گوگل اپلیکیشن‌ها و سرویس‎های اندروید را برای هواوی مسدود می‎کند

گوگل اپلیکیشن‌ها و سرویس‎های اندروید را برای هواوی مسدود می‎کند

به گزارش روییترز، گوگل تمام ارتباطات تجاری خود را با شرکت هواوی قطع می‎کند. گوگل دیگر هیچ‎گونه همکاری از نظر سخت‎افزار، نرم‌افزار و سرویس‎های خدماتی با هواوی نخواهد داشت. 
درنتیجه هواوی دیگر نخواهد توانست از آخرین نسخه‎ی اندروید در دستگاه‎هایش استفاده کند و دیگر به سرویس‎های آن دسترسی نخواهد داشت. درعوض تنها مجاز است از اجزای متن باز اندروید استفاده کند. درنتیجه دیگر روی گوشی‎های هواوی گوگل پلی استور، جیمیل و یوتیوب موجود نخواهد بود. 
این موضوع می‎تواند به شدت بر بازار گوشی‎های هوشمند هواوی در هرجایی خارج از چین اثر بگذارد. دلیل این اقدام ظن ایالات متحده از رابطه هواوی با سازمان جاسوسی چین و دزدیدن تکنولوژی ایالات متحده است که روز چهارشنبه ترامپ آن را در لیست سیاه قرار داد. قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه به این معنی است که این شرکت دیگر قادر نخواهد بود با شرکت‎های امریکایی مثل کوالکوم، اینتل و گوگل بدون تأیید دولت امریکا کار کند. درنتیجه شرکت‎های دیگر نیز به زودی رابطه خود را با هواوی قطع خواهند کرد. 
ممنوعیت شراکت به طور مستقیم روی همکاری گوگل در سخت‎افزار، نرم‎افزار و خدمات تکنیکی اثر خواهد گذاشت. این موضوع دستگاه‎هایی که در آینده تولید شود را تحت تأثیر قرار خواهد داد نه دستگاه‎هایی که هم اکنون در بازار هستند. علاوه بر این که دستگاه‎های هواوی در آینده تنها قادر خواهند بود از نسخه‎ی عمومی (متن باز) اندروید استفاده کنند، دیگر اپلیکیشن‎ها و سرویس‎های گوگل روی آن‎ها موجود نخواهد بود. 
خوشبختانه دستگاه‎هایی که هم اکنون در بازار هستند به مجوز گوگل برای دسترسی به اپلیکیشن‎ها و خدمات نیاز ندارند. اما آپدیت‎های امنیتی با تأخیر دریافت خواهند شد زیر هواوی به جای این که آن‎ها را به طور مستقیم از گوگل دریافت کند باید صبر کند تا روی AOSP موجود شوند. 
هواوی دیگر قادر نخواهد بود از نرم‎افزار و اجزای امریکایی در هیچ بازاری استفاده کند. سرویس‎های گوگل در چین غیرفعال هستند اما بخش بسیار مهمی از اندروید در کشورهای دیگر هستند. بدون پلی استور فروش هواوی در خارج از چین با افت شدیدی روبه‎رو خواهد شد. 
البته بعید است که این وضعیت ثابت بماند. ایالات متحده شرکت ZTE  را در لیست سیاه قرار داد اما این ممنوعیت تنها از فروردین تا مرداد طول کشید. با این که تحریم هواوی بر چین فشار خواهد آورد اما جلوگیری از تجارت شرکت‎های امریکایی با دومین بازار گوشی هوشمند بزرگ دنیا به آن‎ها نیز ضربه خواهد زد. از آنجایی که ترامپ ماه آینده با رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد احتمال می‌رود که این تحریم‎ها لغو شوند.

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت و سونی برای تکنولوژی استریمینگ گیم با هم همکاری می‌کنند 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

 

منبع خبر: thenextweb

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر