گوشی‎های اندروید و لپ‎تاپ‎های کروم‎بوک به یکدیگر نزدیک‎تر می‎شوند

گوشی‎های اندروید و لپ‎تاپ‎های کروم‎بوک به یکدیگر نزدیک‎تر می‎شوند

شاید راه‎های زیادی برای اتصال گوشی‎های اندروید و لپ‎تاپ‎های کروم‎بوک به یکدیگر وجود داشته باشد اما این یکپارچگی مانند مک‌‏بوک و آیفون قوی نیست. اما حال به نظر می‏رسد که گوگل قصد دارد این دو را به یکدیگر نزدیک‎تر کند. گوگل اعلام کرد که اندروید و سیستم عامل کروم در آینده‎ به طور نزدیک‎تری با هم همکاری خواهند کرد اما این شرکت اعلام نکرد که تغییرات چه زمانی اعمال خواهد شد. 
چند قابلیت‎ اصلی کلیک کردن روی یک شماره تلفن در کروم‎بوک و برقراری تماس روی اندروید، امکان به اشتراک گذاری رمز وای‎فای بین دو دستگاه و قابلیت کلیپ‎برد است. همه‎ی این قابلیت‎ها برای iOS و سیستم عامل مک موجود هستند و حال گوگل نیز می‎خواهد که همکاری را بین دو سیستم عامل خود قدرت بخشد. 
البته این قابلیت‎ها در حال توسعه هستند و هنوز گوگل جزئیات زیادی را درمورد آن‎ها اعلام نکرده و تنها چیزی که می‎دانیم این است که ارتباطات بین اندروید و کروم کدگذاری سرتاسری شده‎ و امن هستند. درحال حاضر آپگریدها با برچسب «OneChrome» شناسایی می‎شوند اما ممکن است این نام تغییر کند. 
سیستم عامل کروم هم اکنون قابلیت اجرای اپلیکیشن‎های اندروید را دارد اما توسعه دهندگان درحال ارتقای این قابلیت هستند و به زودی امکان سایدلود اپلیکیشن‎های اندروید روی کروم‎بوک نیز فراهم خواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت تأیید کرد که به زودی ویندوز10 بدون پسورد خواهد شد

گوگل: ده درصد از دستگاه‎های اندروید از اندروید9 پای استفاده می‎کنند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر