نام تجاری سیستم عامل اختصاصی هواوی تایید شد

نام تجاری سیستم عامل اختصاصی هواوی تایید شد

نام تجاری سیستم عامل اختصاصی هواوی تایید شد.

جنگ تجاری آمریکا و چین بیش از هر کمپانی دیگری، هواوی را درگیر کرده است. ابتدا تحریم‌های گوگل و عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی، تحریم کارت حافظه و... . مسئله اصلی این تحریم‌ها عدم پشتیبانی از سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های هواوی بود. به این معنا که دیگر این گوشی‌ها به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت نکنند.

بعد از انتشار این خبر و نگرانی شدید کاربران گوشی‌های هواوی، اخبار دیگری درباره توسعه سیستم عامل تخصصی هواوی منتشر شد که گفته می‌شد "هونگ منگ (HongMeng)" نام خواهد داشت.

حالا مدارکی منتشر شده است که درخواست ثبت نام یک سیستم عامل به این نام، آن هم در اداره مالکیت معنوی ملی چین را نشان می‌دهد. این مدارک حاکی از آن است که درخواست ثبت این سیستم عامل در تاریخ 24 آگوست 2018 برابر با 2 شهریور 97 ارائه شده است و همچنین علامت تجاری هونگ منگ تا تاریخ 13 می 2029 یعنی تا اوایل سال 1408 اعتبار خواهد داشت.

چند روز گذشته و به دنبال همان موضوع تحریم‌های گوگل، هواوی از انتشار این سیستم عامل اختصاصی خودش تا پاییز امسال خبر داد البته گفته می‌شود که شاید انتشار سیستم عامل هونگ منگ تا بهار سال آینده هم به تعویق بیفتد.

بنا به ادعاهای مدیر بخش فروش مصرف‌کنندگان هواوی، سیستم عامل اختصاصی این کمپانی به صورت یکپارچه عرضه خواهد شد یعنی روی هر دستگاه هوشمند هواوی از جمله گوشی، تبلت، تلویزیون، کامپیوتر و... قابل استفاده خواهد بود. همچنین هونگ منگ از اپلیکیشن‌های اندرویدی و وب اپلیکیشن‌ها هم پشتیبانی خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط:

سیستم عامل اختصاصی هواوی تا پاییز عرضه می‌شود؛ سیستم عاملی یکپارچه و 60 درصد سریع‌تر

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

reuza

چهارشنبه, 08 خرداد 1398

اگر سیستم عامل هواوی کاربر پسند باشد و مشکلات اندروید را نداشته باشد ، فوق العاده است .
الان هم شرکت اپل این کار را برای دستگا ههایش انجام می دهد و فو ق العاده هستند .
به نظرم هواوی اگر بتواند جا پای اپل بگذارد ، محصولات آمریکایی افت قیمت شدید خواهند داشت و این به نفع مصرف کننده است .
باید منتظر باشیم و ببینیم چه می شود .

پاسخ

ثبت نظر