گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود اما گوشی‌‎های کنونی مشکلی نخواهند داشت.

امروز خبری درباره توقف فعالیت سرویس‌های گوگل مانند گوگل پلی، جیمیل و... منتشر شد. این موضوع باعث شد که کاربران گوشی‌های هوشمند هواوی، نگران شوند که دیگر نتوانند از این سرویس‌ها روی گوشی‌های خود بهره ببرند. این نگرانی اما چندان طول نکشید. با فیسیت همراه باشید تا زوایای مختلف این موضوع را بررسی کنیم.

 

گوگل هواوی را تحریم کرد؛ محدودیت استفاده از گوگل پلی 

ماجرا از این قرار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هواوی را در لیست سیاه قرار داده بود. به دنبال این تصمیم، گوگل هم تصمیم گرفت که فعالیت تجاری‌اش با هواوی را تمام کند.

این تصمیم گوگل به این معنا بود که گوشی‌های هواوی که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارند، دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های گوگل بهره ببرند. مسئله اینجاست که تعداد کاربران گوشی‌های هواوی کم نیست و تنها در یک سال گذشته بیش از 200 میلیون گوشی هواوی به فروش رسیده است.

 

کاربران گوشی‌های هواوی نگران نباشند

تحریم هواوی توسط گوگل، کاربران گوشی‌های هواوی را به شدت نگران کرده بود اما ساعاتی قبل گوگل خیال کاربران کنونی گوشی‌های هواوی را راحت کرد. در واقع گوگل اعلام کرد که کاربران فعلی گوشی‌های هواوی، همچنان می‌توانند از سرویس‌های گوگل مانند گوگل پلی استفاده کنند.

 

گوشی‌های جدید هواوی در امان نیستند

این استثنا تنها برای گوشی‌های کنونی هواوی است. به این معنا که گوشی‌های بعدی ممکن است دیگر نتوانند از سرویس‌های گوگل بهره ببرند. این مسئله باعث می‌شود که فروش هواوی در کشورهایی خارج از چین به شدت کاهش پیدا کند.

مسئله مهم‌تر مربوط به سیستم عامل اندروید است. اگر این تحریم ادامه پیدا کند و جدی شود، ممکن است هواوی دیگر نتواند از سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های خودش استفاده کند و این یک عقبگرد بزرگ برای هواوی محسوب می‌شود.

 

آیا گوگل مقصر است؟

با خواندن این مطلب شاید با خودتان فکر می‌کنید که گوگل در این بین مقصر است اما ماجرا این است که هواوی و 70 شرکت وابسته به آن، به دلایل امنیتی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است. به این ترتیب شرکت‌های بزرگی مانند اینتل، گوگل و... برای اینکه بتوانند با هواوی ارتباط تجاری برقرار کنند، باید از دولت آمریکا اجازه بگیرند.

 

هواوی، یک دور اندیش بزرگ

هواوی در این سال‌ها به شدت پیشرفت کرده است. اگر به تکنولوژی 5G نگاه کنیم این موضوع را به خوبی درک می‌کنیم. این کمپانی برای چنین روزهایی هم تمهیداتی را اندیشیده بوده است و گویا مشغول ساخت سیستم عامل مخصوص به خود است که شباهت زیادی به اندروید دارد.

اگر پروژه سیستم عامل اختصاصی هواوی با موفقیت انجام شود، خان بعدی که هواوی باید از آن بگذرد، راضی کردن شرکت‌های تولیدکننده اپلیکیشن است. هواوی باید آن‌ها را راضی کند که تا اپلیکیشن‌های خود را در استور مخصوص به هواوی، هواوی استور، منتشر کنند.

 

اخبار مرتبط:

چینی‌ها از تماشای قسمت آخر گیم او ترونز محروم شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر