ذن بوک پرو Duo؛ لپ تاپی با دو نمایشگر 4K رونمایی شد

ذن بوک پرو Duo؛ لپ تاپی با دو نمایشگر 4K رونمایی شد

ذن بوک پرو Duo؛ لپ تاپی با دو نمایشگر 4K رونمایی شد.

رویداد کامپیوتکس 2019 در جریان است و ایسوس هم در این رویداد حضوری جنجالی دارد. این کمپانی تایوانی ساعاتی پیش از دو لپ تاپ با نام‌های ZenBook Pro Duo و ZenBook Duo رونمایی کرد که از نسخه پرو از دو نمایشگر 4k بهره می‌برد.

 

نمایشگر Zenscreen plus

ایسوس نمایشگر ثانیه‌ای که در بالای کیبورد این دو لپ تاپ به کار گرفته است را Zenscreen Plus یا ScreenPad Plus می‌نامد. این نام به نوعی نمایشگرهای ادغام شده با ترک پد را به ذهنمان می‌آورد.

یکی از کاربردهای این نمایشگر ثانویه، ویرایش ویدئو است. کاربر در این نمایشگر قادر به مشاهده‌ی پیش‌نمایش کار خود است و می‌توان موارد مورد نیاز برای انجام یک پروژه را در صفحه‌ی ثانویه ببیند و کل آن را در نمایشگر اصلی مشاهده کند. اگر گیمر هستید هم می‌توانید از این نمایشگر برای مشاهده‌ی ویدئو یا چت‌ها استفاده کنند یا برای مثال می‌توانید در حال انجام کار اصلی خود در نمایشگر اصلی، به مرور توییتر در نمایشگر پایینی بپردازید.

این نمایشگر ثانویه برخلاف نمایشگر اصلی، یک پوشش مات دارد تا مشکلی از نظر زاویه دید ایجاد نشود. ضمنا ایسوس با وجود نمایشگر ثانویه، کیبورد را هم فراموش نکرده است و یک ترک پد هم در سمت راست قرار داده است که از آن به عنوان دکمه‌های عددی هم می‌توانید استفاده کنید.

نمایشگر ثانویه ذن بوک پرو Duo

نمایشگر ثانویه ذن بوک پرو Duo

 

ذن بوک پرو Duo

نسخه پرو لپ تاپ‌های رونمایی شده ایسوس از نمایشگر اصلی 15.6 اینچی 4k از نوع اولد بهره می‌برد. نمایشگر ثانویه این لپ تاپ اما 14 اینچی از نوع IPS و 4k است. ضمنا هر دو نمایشگر به کار رفته در ذن بوک پرو Duo از نوع لمسی هستند.

ایسوس مدعی است که نمایشگر ذن بوک پرو Duo به صورت صد در صد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. همچنین این نمایشگر از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند تا بتواند محتوایی با گستردگی دینامیکی بالا را نمایش دهد.

از نظر سخت افزاری هم این لپ تاپ به قدرتمندترین شکل ممکن ظاهر شده است و شما می‌توانید ذن بوک پرو Duo را با پردازنده مرکزی اینتل Core i9-9980HK و یا اینتل Core i7-9750H سفارش دهید. ضمنا این لپ تاپ به کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 2060 مجهز شده است بنابراین از یک لپ تاپ گیمینگ هم چیزی کم ندارد. ضمنا این لپ تاپ به یک پورت تاندربولت 3، دو پورت USB-A، یک جک هدفون و یک پورت HDMI مجهز شده است.

ایسوس این لپ تاپ را همراه با استراحتگاه مچ دست و قلم استایلوسی عرضه خواهد که در هر دو نمایشگر 4k قابل استفاده است. این‌ دو مورد آپشن‌هایی هستند که نسخه معمولی این لپ تاپ از ‌آن‌ها بی‌بهره است.

قلم استایلوس در ذن بوک پرو Duo

قلم استایلوس در ذن بوک پرو Duo

 

ذن بوک Duo

نسخه معمولی لپ تاپ‌های دو نمایشگر ایسوس از نمایشگر اصلی 14 اینچی و نمایشگر ثانویه 12.6 انیچی بهره می‌برد که هر دو این نمایشگرها از نوع IPS و لمسی بوده و دارای رزولوشن FHD هستند. طراحی ظاهری این لپ تاپ کاملا شبیه به نسخه پرو است اما نه شاهد مشخصات سخت افزاری قدرتمند نسخه پرو هستیم و نه متعلقاتی مانند قلم استایلوس.

 

قیمت و زمان عرضه ذن بوک پرو Duo و ذن بوک Duo

متاسفانه ایسوس هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق این دو شاهکارش را اعلام نکرده است اما می‌دانیم که احتمالا در سه ماهه سوم سال جاری شاهد عرضه این لپ تاپ‌ها خواهیم بود.

 

ویدیویی از معرفی ذن بوک پرو Duo

 

 

اخبار رویداد کامپیوتکس 2019:

پردازنده AMD Ryzen 9 3900x؛ پرچم‌دار 12 هسته‌ای نسل سوم رایزن رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر