانرده از تراشه‎های ضعیف‏‌تری استفاده می‎کنند و صفحه نمایش با رزلوشن خیلی بالایی ندارند با یکبار شارژ کردن باتری بیشتری نگاه می‎دارند. 

 

2- پشتیبانی مشتری برای محصولات جدید بهتر است 

گوشی

 

محصولات جدید همیشه بهتر از طرف شرکت سازنده پشتیبانی می‎شوند. البته دستگاه‎های پرچم‎دار قدیمی نیز هنوز پشتیبانی می‎شوند، به خصوص اگر ضمانت آن‎ها به پایان نرسیده باشد. اما برای این که شرکت‎های سازنده‎ی گوشی‎های میانرده محبوبیت کسب کنند تمام تلاششان را می‎کنند تا مشتری را راضی نگاه دارند. 

 

3- آخرین نسخه‏‌ی نرم‎افزار 

درحالی که دستگاه‎های پرچم‎دار طولانی‎تر پشتیبانی می‎شوند اما دستگاه‎های جدیدتر آخرین نسخه‎ی نرم‎افزار را دارند. درنتیجه شما مجبور نیستید منتظر یک آپدیت بمانید تا بتوانید یک قابلیت جدید را امتحان کنید. البته این موضوع درمورد تمام گوشی‎های جدید میانرده صدق نمی‎کند. 

 

4- حافظه و فضای بیشتر 

در گوشی‎های میانرده شما فضا و حافظه‎ی بیشتری دریافت خواهید کرد. حتی اگر خود گوشی فضای زیادی نداشته باشد می‎توانید به راحتی با استفاده از کارت اس‎دی فضا را افزایش دهید. 

اما حافظه برخی از گوشی‎های میانرده بسیار بیشتر از گوشی‎های پرچم‎دار قدیمی است. برای مثال گوشی Poco F1 با قیمت 300 دلار 6 گیگابایت رم دارد، این درحالی است که گوگل پیکسل با قیمت 800 دلار به بالا تنها 4 گیگابایت رم دارد. 

 

پیش از خرید یک گوشی این موارد را درنظر بگیرید 

امیدواریم که هم اکنون درک بهتری از تفاوت بین یک گوشی قدیمی پرچم‎دار و یک گوشی جدید میانرده داشته باشید. البته کار شما به اینجا تمام نمی‎شود و باید تصمیم بگیرید که چه گوشی از چه شرکتی خریداری کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

ذنفون 6؛ پرچمدار 2019 ایسوس، قدرتمندی با قیمت یک میانرده

بهترین گوشی‌های پرچمدار 2019 زیر 1000 یورو؛ بالارده‌های خوش قیمت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

موسن

سه‌شنبه, 31 اردیبهشت 1398

"پیش از خرید یک گوشی این موارد را درنظر بگیرید" هه... دلت خوشه.

پاسخ

ثبت نظر