هواوی میت 20 پرو در سکوت از پروژه اندروید Q حذف شد؛ زنگ خطری برای هواوی

هواوی میت 20 پرو در سکوت از پروژه اندروید Q حذف شد؛ زنگ خطری برای هواوی

هواوی میت 20 پرو در سکوت از پروژه اندروید Q حذف شد.

چند روزی است که جنک تجاری آمریکا و چین به صورت جدی‌تر از قبل در جریان است. به دنبال همین ماجرا، هواوی هم در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است، به این معنا که هیچ کمپانی آمریکایی حق برقراری ارتباط تجاری با هواوی را ندارد. گوگل هم به دنبال همین دستور، سرویس رسانی برای دستگاه‌های بعدی هواوی (سیستم عامل اندروید، گوگل پلی استور و سایر سرویس‌های گوگل) را حذف کرده است.

حالا و در سکوت خبری، گوشی هواوی میت 20 پرو که تنها دو هفته پیش به لیست دستگاه‌هایی که از نسخه بتا اندروید Q پشتیبانی می‌کنند اضافه شده بود، از صفحه رسمی نسخه بتا اندروید Q حذف شده است و این اصلا نشانه خوبی نیست. در حالی که صفحه توسعه‌دهندگان هواوی برای دریافت آپدیت همچنان فعال است، اما گوگل هواوی میت 20 پرو را از لیست دستگاه‌هایی که از نسخه بتا اندروید Q پشتیبانی می‌کنند، حذف کرده است. بی شک این مسئله به دلیل تحریم‌های گوگل است اما گوگل این تحریم‌ها را برای مدت 90 روز به تعلیق درآورده بود.

از یک طرف این نکته را هم باید بدانید که هواوی این بار و در مورد نسخه بتا اندروید Q، محدودیت زیادی را نسبت به قبل اعمال کرده بود. در واقع در حالی که گوگل نسخه بتا اندروید Q را برای عموم کاربرانش عرضه کرده بود، هواوی تنها برای توسعه‌دهندگان و با ثبت ایمیل از طریق گوگل پلی استور، امکان نصب نسخه بتا اندروید Q را فراهم کرده بود. بنا براین به نظر می‌رسد که هواوی از قبل چنین پیش‌بینی‌هایی را داشته است.

 

اخبار مرتبط:

آیا لپ‌تاپ‌های ویندوزی هواوی از تحریم مایکروسافت در امان می‌ماند؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر