قابلیت جدید گوگل مپس نمی‎گذارد که هنگام رانندگی جریمه شوید

قابلیت جدید گوگل مپس نمی‎گذارد که هنگام رانندگی جریمه شوید

اگر از گوگل مپس برای مسیریابی هنگام رانندگی استفاده می‎کنید حتماً متوجه شده‎اید که یک قابلیت بسیار مهم در این نرم‌افزار کم است: هشدار محدودیت سرعت و دریافت نوتیفیکیشن هنگامی که به یک دوربین کنترل سرعت نزدیک می‎شوید. حال گوگل قابلیت هشدار محدودیت سرعت را برای گوگل مپس در چهل کشور منتشر کرده و به زودی به گوگل مپس برای همه‎ی نقاط دنیا اضافه خواهد شد.
این قابلیت برای گوگل مپس روی دستگاه‎های اندروید و iOS منتشر شده است. از این به بعد علامت هشدار سرعت در پایین صفحه‎ی مپس نمایان خواهد شد. آیکون دوربین سرعت نیز در طول مسیر جاده نمایش داده می‌شود. مدت‎هاست که همه منتظر این قابلیت هستند. گوگل این قابلیت را در سال 2016 به اپلیکیشن مسیریابی ویز اضافه کرد. این قابلیت باعث می‎شود تا مپس رقیب سخت‎تری برای سیستم‎های جی‎پی‎اس مستقل مثل Garmin و TomTom شود. 
هشدار محدودیت سرعت هم اکنون برای کشورهای استرالیا، برزیل، ایالات متحده، کانادا، هند، مزیک، روسیه، ژاپن، آندورا، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، اسرائیل، اردن، کویت، لاتویا، لیتوانی، مالت، مراکش، نامیبیا، هلند، عمان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، عربستان سعودی، صربستان، اسلوواکی، افریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، تونس و زیمباوه منتشر کرده است. 
البته این قابلیت به مپس کشورهایی مثل فرانسه، سوئیس و آلمان که این نوع تکنولوژی در آن‎ها ممنوع است راه پیدا نخواهد کرد. برای مثال در فرانسه پلیس می‏تواند گوشی شما را برای اپلیکیشن‏های غیرقانونی چک کند و حتی اتومبیل شما را برای آن‎ها متوقف کند. درنتیجه اگر در این کشورها زندگی یا سفر می‎کنید بهتر است که به روش قدیمی مراقب سرعت اتومبیل خود باشید. 

 

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن قابلیت گزارش سرعت ترافیک ویز به گوگل مپس

یک بازی پوکمون جدید برای پلتفرم گوشی هوشمند منتشر شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر